Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Oli liian hyvin piilotettu, kiitoksia!

3 tykkäystä

Hyvin toimii. Heti alkoi nukuttamaan, kun vaihdoin taustan tummaksi.

Voi kun vielä saisi valita automaattitoiminnon, että yhdellä valinnalla saisi klo 7 - 22 valkoisen ja klo 22 - 7 tumman taustan. Siis joka päivä valkoinen ja joka yö tumma tausta ilman eri säätöä.

7 tykkäystä

Saakohan ton inderesin etusivun jne myös tummalle taustalle?

3 tykkäystä

Yhtiösivuilla on ollut jo vuodesta 2018 alkaen suurimpien omistajien lista. Voisiko tätä tietoa laajentaa? Erityisesti kiinnostaa omistusosuuksien muutos edellisen kuukauden ja vuoden aikana. Lisäksi eri omistajaryhmien (ulkomaiset, top10/30/100) omistusosuuksien kehittyminen tähän tyyliin olisi arvokasta tietoa.

8 tykkäystä

Tällä hetkellä vaan foorumin saa dark modena :frowning: Meidän seuraava uudistus koskee juuri inderes.fi etusivua, niin eiköhän sillekin saada pian dark mode :slight_smile: Se on erittäin toivottua.

9 tykkäystä

Mä voin tutkia tota, pitää kysyä vähän datan toimittajalta jos tommonen rajapinta löytyisi jo :slight_smile:

3 tykkäystä

Ainakin Androidilla Chromen asetuksista saa.

1 tykkäys

Tää voi olla mullekin uusi tieto et voi olla että olen väärässä. Eiks se Androidin chromen asetus on vaan selaimelle et se selaimen oma reuna on sit tumma, mut ei kai se osaa meidän palvelua itestään konvertoida tummaksi, vai voiko O.o?

jos voi, niin wau :smiley:

2 tykkäystä

5 tykkäystä

Aaah noi on noit Experiments moden juttuja :smiley: ihan siisti :smiley:

3 tykkäystä

Hei @Sauli_Vilen ja @Matias_Arola !

Kiitos katsauksestanne.

https://www.inderes.fi/fi/uutiset/katsaus-sijoituspalveluyhtioiden-kannattavuusvertailu-erottelee-jyvat-akanoista

Silmäiltyäni katsaustanne jäin pohtimaan, pystyisittekö seuraamienne varainhoitoyhtiöden datan avulla täydentämään katsaustanne vertailemalla yhtiötä jonkinlaisella taloudellisen lisäarvon mallilla?

En osaa konkreettisesti määritellä, mitä tarkoitan taloudellisella lisäarvolla. Sille on vissiin monelaisia määritelmiä. Yksinkertaisimmillaan se voisi olla vaikkapa yhtiön liikevoitto tai esimerkiksi “liikevoitto ennen henkilöstökuluja”.

Jos talodellinen lisäarvo olisi yhtä kuin liikevoitto, pystyisittekö kyhämään Inderesin varainhoitoyhtiö-datan avulla seuraavat graafit:

  • Henkilöstökulut suhteessa liikevoittoon (konserni)
  • Liikevoitto per työntekijä (TEUR)
  • Henkilöstökulut per työntekijä (TEUR)
  • edellä ehdottamani graafit yhtiöittäin, mutta pidemmältä aikaväliltä kuin kolme vuotta, esim. aikaväliltä 2015 - 2020 ja tulevaisuudessa aikaväliltä 2015 - 2021, mieluiten niin pitkältä aikaväliltä kuin Teillä on dataa saatavilla.

Toivottavasti ymmärsitte pointtini. Tiedä miten jyvät erottuisivat akanoista ehdottamillani graafeiilla ja olisiko nähtävissä jonkinlaisia skaalautumisen trendejä?

1 tykkäys

Tiedän, että teillä on kiire, mutta “painostan” teitä silti. :wink: Oikeasti ei paineita, mutta haluan vain muistuttaa, että näistä jutuista pidetään, mitä seuraavaksi mainitsen:

  1. Oli erinomainen tuo uusi Antin ja Mariannen jutusteluvideo:
    Ennustamisen sietämätön vaikeus - YouTube
    Pidin muuten jakson nimestä, joka kuulosti vähän tutulle. :upside_down_face: Eilisestä viestistäni kuvakaappaus:
    image

Asiaan: Olisi kiva nähdä Mariannea nykyistäkin enemmän, kun hänen kauttaan olen oppinut paljon talouden kokonaisuuksista. Onneksi Vernerikin opettaa osin näitä juttuja videoillaan.

Samoin myös Antin “omia” videoita kaipailen, näistä ainakin pidin paljon:

2.Sijoituskoulut ovat olleet mulle todella tärkeitä ja ei haittaa, vaikka niissä olisi vähän toistoa. Vanhoja ja uusia sijoituskoulujuttuja on tullut katsottua uudestaan ja uudestaan. Kirjoitukset ovat hyviä, mutta videotkin kelpaisivat. :wink: Inderesin sijoituskoulun materiaalit pitäisi jokaisen ainakin uuden ja keskivertosijoittajakaverin käydä läpi, toki jokainen meistä on keskivertoa parempi kuljettaja ja sijoittaja. :wink: Sellaisia yksinkertaisia “sijoituskouluopetusklippejä” voisi heittää TikTokkiin?

Kiitos ja anteeksi “painostukseni”, mutta olisi kiva, jos em. juttuja tulisi vähän useammin ja ymmärrän, mikäli ette kerkeä sen useammin niitä tuottamaan. :slightly_smiling_face:

10 tykkäystä

Välitin palautteen heti @Marianne_Palmu, @Antti_Jarvenpaa ja @Emma_Kuusinen. :star_struck:

5 tykkäystä

Meillä on nyt sivu jossa listataan Inderes.fi-palvelussa olevat IPO-yhtiöt. Lista sisältää vaan yhtiöitä joilla Inderesillä on lupa tuoda esille:

Linkki menussa:

18 tykkäystä

Tämä ei ole kehitysidea vaan palaute. Voi siirtää oikeaan ketjuun, jos semmoinen on.

Kiitos @Verneri_Pulkkinen Ponssen Roastista. Siitä huomasi, että kaikilla on selvästi hauskaa: minulla katsojana, toimitusjohtajalla ja haastattelijalla. Sisältö oli kiinnostavaa ja katsojana sytyn, kun haastattelija tietää, mistä puhutaan ja on aidon kiinnostunut.

Ponssen TJ teki myös suuren vaikutuksen. Erityisesti tykkäsin viimeisestä vastauksesta kysymykseen, miksi Ponsse on hyvä sijoituskohde. Antaa tekojen puhua puolestaan, ja sekin jäi sanomatta, koska jos se pitää erikseen sanoa ääneen niin eiväthän teot silloin puhu :grinning:

PS. En ole Ponsseen sijoittanut. Silti liimauduin ruudun ääreen koko roastin ajaksi - vielä työajalla.

21 tykkäystä

Kiitos palautteesta! :slight_smile: Sopii se tähänkin ketjuu, tällainen lämmittää aina mieltä kun sisältö osuu maaliin. :slight_smile:

16 tykkäystä

Sieltä on ilmeisesti päästetty joku markkinoinnin KTM ulos häkistään ja kehittämään youtube-videoiden monetisaatiota uudella interaktio-reminderilla :smiley:

Mulla olis pari hyvää ideaa miten tätä hommaa vois viedä vielä pidemmälle. Tuolla on törkeän paljon tyhjää tilaa, jonka vois helposti monetisoida tehokkaammin! Ohessa mock-up mun visiosta miltä nää youtube-videot vois näyttää vuonna 2022:

46 tykkäystä

Tuolit vielä Martelalta ja päällystys Unikolla niin saadaan kunnon kaupallisia yhteistöitä.
Harmi ettei ole enää Saloraa niin saataisiin telkkariinkin suomalaisväriä.

4 tykkäystä

Toivomus:

Olisiko mahdollista tehdä laajoista raporteista ns. kännykkäystävällisiä PDF-tiedotoja? Siten, että leipäteksti, kuvat ja laskelmat ym. olisi esimerkiksi yhdessä palstassa, jolloin puhelimella scrollailu olisi näppärämpää. Fonttikoot ja muut olisi myös tietenkin kännykälle optimoituja.

Nykyään laajojen raporttejen lukeminen kännykällä on hieman vaikeaa, kun tekstiä joutuu kokoajan asettelemaan ruudulle.

Pingaan isoja herroja, jotta viesti menee perille @Verneri_Pulkkinen @Yu_Gong

Bonustoivomus:

Minun puolestani foorumilla ansioituneille käyttäjille voisi jakaa enemmänkin arvonimiä. Arvonimet lisäisivät foorumille arvokasta yhteisöllisyyttä. Esimerkiksi @Wondadog :lle voisi antaa yhteisön pitkään toivoman arvonimen, Laupias Samarialainen. Kunnia nimen keksimisestä kuuluu kanssaforumistille, @Pavel :lle

16 tykkäystä

Tuo kyllä riippuu kännykän näytön koosta. Itse käännän kännykän vaakaan, jolloin koko raportti näkyy hyvin kokonaisuudessaan. Oletko kokeillut?

2 tykkäystä