Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Ai hitto se olikin tuolla! Mä koitin sitä etsiä ( tosin aamukatsaus pdf:stä ) jolloin sitä ei nähnyt.

Kiitos!

Se on totta että asiakas maksaa haastiksista yms, mutta kyllä niiden silti pitää olla riippumattomia. Inderesin toiminta nojaa täysin luottamukseen ja jos bisnes olisi “maksettua rakkautta” ei tämä sijoittajayhteisö kauaa täällä viihtyisi. En kyllä viihtyisi minäkään eikä varmaan moni muukaan työntekijä, sen verran toiminnan ytimessä se pitäisi täällä olla.

IPO-haastisten idis on usein olla suht kompakteja perehdytyksiä kohdeyhtiöön. Sisäisesti niitä kutsutaan humoristisesti ns. “toasteiksi” eikä “ROASTeiksi”. Vaikka ne ei ole grillejä, ei ole idea kaihtaa vaikeitakaan kyssäreitä vaan hakea konkretiaa yhtiöltä.

Kuten mainittu, tässä haastiksessa epäonnisesti haastelijalla oli harvinaisen vähän aikaa valmistautua, mistä minulle kuuluu syy kun itse eeppisesti unohdin koko asian.

Meidän haastiksiin, erityisesti analyytikkohaastiksiin, on toivottu enemmän haastamista ja itse allekirjoitan tuon täysin. Itse tykkään ennen haastista todeta toimareille, että mitä enemmän nostetaan kissoja pöydälle ja grillataan niin sitä kivempaa sijoittajien kanssa on jatkossa ja tuo viesti menee usein läpi: monet jopa toivovat pahoja kysymyksiä ja ovat harmissaan jos pääsevät liian helpolla. :smiley: Jos yhtiö haisee ja haastattelija ei haasta, haisee se katsojalle kuin nuo molemmat olisi kimpassa syöttämässä pajunköyttä. Ja sitä vaikutelmaa pitäisi välttää viimeiseen asti.

Mutta ymmärrän kans, ettei aina ole helppoa haastaa ja osa firmoista suhtautuu haastamiseen… vähemmän suopeasti ja sit vaatiikin pokkaa kysellä. Siinä kehittyy tekemällä, tekemällä ja tekemällä.

17 tykkäystä

IPO-osion yhtiöillä ei näy aikataulua, vaikka se on usean yhtiön kohdalla jo tiedossa. Lisäksi Modulight on siellä, vaikka kaupankäynti on jo alkanut. Voi olla hankala saada tieto päivittämään automaattisesti? Vai jaksaako esim. @Yu_Gong1 päivittää noita iltapuhteena?

1 tykkäys

Mä joudun päivittää ne käsin :frowning: Mä hoidan homman! :slight_smile:

11 tykkäystä

Respect. Ihan oikeesti. :kiss:

5 tykkäystä

Olen jäänyt kaipaamaan mahdollisuutta nähdä tuloslaskelmahistorialukuja.

Analyysiraportissa niitä ei kunnolla saa:
Arvostustaulukossa saa 2016 asti… mutta tuosta on vaikea saada tuloslaskelma luvut auki.

Tuloslaskelmassa taas ei pääse 2019 aikaisempiin lukuihin.

Tuo osakevertailukohdan historia excel on ihan hyvä, muttie sekään mene kovin kauas historiaan.
Siihen olisi hyvä saada lisää vuosia ja aivan optimitilanteessa siihen tulisi myös ennusteet mukaan.
Vaihtoehtoisesti yrityssivuilla voisi olla ladattavissa dataa exceliin.

Onko tätä harkittu koskaan kehitettävän?
Jos joku tietää hyvän toisen sivun josta saa vastaavasti kätevästi lukuja, niin toki laittaa linkkia. :slight_smile:

5 tykkäystä

Onkohan sellainen “inderes premium super plus elite” paketti tulossa joskus? Sisältäis vähän nuita työkaluja nuissa yhtiösivuissa… tekis mieli vähän ronklailla DCF:n muutamia komponentteja joistakin yhtiöistä ja katella lopputulosta vähän omilla “skenaarioilla”… esim riskittömän koron muutokset ja joissakin yhtiöissä lähiajan kasvu jne jne. Ymmärrän että koko himmeliä ei vaan anneta että mene ja tee, mutta jos joitakin komponentteja jätettäisiin itse säädettäväksi niin se ois jo jotakin.

Inden tekniikkanero varmaan onnistuu tällaisen luomaan sellaiseksi että sitä ei saa semmosenaan varastettua parempiin suihin vaan ois pakko olla tuo inderes premium super plus elite -jäsenyys :slight_smile:

4 tykkäystä

Siis toi DCF-työkalua on pyöritelty. Se on ollu vähän auki kuin käytetty se sit olisi. Pitää puhua tiimin kanssa! :slight_smile:

12 tykkäystä

@Porssi-Petteri Meil on kyl se data tietokannassa. Mä voisin tsekkaa jos saatais laajennettua sitä et yhtiösivulla ois enemmän historiaa ja et sen vois ladata sieltä.

4 tykkäystä

osinkokalenterissa näkyy kivasti yliviivattuna maksetut osingot PAITSI jos on vain 1 osingonmaksu (irtoamispäivä)… Olisi kiva jos tuokin yliviivattaisiin niin olisi intuitiivisempi selata

10 tykkäystä

Tätä on mahdollisesti kysytty jo, mutta pyydän uudestaan silti! Oisko mahdollista saada inderespodin timestampit kuntoon Spotifyn puolella? Hienoa että aikamerkit löytyy jo nyt, mutta helpottais kuuntelua jos ei itse tarvitsisi kelata podia oikeaan kohtaan vaan onnistuisi nappia painamalla.:blush:

Ps. Todellinen first-world problem tämä
Ps2. Isot peukut podin sisällöstä tekijöille

4 tykkäystä


Splitti taisi rikkoa seurantatyökalun kun ei näytä ollenkaan kurssia tällä hetkellä?

4 tykkäystä

@TJT nyt toimii! Korjasin! :slight_smile: Embracer Group AB | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

5 tykkäystä

En nyt ole varma, että oliko tämä jo täällä, mutta nyt näyttää siltä, että vastausviesti osoittaa väärään viestiin, eli vissiin ketjun edelliseen viestiin, jos se alkuperäinen viesti poistetaan. Esimerkki Hyzon-ketjusta:

Eli tuossa näyttää siltä, että viesti mihin vastattiin on poistettu ja nyt näyttää siltä, että vastaaja vastaa ihan eri viestiin, joka on siis vain aiempi viesti ketjussa.

3 tykkäystä

Olisiko hyvä lisätä linkki suoraan yhtiön sivuille esim. “Yhtiö lyhyesti” tekstin perään?
Jos tuo lyhyempi teksti ei ole riittävä niin yhtiön sivuille voisi mennä suoraan tutkimaan lisää.

3 tykkäystä

Joo hyvä idea! Se on myös yks tapa, että avaa vaan sen yhtiön Laajan raportin. Laaja kertoo paljon yhtiön liiketoimiinasta tai on juuri sitä varten että sais ison kuvan mitä yhtiö tekee.
:slight_smile:

7 tykkäystä

Ehdottaisin, että Inderesiltä olisi mahdollista tilata osakeanalyysejä joukkorahoituksella. Tämä saattaisi mahdollistaa analyysien tekemisen myös sellaisista yrityksistä, jotka eivät syystä tai toisesta tilaa Inderesin analyysiä. Kysymys: @Verneri_Pulkkinen onko osakeanalyyseja mahdollista tehdä yrityksistä, jotka eivät itse tilaa analyysia? Vai tarvitseeko analyysin tekeminen aina kohdeyrityksen hallitukselta luvan? Olisi hienoa saada Inderesin sivuille palvelu, johon voisi maksaa pienen kannatusmaksun, jolla saataisiin uusia yrityksiä analyysin piiriin.

21 tykkäystä

ping @Sauli_Vilen @Antti_Viljakainen @Mikael_Rautanen toi @JuhaS ehdotus. :slight_smile:

6 tykkäystä

Äh veit just mun pingausviestin! :smiley:

Yu: :kissing_heart:

5 tykkäystä

Äkkisältään tulisi mieleen, että positiivisen yllärin analyysillä saava yhtiö voisi jopa tarttua asiakkaaksi tämän pohjalta… varsinkin pienyhtiöpuolelta

4 tykkäystä