Inderes.fi tuotekehityksen päivitykset #techtalk

Suoritetaan tänään yöllä kello 22:00 päivitys, joka aiheuttaa palvelussa katkosta hetkellisen, muuttamia minuutteja, jos kaikki menee putkeen :kissing_heart:

4 tykkäystä

Lisää kapasiteettia lisätty ennakkoon, niin kestetään varmasti huominen Nokiapäivän kävijärynnäkkö. Nyt on palvelu taas up and running :slight_smile: !

:smiley:

1 tykkäys

Tehtiin joo yöllä vähän ylläpitohommia :stuck_out_tongue: Ei ollut sentään rynnäkköä vielä tohon aikaan xDDDD

3 tykkäystä

Tuohon tuplanopeudella tapahtuneeseen kalvojen eritahtisuuteen liittyen löytyi selkeä bugi ja se on nyt korjattu, eli sitä ei pitäisi enää tapahtua.

Tuo videon nykäisy onkin sitten vaikeampi asia selvittää koska ongelmaa ei saatu meidän päässä toistumaan. Meillä on kuitenkin lähiviikkoina tulossa isompi päivitys käytössä olevaan videosoittimeen, eli on mahdollista että asia korjautuu sen myötä. Jos löydät videon jossa nykäisy tapahtuu myös toisen kerran tai jatkuvasti samassa kohtaa niin ilmoitahan meille.

T. Antti, Indereresin&Flikin videoalustan kanssa työskentelevä devaaja joka eksyi nyt myös foorumille

4 tykkäystä

Muista @Antti_Kurkinen laittaa Dark Mode päälle :stuck_out_tongue: Dark Moden ohjeet löytyvät täältä: Inderes.fi sisällön kehitysideat

2 tykkäystä

Olisiko mahdollista niputtaa ilmoituksiin samaa yritystä koskevat peräkkäiset Johdon ilmoitukset -viestit? Esimerkiksi:

Johdon liiketoimet
05.05.2020
teleste - Teleste Oyj: Johdon liiketoimet (10 kpl)

Linkityksestä ilmosta itse tiedotteeseen tulisi hankalampaa, mutta minusta se karsisi “spämmiä” pois tiedotteista, jos koko firman hallitus ja johto saa ne 10 kannustinosakettaan samana päivänä :slight_smile:

Ehkä voisi tehdä niputetuista “haitarivalikon” ja avata se niputettu haara auki, jos haluaa plärätä koko setin läpi?

1 tykkäys

Good point, voisin huomenna tsekkaa tän. me ollaan muutenkin uusimassa toi notifikaatiojärjestelmä.

1 tykkäys

Noissa notifikaateissa on myös minulla jotain hassua, aina välillä se tavallaan “nollaa” luetut. Esimerkiksi eilen illalla niitä ilmoituksia ei ollut jonossa yhtään, ja tänään aamulla 17, joista kaikki näyttäisi olleen vanhoja. Ei mikään iso ongelma, mutta aina välillä tulee innostuttua turhaan. :slight_smile:

image

1 tykkäys

Uuh saatan tietää mistä toi johtuu. Tsekkaan ja voidaan ehkä korjata toi jos toi johtuu siitä mitä luulen.

1 tykkäys

Ainakin yksi ongelma mitä oon huomannu on ettei noi synkkaa eri laitteiden välillä, eli kun harvoin käyn kännykällä inderesin etusivulla, siellä on aina iso läjä “uusia” ilmoituksia jotka oon jo lukenut desktopilla.

1 tykkäys

Moi, muutamia pikkuvikoja:

  • Kirjanmerkin muistutus seuraavalle maanantaille laittaa ilmoituksen sunnuntaille.
  • Mallisalkussa kun laittaa kursorin noitten palluroitten päälle ne rupee vilkkumaan. Video
  • Savo-Solarin sivulla ei näy kurssi
1 tykkäys

Sellainen kysymys, että onko foorumista tai Inderesin koko sivuista suunnitteilla appia vai aiotaanko pysyä vain selainversiossa. @Yu_Gong

1 tykkäys

Foorumista ainakin löytyy erillinen web app, pystyt mobiiliselaimen menusta “asentamaan”.

1 tykkäys

Foorumista on siis tällainen ns. PWA Appi, eli selain versiosta voi asentaa itselleen appiksi: Use Progressive Web Apps - Android - Google Chrome Help

4 tykkäystä

Savo-Solar korjattu, sen isin tunnus on näköjään muuttunut tässä välissäm mä tsekkaan noi muut erikseen: Savosolar | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

3 tykkäystä

Foorumiin tulossa korjaus liittyen tohon maantain ongelmaan: https://github.com/discourse/discourse/pull/9737

2 tykkäystä

Onko sellaista mahdollisuutta että jo viestin kirjoitusvaiheessa voisi linkata viestin myös toiseen ketjuun? Teknistä analyysiä kun tulee välillä myös muihin ketjuihin soperrerrua, niin jos jatkossa kirjoittaisi kaiken TA:n teknisen analyysin ketjuun, mutta kirjoittamalla viestiin @Nikola, @Remedy tms menisi viestistä automaattinen viesti myös firman omaan ketjuun? Viesti voisi olla tyyliin: “Käyttäjä X mainitsi firman Y ketjussa Ö.”, ja sitten automaattinen linkki viestiin.

Remedy ketjussa jo kerroin oman kantani TA:n kirjoittamiseen muualle kuin TA ketjuun (pienivaihtoisen osakkeen ketjuun laitettu analyysi menisi kohdeyleisöltä helposti ohi jos sen kirjoittaisi aina TA ketjuun) ja tykkäyksistä päätellen se on yleisesti hyväksytty tapa. Siitä huolimatta olisi mielestäni parannus jos kaikki tekninen analyysi olisi myös varsinaisessa TA ketjussa.

E: Siirretty viesti oikeaan ketjuun.

Nyt voit Premium-käyttäjänä lähettää lahjoituksena Inderesin tutkimukset kaverillesi maksutta :open_mouth: Taikalinkin saa auki Free-tilillä tai vaikka ei olisi tiliä ollenkaan :open_mouth:

19 tykkäystä

Mitähän tuo piirakanpala mun nimimerkin perässä tarkoittaa? Olenko foorumin herkkupala? :joy:

E: Ei oo synttäritkään… Epäilen että liittymisen vuosipäivä? Olen liittynyt toukokuu 2018 mutta en näe tarkkaa päivää.

2 tykkäystä