Inderes.fi tuotekehityksen päivitykset #techtalk

Senttiosakkeiden kurssimuutokset ovat hiukan harhaanjohtavia. Esim tänään Nexstim Indereksen mukaan +34 %, vaikka todellinen nousu oli 3,7 %. Kyse on siis desimaaliongelmasta, Indereksellä voi olla vain 0,03 tai 0,04 euroa ja siinä on tosiaan iso prosentuaalinen ero. Kaupankäynnissä on tosiasiassa enemmän desimaaleja.

1 tykkäys

Ok hyvä huomio, mun pitäää tsekkaa toi. Näköjään Kauppalehdessä on sama mekanismi

Onko tuon Inderesin etusivun seurattavien yhtiöiden taulukon logiikka muuttunut @Yu_Gong ?

Ennen oli muistaakseni eniten kurssinousua kokeneet ylhäällä ja eniten laskeneet alhaalla ja sai siitä ylhäältä muutettua järjestelyperusteita klikkaamalla saraketta. Nyt näyttävät olevan sikinsokin listattuna enkä keksinyt miten taulukon saisi muutettua vaikkapa aakkosjärjestykseen.

Edit: No nyt alkoi viestin kirjoittamisen jälkeen toimimaan niin kuin pitääkin. Oli varmaan joku päivitys käynnissä? :smiley:

2 tykkäystä

Joo oli just tuotantoonvienti tos menossa tohon aikaan, nyt on kaikki ok :slight_smile:

1 tykkäys

ping @Yu_Gong Carasent ASA:n kurssitiedot ei taida päivittyä lainkaan? Onko joku bugi?

image

Todellisuudessa tänään on mukava turskapäivä:

image

3 tykkäystä

Ilmeisesti johtuu siitä että toi Carasent mitä mä löysin on joku OMX Tukholman rinnakkaislistattu instrumentti mitä ei oo treidattu tänään yhtään. Ja on erikseen Norjasssa traidattava Carasent mihin toi sun kuva viittaa :open_mouth: Mun pitää tutkia saadaanko me tuo Norjan data.

3 tykkäystä

Hei tälläinen pikkujuttu on tullut vastaan, että kun lukee pitkää foorumin ketjua, niin sieltä tuottaa lähes ylitsepääsemättömiä vaikeuksia päästä takaisin inderes-pääsivulle: Normaalistihan tuolla yläpalkissa on se “analyysipalvelu”-täbi, josta pääsee sitten takaisin pääsivulle, mutta pitkissä ketjuissa se häviää aina ylös scrollatessa, kun keskustelusta ladataan lisää viestejä. Olisiko tämä mahdollista saada kiinnitettyä johonkin tuonne yläpalkkiin? Esim. tuonne samaan palkkiin tuon ketjun otsikon kanssa. Ainakin Firefoxin 81.0.2 versiossa tämä ongelma siis.

3 tykkäystä

Onkos tällaista ongelmaa käsitelty:
Mobiililla (Android) selatessa keskusteluketjua kun swaippaa alaspäin, niin siinä rullatessa toi osoiterivi häviää. Kun haluaisi lukea jonkun kohdan, niin tekstirivi siirtyy hetken kuluttua pari riviä kun osoitepalkki tulee taas näkyville. Pitää aina odotella ylimääräinen hetki ennen kuin voi lukea ettei silmät sekoa tekstin vaihtaessa paikkaa.

E:hmm, tämä saattaa olla mahdollisesti jostain mun omista selainasetuksistakin kiinni. En nyt vaan ole löytänyt mistä saisi pois päältä…

Moro!

Varsin pieni, mutta nihkeä juttu tullut ainakin web appissa ilmi nyt, kun keskustelu on ehtinyt viritä uudelle kymmenpotenssille parissa ketjussa.

20201101_105639

2 tykkäystä

Aivan nyt mä tajusin! siin pitäis olla ninku 5/5 eikä pelkkä 5 :smiley:

2 tykkäystä

:smile: Joo kyllä! Sori, olisin voinut olla hiukkasen tarkempikin.

1 tykkäys

Mun mielestä on myös erittäin huolestuttavaa, että joku voi teille lähettää sähköpostia ja pyytää resetointia. Ettehän te voi olla varmoja siitä, että kuka siellä näppäimistön takana on. Ja nämäkin on usein automatisoitavissa olevia tilanteita.

Edit. sähköpostin spoofing ei ole kovin hankalaa myöskään.

Jos löytyy se tinapipo, niin kantsii kans ottaa VPN käyttöön koska ymmärtääkseni kaikki adminit näkee myös käyttäjien viimeisimmän IP osoitteen. Mainitaan vielä että itseäni asia ei haittaa millään tapaa, mutta jos jotain tälläinen haittaa niin hyvä että he ovat siitä sitten tietoisia. Ja tottakai on selvää että palvelun ylläpitäjä pääsee tälläisiin tietoihin käsiksi. Se että kaikki foorumin adminit näkee esim. ip osoitteen taas on mielestäni ihan turhaa, mutta toki Discourse siihen ratkaisuun on päätynyt eikä Inderes.

Ihan vakiintunut käytäntö suunnilleen kaikkialla missä tunnistautuminen on tasoa käyttäjätunnus + sähköposti (ja tietty salasana). Ei tohon oikeen ole mitään muuta tapaa. Jos sinne käyttäjän sähköpostiin lähetetään joku salasanan reset linkki tms ei se reset pyynnön spoofaus auta mitään kun et pääse itse vastaukseen käsiksi. Tuskin homma toimii niin että lähetät mailia etttä "Muutatko mun salasanaksi “hunter2” ja sitten Yu käy sen manuaalisesti kantaan nakuttelemassa.

1 tykkäys

Mulla ei ole tähän asiaan muuta kommentoitavaa, mutta porukalla on facebookkii, snapchattii, whatsappii, tiktokkii, googlee, sirii, huaweita, applee jne… Tuliks tähä listaa muka nyt Indereski vielä? Älkää vittiikö naurattaa :rofl:

VPN on totta kai käytössä, vaikka en omaa paikkakuntaani olekaan sen kummemmin pyrkinyt piilottamaan foorumin viesteissä. Mun mielestä on vain outoa, että miksi ylläpitoon pitäisi olla yhteydessä tuon salasanan resetoinnin kanssa, kun sen voi helposti automatisoida. Jos lähetät spoofatusta sähköpostista inderesille postia ja vastatessa pistetään se linkki, niin kyllä sillä se käyttäjä saadaan haltuun.

Inderes on tekno :joy: kohta IPO.

1 tykkäys

Ei saada. Vastaus menee sille oikealle käyttäjälle eikä hyökkääjälle. Voit toki lähettää mailin jossa vastaus pyydetään eri osoitteeseen kun mistä viestin väitetään tulleen, mutta silloin tarvitaan käyttäjävirhe jossa admin ei huomaa että on vastaamassa väärään osoitteeseen.

Voisitko avata miksi olet kovin huolestunut siitä, että ylläpito näkee käyttäjätietosi? Eikös tämä ole kuitenkin normi lähes kaikilla foorumeilla. Ja tosiaan jos yksityisyyttään haluaa vaalia niin vpn ja protonmailit käyttöön niin ei ylläpito pääse jäljillesi :smiley:

Ihan periaatteen vuoksi. En usko, että käyttävät tietojani väärin. Jos on mahdollista pitää käyttäjän tiedot anonyymeinä, niin silloin se myös pitäisi tehdä.

2 tykkäystä

Oma ymmärrys on tästä hieman eriävä. Jos vastaanottaja painaa vain “reply” nappulaa, niin vastaus saattaa mennä ihan väärän osoitteeseen. Ja spoofing perustuu lähinnä siihen, ettei vastaanottaja ole kovinkaan hereillä: