Inderes.fi tuotekehityksen päivitykset #techtalk

Suuret kiitokset :slight_smile: - en tiedä mihin vaikuttaa mutta hyvä silti!

5 tykkäystä

Moikka Harri ja hienoa, kun kirjoittelet täällä! :slight_smile:

image
Tuosta “validioinnista” on se hyöty esimerkiksi, että muut näkevät sinun olevan “todennettu henkilö”, eli profiilikuvan kilvestä foorumilaiset näkevät heti sinun olevan todennäköisesti jonkin firman edustaja.

7 tykkäystä

Osakevertailu sivulla yhtiöiden pörssikurssit eivät päivity (ainakaan itselläni) kuin vasta klo 11.15 lähtien. Esim. etusivun seurannassa olevien yhtiöiden kurssit päivittyvät jo klo 10.15 alkaen. Eli tuon osakevertailu sivun kurssipäivitykset taitavat olla edelleen kesäajassa, kun lähtevät tunnin viiveellä päivittymään? Tämä havainto jo viime vuoden puolella tullut tehtyä, mutta jäänyt kommentoimatta tänne.

1 tykkäys

Täällä kurssit päivittyvät, mutta vasta 17 minuutin viiveellä. Onko ajatuksissa saada Inden sivulle reaaliaikaista kurssidataa seurantalistalla oleville osakkeille? Juu, kaikki maksaa eikä ilmaisia lounaita ole. Finanssi-Yahoo tarjoaa reaalidatan ainakin Hki ja Sto näköjään, vertaisin juuri pankin reaalidataan. Näin siis iPadin appilla. Ehkä olen itse tuote, joten on ”ilmainen” ja onhan siellä joku pitko-mainos aina välillä…

2 tykkäystä

Tota voisin vähän tutkia jos saatais toi livekurssi. Siihen oli vähän monimutkainen hinnoittelu Nasdaqilla, eli mun pitää selvittää toi ja virkistää muistia :slight_smile:

4 tykkäystä

Parina päivänä nyt ketjut ovat näyttäneet että on uusia viestejä, mutta todellisuudessa mitään ei ole tapahtunut. Tai sitten ketjun otsikossa oleva uusien viestien määrä heittää huomattavasti todellisuudesta. Eilen Qt-ketju oli pompannut foorumin ensimmäisten ketjujen joukkoon ilman, että sinne oli tullut uusia viestejä. Tänään ketjun otsikossa oli olevinaan 4 uutta viestiä, mutta oikeasti siellä oli vain yksi.

Kävi jo mielessä että onko ketjuun tullut uusia viestejä jotka on poistettu, mutta laskuri näyttäisi väärin? Myös ketjun nosto selittyisi ehkä tuolla?

Lisäksi ei ole sattunut silmään (en ole aktiivisesti etsinytkään), mutta muutama päivä sitten koko foorumi taisi olla kaatunut? Etusivulle pääsi, mutta foorumin puolelle ei. Oliko tuo tiedossa @Yu_Gong ?

2 tykkäystä

Joo kyl se oli tiedossa! Siel oli päivityksiä menossa mitkä kesti suunniteltua pidempään. Mä pidän silmällä jos näen itekki tota et ne numerot ei ööö synkässä uusien viestien kanssa. :thinking::thinking:

Ensimmäinen selittyy ainakin sillä jos viimeisintä viestiä muokataan niin se nousee ylimmäksi vaikka uusia viestejä ei ole tullutkaan.
Jälkimmäinen puolestaan selittyy välillä sillä että viestejä on poistettu ketjusta sen jälkeen kun esikatselu numero on jo latautunut.
Nämä pari huomiota olen tehnyt foorumisoftasta ihan aktiivikäyttäjän ominaisuudessa. :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Totta, tuo pomppu viestilistan kärkeen on itse asiassa hieman ärsyttävää, koska itsellä tapana korjata kirjoitus- ja pilkkuvirheitä vielä viestin julkaisun jälkeen, usein pari-kolme kertaakin. No, eipä se haitta kai muille foorumin käyttäjille järin suuri ole ja pääseepähän sitten sitä useampi ihailemaan “syvällisiä” viestejäni, kun koreilevat viestilistan kärjessä yhä uudelleen😉

3 tykkäystä

Itsellä tulee usein vahingossa otettua seuraantaan jokin ketju. Onko muut havainneet samaa ongelmaa vai onko tämä vain omaa sähläystä? :smiley:

@make995 Se on automaattinen ominaisuus, kun on lukenut ketjua x ajan. Voit muuttaa sitä käyttäjäprofiilista asetukset-ilmoitukset ja sieltä sitten “Seuraa automaattisesti ketjuja, jotka avaan…”-valikko

3 tykkäystä

Kiitos. :grinning: Ihmettelin jo, että kyllä tulee klikattua useasti se päälle :joy:

@Yu_Gong En tiedä onko tämä teillä tiedossa, mutta inderes.fi haku ei tällä hetkellä toimi. Suurennuslasia klikkaamalla ei tapahdu mitään.

Tämän lisäksi, ainakin itselläni, osakevertailu on englanniksi.

En tiedä liittyvätkö nämä ruotsin sivuston julkaisuun vai ovatko vaan bugeja?

1 tykkäys

Kyllä mulla toimii haku :face_with_monocle:

Ei muuten toimi minullakaan. Lisäksi tuo oma profiili ikoni/linkki siellä yläpalkissa on myöskin aivan eloton (klikkaamalla ei tapahdu mitään).

Selaimena uusin Firefox (97.0.1 (64-bit) / Windows 10). Syytin ensin uBlock -plugaria, mutta sen disablointi ei auttanut ongelmaan.

Edit: Testailin lisää. Haku toimii hyvin jos en ole kirjautunut sisään. Kirjautumisen jälkeen se ei enää toimi. Varmistettu Private browsing moodissa (keksit ym poistettu) sama toiminta.

2 tykkäystä

@Musti @TomiM seuraan tilanetta, nyt näyttää toimivan, voi olla että oli jotain väliaikaista mut selvitellään :slight_smile:

Testailin hieman lisää. Tässä havainnot:

  • Sivuston lataamisen vasteaika vaihteli aika paljon kun latailin sivua eri selaimilla useaan kertaan. Hitaimmillaan keski kymmeniä sekuntteja ennenkuin kontentti oli kaikki ladattu
  • Ongelma toistui sekä firefox että chrome selaimissa silloin, kun sivun lataaminen kesti pitkään
  • Jos sivu latautui heti, kaikki toimi. Jos lataamisessa kesti pitkään, niin toiminnot ei koskaan palautunut (vaikka debug konsolin perusteella kaikki olikin ladattu).
  • Jos veikata pitää, niin teillä joko ei jokin kirjasto lataudu oikein TAI kirjastojen lataamisjärjestys jotenkin vaikuttaa tuohon UI:hin?
2 tykkäystä

Nyt lähti toimimaan. :tada: Tuo on ollut toimimaton muutaman päivän ajan ja tänään lopulta kyllästyin toimimattomuuteen ja päätin raportoida.

2 tykkäystä

Me jatketaan tutkimista :slight_smile: täs on ollu jotain outoa.

2 tykkäystä

@Yu_Gong Debian + Firefox kombolla ei näy foorumin kuvakkeet kuten tykkäyssymboli, vastaa-napin kuvake jne. En osaa sanoa vian kestosta, kun juuri vasta vaihdoin. Vanilla Chromiumilla pelitti nätisti. Saatko toistettua ongelman vai onko vika mun päässä?

Profiilikuvake ja sen päälle piirtyvä uusien ilmoitusten kuvake toimivat ok.

Firefoxin versio 91.8.0esr

Lisätään vielä, että Firefoxissa samat lisäosat kuin Windowsilla oli ja silloin toimi nätisti, joten ei pitäisi olla niistä kiinni.

EDIT: Toimii!

2 tykkäystä