Inderes.fi tuotekehityksen päivitykset #techtalk

Mikähän mahtaa olla ongelmana, kun yritän vaihtaa foorumin profiilini sähköpostiosoitetta, mutta mitään varmistusviestiä asiasta ei tule annettuun osoitteeseen!?

Toinen juttu, mikä pelittää hieman oudosti on, että kun painan “tykkäystä” johonkin viestiin, sydän muuttuu vain hetkeksi punaiseksi, mutta muuttuu sitten taas neutraaliksi. Uudestaan painaessa antaa virheilmoituksen. Asianomaisen viestin tykkäyslistassa nimimerkkini toki näkyy. Tämän ongelman taisi joku muukin nostaa esiin, mutta olikohan kahvihuoneen puolella, kun en sitä nyt löytänyt!?

Ping @Yu_Gong1

7 tykkäystä

Saitko sen mailin vaihdettua :)? koska tossa on kyse mailista, niin voidaan jatkaa privana niin ei vahingossa valu muille sun mailiosoite :slight_smile:

Mä tsekkaan tota tokaa, jos sen sais systemaattisesti toistettua :slight_smile:

5 tykkäystä

Testaappa saatko sitä onglemaa enää toistettua, siis toi tykkäysongelma. Tiedoksi myös @Johannes_Sippola . pieniä muutoksia tehty:

8 tykkäystä

Jee, kävin tykkäilemässä viesteistä vähän siellä sun täällä ja nyt näyttäisi toimivan normaalisti eli sydän jää punaiseksi, hienoa! Kiitos🙂

4 tykkäystä

Huomasin tossa screeneriä testatssani että siinä on semmonen ongelma, jos ei ole premiumia että tosta virheilmoituksesta ei pääse mitenkään loogisesti takaisin paitsi browserin backilla tai sulkemalla sivun. Tavallaan vähän dark-pattern tommonen että ainoa tie eteenpäin on ostaa premium.

Ja tohon tilanteeseen kun päädyin huomasin että mulla on kadonnut premiumin tilaus ilmeisesti tässä kevään aikana. Olen koittanut löytää vastausta siihen että mitä kautta siitä pitäsi laittaa palautetta / kyselyä.

Eli nousi sellainen huomio tossa asiaa selvitellessäni että tuolla käyttäjätili yms osioissa tai muuallakaan ei ole varsinaisesti mitään käyttäjätukea / miten toimia ongelmatilanteessa. Varsinkin kun käyttäjätiliin yms. liittyvissä ongelmissa ei välttämättä haluaisi kirjoitella foorumille julkisesti aiheesta.

3 tykkäystä

Mä voin tsekkaa ja laittaa sulle privana tietoa. Voit myös aina laittaa info@inderes.fi niin mä autan senkin kautta. :slight_smile:

2 tykkäystä

Tähän kyllä kaipais ainakin raporttien osalta jotain parempaa koontia. Kaiveleppa raportti vuodelta 2020 joutuu jonkun aikaa scrollailemaan… @Yu_Gong

5 tykkäystä

Oon miettiny samaa, voisin tsekkaa jos löytyis joku parempi metodi.

4 tykkäystä

@Yu_Gong

Jokos tällainen on tiedossa, että mobiililla (Android) mallisalkun tuottokäyrän päivämäärät on aika suttua. Ei leviä yhtään vaikka kääntää näytön vaakaan. Mielellään muutenkin saisi olla jokin keino zoomata tuota käyrää lähemmäs parempaa tarkastelua varten.

5 tykkäystä

Joo pitää korvata toi meidän uudella graafityökalulla.

4 tykkäystä

Onkohan muilla ollut samaa ongelmaa, että vain tietyt viestiketjut katoaa kirjanmerkeistä? Ne saa takaisin ainoastaa poistamalla kirjanmerkki ja tallentamalla uudelleen. Hetken aikaa aina pysyvät mutta yleensä vuorokauden sisään tekevät katoamistempun.

Yu:lle tästä jo raportoinkin aikaisemmin mutta ilmeisesti toistaiseksi ainoa tapaus laatuaan. Kaikkia pikkujippoja tullut jo kokeiltua.

1 tykkäys

Olisiko mahdollista tuoda soundcloudin rinnalle spotify integraatio noihin Podeihin jne?
(Puhun siis verkkosivulla ollessa)

Soundcloud on toimiva, mutta omaan käyttöön ainakin spotify tuppaa olemaan parempi, koska se mahdollistaa helpomman cross platformin. Siirtymisen koneen ja puhelimen välillä.

Spotifylläkin taitaa olla joku upotettava elementti. :slight_smile:
Menee ehkä vähän nipottamisen puolelle, mutta eikö tuote ole hyvä silloin kun siitä ei ole muuta sanottavaa :slight_smile:

2 tykkäystä

@Yu_Gong1

Joku kirjoitusvirhe näkyy ilmestyneen. Näkyy ainakin mobiililla selatessa

4 tykkäystä

Johtunee siitä, että tekstikentän tila loppuu kesken sattumalta m-kirjaimen keskikohdan kohdalla.

1 tykkäys

Siltä se näyttää ja voin vahvistaa tuon olemassaolon. Ja pysyy piilossa vaikka tilaa olisi (iOS, ”rikki” sekä Safarissa että Chromessa).

1 tykkäys

Mä tsekkaan mikä tos on. oon myös kuullu et meidän PWA appin ikoni pienenee ajan myötä, mikä on kyl läppä :smiley: pitää selvittää sitäkin :smiley:

10 tykkäystä

Logon pieneneminen alkoi Android -version päivityksen jälkeen. Myös sovelluksen käynnistyminen hidastui kutistumisen myötä

Poisto ja uudelleen asennus näyttäisi sen osalta ainakin toistaiseksi toimivan.

3 tykkäystä

Only Android things i guess :smiley:

4 tykkäystä

Onkohan tälle tehtävissä mitään?

Hankala julkaista Excelistä graafeja tai taulukoita, kun joutuu vaihtamaan värit negatiiviksi, jotta toimivat myös dark mode -käyttöjille. Sama ilmiö tullut esiin myös Twitterin puolella.

4 tykkäystä

En tiiä miten toi excelistä kuvan exporttaus toimii, mutta jos tallennat sen jpg tiedostona png sijaan niin siitä ei tuu tollasta läpinäkyvää. Tai vaihtoehtosesti lyö siihen png kuvaan valkosen taustan jollain editorilla.

4 tykkäystä