Inderes Oyj - "Yhtiö kuuluu kaikille"

mielestäni Inderesin ainoa tehtävä on antaa suuntaa (ei sijoitusneuvontaa, jos se on jonkun lain mukaan kiellettyä),

ostaa, pitää vai myydä, ei muuta rautalangasta voi vääntää

Olen @Nortti1 kanssa samalla linjalla, että olisi mukava jos kaikki videot olisi kuunneltavissa listana, vaikkapa Spotify/SoundCloudin kautta ikäänkuin musiikkia kuuntelee. Lenkillä, salilla ja moottoriurheilussa tulee näitä kuunneltua, mutta se vaatii jatkuvaa puhelimen rassaamista ja milloin mitäkin näytön aukioloa. Ihan vaan yksinkertaisesti jatkuvalla syötöllä kaikki, jossa voi sitten itse skipata kappaleen, jos se ei nappaa. Ihan vaan tämmöinen asiakastoive :slightly_smiling_face:

Monet yhtiöhaastattelut on juuri niitä, missä videokuva ei anna lisäarvoa vs että se olisi näppärämmin kuunneltavissa. Toki tulee videoista katsottua tietyt yhtiöt tarkemmin, eli on sillä myös arvoa.

24 tykkäystä

Youtubeen ladattuihin videoihin ongelman ratkaisee Youtuben Premium-tilaus, jolloin näytön voi vapaasti sulkea ja video pyörii taustalla/audiona. Samalla lähtee mainokset pois Youtubesta.

Ilokseni huomasin että esim sijoittajapäivän sisältö on kalvoineen päivineen Youtubessa kokonaan.

4 tykkäystä

10 päivää sitten näytti tältä:

Tänään näyttää tältä:

3 lisää 10 päivässä.

Kuten mainitsin Efecte-ketjussa aiemmin, se että osaa näyttäytyä houkuttelevana työnantajana ei varmasti ole haitaksi kun osaajista käydään kovaa “taistelua”. Ja omasta mielestäni Inderes näyttäytyy ulospäin erittäin houkuttelevana työnantajana.

30 tykkäystä
24 tykkäystä

Kiitos @Nortti1, @Iltsu, @Needles ja muut audiosta aikaisemmin kommentoineet!

Olemme tähän tarpeeseen havahtuneet ja suunnitelmissamme on toteuttaa kevyt mobiilisovellus, jonka kautta olisi mahdollista kuunnella kätevästi kaikkia inderesTV-sisältöjä sekä yhtiöiden omien tapahtumien verkkolähetyksiä. Tuolloin ei tarvitsisi Youtube Premiumia ja sisältöjä olisi myös laajemmin kuin nykyisellä Youtube-kanavallamme :slight_smile:

Terkuin Miikka teknologia-tiimistä

113 tykkäystä

Jos ei muuta niin ainakin The Studio näyttää olevan ahkerassa käytössä tällä viikolla kun lähes joka päivä useampia yhtiöesittelyjä, listautumisesittelyjä, pääomapäiviä ja treidauskilpailuja sun muuta :sweat_smile: :stuck_out_tongue: Ne kun kerran taisivat olla niitä “korkeakatteisia osa-alueita” (vai olivatko “virtuaalitapahtumat” niitä, jos ne eri tapahtumia ovat)?

12 tykkäystä

Ja studion puitteet on nostettu myös uudelle tasolle:

33 tykkäystä

Inderesin omistajalista on päivittynyt osaketieto-sivuille. Kohdassa “Eläke ja vakuutus” lukee nyt seuraavasti. :slight_smile:

Lähde: Inderes Oyj

13 tykkäystä

IR Solutions -tiimi haluaa jatkuvasti ymmärtää paremmin, miten sijoittajat käyttävät sijoittajasivuja ja miten sijoittajasivut voisivat palvella paremmin sijoittajien tarpeita.

Olemme tehneet aiheesta lyhyen kyselyn, johon vastaa n. 5-10 minuutissa. Olemme äärimmäisen kiitollisia, mikäli teiltä löytyisi aikaa vastata kyselyyn. Kaikki vastaukset käsitellään anonyymisti.

Linkki kyselyyn: https://perception-study.appspot.com/questionnaire?id=inderes-sijoittajasivukysely

Mukavaa loppuviikkoa! :slightly_smiling_face:

Teemu, IR Solutions

35 tykkäystä

@Marianne_Palmu mainitsi videolla että henkilöstön määrä on “vähän yli 80” nykyään, eli oletettavasti 81-84.

Q3 lopussa henkilöstöä oli 78, joten reipas rekrytahti on jatkunut kun henkilöstömäärä on kasvanut 4-7% - tiedä sitten kuinka moni alkaa tekemään laskutettavaa työtä ja kuinka moni tausta- / kehitysprosesseihin.

10 tykkäystä

Hienoa että kyselette näkemyksiä! Vaikka Jari Sarasvuo aina sanookin että pyytämättä annettu neuvo on vittuilua, niin haluan vakuuttaa että sanon tämän niin hyväntahtoisesti kuin osaan:

Vähemmän on enemmän! Allekirjoitaneelta ei ainakaan riitä aivokapasiteettia pohtia mm. sijoittajasivujen etusivujen linkkien tärkeysjärjestyksiä kyselyn sivulla neljä(!).

Eikö tää muutenkin ole jonkun UI/UX-kaverin tehtävä esittää näkemys miltä näyttää toimivat sijoittajasivut? :smiley:

Tsemppiä hommiin ja mukavaa joulun odottelua!

49 tykkäystä

Mistä se UX-heppu tietää mitä käyttäjät sivuilta tulevat hakemaan?

(Se tietää keräämällä olemassaolevilta sivuilta dataa käyttäjien käytöksestä)

3 tykkäystä

Tärkeimpiä huomioonotettavia seikkoja kysymyslomaketta suunniteltaessa on asettautua vastaajan asemaan. Myös kysymysjärjestys ja eri vaihtoehdot on laadittava tämän perusteella. Ei omien intressien tai preferenssien tai kronologisen järjestyksen perusteella. Hyvä on testata lomake myös parilla tutulla, jotka kokemustesi perusteella viitsivät sanoa kehnot kohdat ja epäselvyydet.

Esimerkkinä väärästä järjestyksestä on vakuutusyhtiön kysely vahinkokäsittelystä, jossa ensiksi kysytään vahinkoilmoituksen teosta, sitten kronologisesti asian etenemisestä ja viimeiseksi korvauspäätöksestä. Kuitenkin korvauspäätös pitäisi kysyä ensimmäisenä, koska se heijastuu kaikkiin muihin vastauksiin ja vastaaja ei voi tietää mitä seuraavaksi tai ylipäätään kysytään.

10 tykkäystä

Terve @Pohjolan_Eka !

Joo, vähemmän on enemmän olisi ollut hieman vastaajaystävällisempi ajattelumalli, etenkin tuossa kohtaa kyselyä.

Huomaamme usein sijoittajasivuilla, että etusivujen sisältönostot ja linkitykset keräävät keskimäärin muuta sivua paremmin vierailijoita niiden sisällöstä riippumatta. Halusimme tuolla kysymyksellä saada lisää näkemyksiä etusivun nostojen priorisointiin, mutta lähdimme ehkä hiukan laukalle vastausvaihtoehtojen määrässä.

Kiitos kuitenkin, että jaksoit käydä vastaamassa! Otetaan tästä opiksi ja tehdään ensi kerralla paremmin. Mukavaa perjantaita ja joulun odottelua sinne myös. :santa:

21 tykkäystä

Tämä hyvä tahto ja ns. täydellisyyteen pyrkiminen on tyypillisimpiä ansoja mogissa, samoin kun tärkeimpien asioiden päättäminen vastaajan puolesta, lisämausteena on suunnitteluvaiheessa usein tapahtuva erhe miettiä jälkikäsittelyn helppoutta, jolloin annetaan vain esitäytetyt vaihtoehdot.

Lisäksi tulisi huomioida mihin tarkoitukseen ensisijaisesti tietoa haetaan. Sijoittajalla voisi kuvitella tietoa hakiessa olevan erilaiset kriteerit uutta kohdetta pohtiessa ja nykyistä sijoituskohdetta pähkäillessä.

Tässä linkkikysymyksessä saisit todennäköisesti käyttökelpoisempaa tietoa esimerkiksi seuraavalla rakenteella:

Kun olet jo yhtiön omistaja, mitkä ovat kolme tärkeintä sisältöä sijoittajasivulla ja lyhyt peruste kuhunkin, sitten sama linkeille. Tämän jälkeen samat kysymykset, uutta yhtiötä sijoitussalkkuun pohtivalle.

Lisäksi vastaaminen kaikkiin kolmeen tärkeimpään ei saa olla pakollista. Väkisin keksitty vastaus vain vääristää.

16 tykkäystä

Terve @jps

Erinomaisia pointteja! Kiitos, että kävit vastaamassa. Poimimme opit ja kehitysehdotukset talteen :memo:

Teemu

14 tykkäystä

Jos etusivun sisältönostot keräävät enemmän hittejä, niin eikös tässä voi soveltaa A/B testausta ihan normaalisti näyttäen eri variaatioita sivuista eri kävijöille ja kerätä dataa. Tästä sitten saadaan data-analyysillä kaivettua mikä osa katselukerroista selittyy nostolla ja voidaan eliminoida sen vaikutus alisivujen suhteelliseen kiinnostavuuteen.

Jos ja kun tämä prosessi on jatkuva, sivuista kehittyy jatkuvasti paremmat.

Oletan että tätä varmastikin teettekin ja kysely on vain vaihtoehtoinen datan lähde.

5 tykkäystä

Terve @Nortti1 ,

Juuri näin, eli hyödynnämme mm. A/B-testausta verkkosivusisällön optimointiin ja kyselyllä haettiin vaihtoehtoista dataa kattavamman ymmärryksen muodostamiseksi. :+1:

11 tykkäystä

Ei nyt ihan suoraan liity Inderekseen. Mutta olin juuri puhelussa Peel Huntin johdon kanssa (brittifirma, vähän kuin Redeye Ruotsissa eli investment banking division mukana) ja he olivat juuri rakentaneet studion johon yritykset tulevat pitämään kvartaaliesityksiä, pääomamarkkinapäiviä jne. Peel Huntin raportista:

”Over the summer of 2021, many of our employees began to return to the office as restrictions eased and we were able to take advantage of the Group’s new facilities at 100 Liverpool Street, including an auditorium where we can host client results meetings and AGMs, and a state-of-the-art recording studio for client videos and podcasts. We were delighted that the vast majority of our employees returned together to our new offices during our first two weeks as a listed company.”

Kuulemma asiakkaat maksavat 5k päivä studion käytöstä. Mitenkäs Inderes, saisiko heille myytyä VideoSync- alustaa? Toisaalta Mikael mainitsi jo edellisessä osarissa että VideoSync- alustaa käytetään Briteissä asti :thinking:

45 tykkäystä