Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Olin pyynnöstä mukana yhdessä koulutustilaisuudessa “kouluttajana”. Pidin siis 30 min esityksen aiheesta X. Valmisteluun upposi ainakin 3 tuntia ja tilaisuuteen piti osallistua vähän etuajassa, eli käytetty aika oli yhteensä n. 4 tuntia. Nyt kysyttiin, että paljonko veloitan. Olin siis uskossa, että tästä ei makseta mitään. Rehellisesti sanottuna ei ole mitään käsitystä paljonko kehtaan pyytää. 50 euroa? 100 euroa? 200 euroa? Auttakaa vihreetä :pray:

3 tykkäystä

Kun pino on +100% niin mahdollinen heilunta, + tai - 20%, ei tunnu juuri missään. Veivailla voi jollain huonomman firman lapulla.

5 tykkäystä

500€ laskutettuna on tupakka-aski matikalla noin 65€/h sulle käteen. Ei kuulostane hirvittävältä hinnalta. Tuntematonkaan ammattipuhuja ei tuon alle liiku mihinkään. Hinnat toki nousevat tunnettuuden ja profiilin mukaan.

6 tykkäystä

Perustuntipalkka saadaan jakamalla henkilön varsinaiselta työajalta saatava kuukausipalkka 100:lla. Luentorupeama 1h → veloitettava tuntien määrä 5h.

Parempi kysymys on, miksi tämä asia sovitaan vasta jälkikäteen?

5 tykkäystä

Löytyykö Inderesiltä joku sivu, mistä näkee kaikki tulevat Tulosjulkistus-live-lähetykset kootusti?

5 tykkäystä

Tänään klo 15 alkaen Bidenin hostaama Leaders Summit on Climate:

5 tykkäystä

@Masse minä en anna sijoitussuosituksia mutta kun katsoo sitä tosi isoa kuvaa keissistä niin vaikea tän päivän tiedoilla nähdä etteikö tästä lapusta sais satkun myös 5v päästä kun maailma etenee trendien tukemana…

elikkä itse katselen ihan rauhassa pitkää aikaväliä… tän päivän kvartaalitulos ei yksittäisenä datapisteeenä ole lopulta mitenkään merkittävä tuossa kontekstissa… tänään emme näe Qt:n koko potentiaalia vielä sisäänhakattuna numeroihin…

Jos tämä säilyttää globaalin asemansa niin tämä voi olla myös todella halpaa vielä…

16 tykkäystä

Huonosti ajotettu, menee päällekkäin QT tulosliven kanssa. Eikö nää maailman johtajat osaa aikatauluttaa näitä ettei tule konflikteja. :grimacing:

7 tykkäystä

Ps. @Masse omalla työpaikalla on nyt kaksi hyljettä havaittu tällä viikolla. toisen kävi pelastuslaitos hakemassa pois. Toinen köllöttelee siellä parhaillaan tänään Qt-päivänä. Joku enne tämä on oltava.

17 tykkäystä

Thanks timontti! Eihän tää analyyshi ny mitään Astonia ollut, mutta näillä epävarmoilla lauseilla mennään iltapäivällä tulta päin :slight_smile:

Masse-setä, FA, Sedän Kuutit oli aikanaan ulkoistettu Astonin hoitoon, joten timontti-kommentit ovat tässä suhteessa vain “suuntaa antavia” :slight_smile: :slight_smile:

15 tykkäystä

Onko tuo nyt 50% lasku kuuteissa?

2 tykkäystä

Kiitos linkistä, tämä on tosi hyvä!

Parempi kysymys on, miksi tämä asia sovitaan vasta jälkikäteen?

Monimutkainen asia – tämä liittyy yhteen toiseen projektiin, josta minulle maksetaan. Ajattelin tämän ikään kuin kylkiäisenä sen päälle :smiley: . En ole ilmeisesti opiskelijana vielä sisäistänyt sitä, että kaikesta pitää veloittaa :joy:.

Se Q1 tulee muuten tänään klo 14. :grin:
edit: typo, siis klo 15

3 tykkäystä

8 tykkäystä

@DaLipton mä teen semmosen ja laitetaan ens viikon alussa tuotantoon.

23 tykkäystä

Kiitos Yu_Gong! Loistavaa palvelua ja kehitystyötä :slight_smile:

4 tykkäystä

Mahtavaa! Saas nähdä mihin suuntaan mennään. Kiitos!

1 tykkäys

Kannattaa opetella heti aluksi pyytämään. Varsinkin noi esiintymiset ja konsultoinnit on semmosia hommia, mitä saa tehdä ilmaiseksi ihan koko ikänsä, jos ei itse huolehdi liksoista.

4 tykkäystä

NON verkkopalvelussa huomasin kätevästi vasta nyt, että tuosta tapahtumista klikkaamallahan näkee arvioidun tulevan osingonkin kätevästi :slight_smile:

image
image

11 tykkäystä

Nyt kun on osinkokevät on vielä päällänsä.
Niin mitäs parhaita reaaliosinkoja olette saaneet yrityksiltä?

Allekirjoittaneelta löytyy vain Atrialta saatu resepti kirja. Mutta se on kyllä ollut kovassa käytössä :sunglasses:

5 tykkäystä