Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Pääosa on tosiaan “näkemyksen” ottoa, mutta kyllä sitä aina tasepohjaisestikin voi haarukoida. Esim. Hyzonilla pitäisi olla 2-3$/osake cashia (600miltsiä iposta), joka tiputtaa EV:n tästä tuonne 1,3 jaardiin. Siintä voi vähennellä vielä patentteja joille voi myös jotain arvoa antaa. Brändillä ei ole vielä hirveästi arvoa, mutta aineetonta osaamista on ehkä myös enemmän kuin jonkin verran. Velkaahan firmalla ei ole.

Jäljelle jää kyllä iso kasa rahhaa hinnaksi itse liiketoiminnalle ja odotuksille eikä turvamarginaalista tarvitse jutustella. Mutta jos vielä puolittuu niin sitten saa jo tasetta ostettua yksi yhteen. Eihän tämä tietty mikään tasepeli ole, ei sinne päinkään, mutta antaa jotain konkreettista laskettua tukea omaan fair value arpajaiseen.

Tietysti on niin, että firma ei tee positiivista kassavirtaa, joten kunnon karhumarkkinassa voisi tämäkin hyvinkin päästä alle tasearvon, vaikka se onkin käteistä pääosin. Kukapa haluaisi ostaa täydellä hinnalla pizzaa josta kokki syö osan ennen tarjoilua :rofl:

14 tykkäystä

Se on totta, ehkä tärkeintä olisi tietää/arvioida aikajänne milloin tulokset voisivat todella realisoitua tulevassa murroksessa, joka voittajaa ei taida kukaan tietää eikä ehkä ajan kohtaakaan. Sen näkee muistakin “vety” osakkeista. Itse en tähän olen vielä kyytiin hypännyt kun olen muutamassan muussakin “hype” osakkeessa mukana. Syyhyää kyllä ainakin jos verrataan Nikolaan…mitenkäs Plug vertaus?

3 tykkäystä

Itse näen tosiaan Plugin olevan voittaja omassa kategoriassaan ja Hyzonin omassaan, joskaan en vielä yhtä vahvasti. Hieman on myös kuulunut spekulaatioita näiden kahden yhteistyöstä, mikä ainakin allekirjoittaneen mielestä olisi mielenkiintoista.
Mutta mistä näistä tietää, voihan olla että juuri raskaan liikenteen siirtymisessä vetyyn joku jätti tulee ja puhdistaa pöydän resursseillaan.

2 tykkäystä

MTV3 ja seiskan uutiset… ei mainintaa Remedystä :man_shrugging: :joy:

5 tykkäystä

Sehän on ehkä se suurin riski, muut kehittää ja sitten kun kilpailukyky on markkinoilla saavutettu, niin joku ostaa pois tai kopioi tekniikan, joka ei ymmärtääkseni ole ihan rakettitiedettä, no jos sitten preemioilla tekisi tilin. Joku kun rakentaisi sen Infran. Itse olen Plugia vähentänyt salkusta 75%, koska juuri se aikajänne siinä arveluttaa kun olen jo vanha miäs :cry:

3 tykkäystä

Nytkun pörssi kohoaa vimmatusti, eikä itse löydä ostettavaa, ehtii esittelemään huikeita mediataitojansa (kiinnostuneet YV:tä). Ajankohtaisista aiheista bingoa, koita huviksesi, saatko suoran jo huomenna.

(Mielensä pahoittaminen kielletty!) :slight_smile:

231 tykkäystä

Vielä kun tähän olisi saanut jeesustelut Kamuxista ja käytettyjen autojen kauppiaista niin olisi kyllä kaikki kasassa. :smiley:

8 tykkäystä

Puuttuu myös “ostin läpällä/ kännissä” ja “iski FOMO päälle”

6 tykkäystä

Eiköhän tälle seuraa jatkoa tulevaisuudessa, matskuahan täältä saa :joy:

5 tykkäystä

Perhana, se kommentti on jäänyt sitten editointipöydälle :smirk:

Voin täällä kahvihuoneessa sen sijaan todeta, että Control on hyvä peli! Kohta pääsee pelaamaan sen uudestaan läpi, kun vihdoin tällä viikolla sain laitettua PS5:n tilaukseen Gigantin rajoitetusta erästä. Tai vielä ei uskalla nuolaista, vaikka tilausvahvistus tuli, sillä itse tuote ei ole vielä varastolta liikahtanut :sweat_smile: Pleikkarien heikko saatavuus on kyllä konkreettisin esimerkki nykyisestä komponenttipulasta…

25 tykkäystä

kuva
CNNMoneystä tuo.

6 tykkäystä

Olisit nyt aiemmin sanonut, eiköhän täältä foorumilta olisi joltain Remedy-omistajalta löytynyt pleikkari :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 tykkäys

Ok. Siellä näköjään vielä bullerommat näkemykset kuin Webull mistä tsekkasin noin aiemmin mainitut.

Tuntuu kyllä, että ulkomailla pienten firmojen tavoitehinnat ei aina ole tästä maailmasta. Ainakin jos vertaa suomalaisiin analyytikoihin.

Joo täällä ikää ”vasta” vajaa 50, mutta kyllä täytyy sanoa, että kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä näiden lappujen kanssa tarvitaan. Jos riittää sekään. Itse myös aika pieni osa salkusta nykyään Plugia. Tarkoitus kyllä ostaa reilusti lisää jossain vaiheessa.

2 tykkäystä

Atte Riikola hoiti hienosti uutisissa tonttinsa! :muscle::muscle:

14 tykkäystä

Jotain yhteistä on fomotuksessa ja englantilaisessa kettujahdissa :fox_face: , yksi johtaa ja loput seuraa… :face_with_hand_over_mouth: Toki nyt monet harrastaa pohjapilkintää kun kurssi pohjaa, mutta se on sitten uskoa tulevaisuuteen, mutta onko kuin omaa, se on varmasti jokaisen om harkinta - vai meneekö vaan sen edellisen perässä?? , mutta miten se putoavaan puukkoon tarttuminen olikaan…?

Johan se aikansa ihme, Nokiakin alkaa nousta jonnekin 12 vuoden jälkeisiin tasoihin, kun oikein uskoo ja pitkää pitoa vannoo…

Kaikki on lopulta mahdollista eikä voi perustella järjellä… Kukin tyylillään. Oma tyyli arvosijoittaminen :sweat_smile:

3 tykkäystä

Nykymarkkinassa kuolleetkin nousee haudoistaan :joy:

9 tykkäystä

Tämähän on ennustettu jopa toteutuvan ja kirjoitettu monisataiseen kirjaan aikoja ennen esi-isiämme, mutta miten sijoitan siihen ja multibäggään omaisuuteni ilman ikiholdia ennen hiippakunnan vaihtoa :thinking: :joy:

1 tykkäys

“Osakesijoittaminen” -alueen alla alkaa olemaan aika reilusti ketjuja. Onkohan joku näppärä tapa napata itseä kiinnostavat ketjut talteen omalle listalle sen sijaan että aina selailee tuota koko sisältöä tai käyttää hakutoimintoa? Joskus yritin kirjanmerkkien kautta, mutta en oikein saanut toimimaan kätevän tuntuisesti.

EDIT: täytyy vielä tutustua lisää noihin kirjanmerkkeihin. Varmaan sillä se oma lista on tarkoitus tehdä.

3 tykkäystä

Itse olen merkannut (tai siis automaattisesti uudet ketjut tulleet) seurantaan ja luen sitten vain lukemattomien kautta uudet viestit. Toki tämä ei mahdollista ketjuun palaamista muutoin kuin haun kautta, mutta itselle on toiminut näin. Jos ei käy päivittäin, tuoreet ketjut voi myös jättää roikkumaan pidemmän ajan, jolloin ne myös näkyvät tuolla ketjun alapuolella linkin takaa.

3 tykkäystä