Inderesin kahvihuone (Osa 2)

On kyllä jäätävä vauhti Qt:lla pörssissä päällä, kelpaa.

1 tykkäys

Oi miksi kevensin jo 700 kpl posari lisäyksistäni pois??? 75-80 eurossa .Love you QT.
Lohdullista on että laitoin ne Harviaan ja LiveChattiin, joten on saatu kovempaa tuottoa kuin QT olis antanut :smiley:
Tällaista tää sijoittaminen on, onneksi yhtiöillä on osarit eri päivinä

6 tykkäystä

Minä en tykkää näistä teidän QT viesteistä yhtään.

“Kappas, nythän tämä QT on aika edullinen!”

“Sehän lähti heti laskuun, ilmiselvästi virheostos!”

7 tykkäystä

minä paikutinkin ostonappia heti 12;13 kun huomasin posarin… 13 minuuttia myöhässä. luettuani sen. ei ollut epäilykselle sijaa :), möin minäkin 57-61 sitä enne vähän pois. Vielä seuraavana päivänäkin lisäsin 71-72 tasosta.

Onkos muita deittisovelluksia jo pörssissä?

@Verneri_Pulkkinen
Paukahtipas mieleeni tuossa perjantaisaunassa että ao. kommenttisi ei taida olla ikääntynyt kovin hyvin ja näytti juuri täyttävän kaksi viikkoa, hullut markkinat (hyvät yhtiöt).

En odota kummaa tuottoa tänä vuonna salkulta, jos paikallaan pysyy olen positiivisesti yllättynyt. Remedy ja Qt määrää pitkälti salkun suuntaa ja molemmat ottivat ison harppauksen kurssissa viime vuonna. Näkisin, että nyt on fundamenttien vuoro tulla perässä. Molemmat ovat erinomaisia pitkän aikavälin holdeja joissa on paljon optionalisuutta, joten parin vuoden odotettavan mörninnän takia ei tekisi mieli keventääkään. Vesi herahtaa kielelle jos miettii yhtiöiden mahdollisuuksia 2020-luvulla, mutta toki moni asia voi myös mennä pieleen.

3 tykkäystä


Mikähän ihme tuon Ballardin kanssa on kun ei anna ostaa sitä lisää :person_shrugging:t3:
Osaako joku viisaampi sanoa vai pitääkö ens viikolla kysellä Nordean aspasta ??

3 tykkäystä

Tulit vaan leiveileen tuottoprosenteilla :face_with_hand_over_mouth:

46 tykkäystä

Nordea on poistanut paljon rinnakkaislistauksia kaupankäynninkohteista. Jos haluat ostaa Ballard Power Systemsiä, ainut mahdollisuutesi on ostaa “alkuperäistä Kanada-versiota”. Itselläni on myös vielä Barrick Goldin ja Ballardin osalta salkussa noita NYSE:en listattuja osakkeita, mutta uudet lisäykset olen joutunut tekemään ostamalla osakkeita, jotka on listattu Toronton pörssiin. Hyvin ihmeellinen temppu taas Nordealta, mutta toisaalta eipä tässä hirveästi mitään uutta… Ylimääräisiä kuluja haluavat kuulemma välttää näillä “turhilla” rinnakkaislistauksilla :no_mouth:

4 tykkäystä

Löytyy ainakin Match Group, Inc. (MTCH), näillä on Tinder.

1 tykkäys

Kiitos sinulle @N10 tämä sitten selittääkin asian.

Ps.
@Iippa vaikka kivasti vihertääkin niin ei noilla prosenteilla ole asiaa täällä foorumilla henkseleitä paukutella :rofl:

1 tykkäys

Miten oot löytäny ton Ballardin? Itsellä löytyy vain Kanadan Ballard.

Edit. Olikin vastattu alla. Tosin itse en ole haulla siis tuota jenkkiä löytänyt edes.

2 tykkäystä

Tai olisko ennemmin kannattanu peittää tuottoprossat, niin ei tarvitsisi hävetä noin pieniä tuottoja :yum::sweat_smile:

P.S. kovat luvuthan siinä, pakko mainita ettei kumminkin tule väärinymmärretyksi

5 tykkäystä

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/espanjalla-on-armoton-ikava-ulkomaista-turistia-olen-varma-etta-firmoja-perustetaan-ihan-vain-eu-rahoja-karkkymaan/ab530749-b906-4a60-acbc-962ef6b917bf

Saa nähdä mikä on EKP:n linjaus pohjoismaiden vakavaraisten pankkien osalta kun Etelä-Euroopassa pankit tulee suistumaan lisää…

Muistan muutama vuosi sitten kun Palmassa luin aika raflaaviakin spraymaalauksia kaduilta “Turist are cancer” “Turist no wellcome” jne jne. Mietin jo silloin, että kuinka sokeita nämä ihmiset ovat. Palman kokoisella pikkusaarellakin turismi on ainut tulonlähde. Kävimme keskustelua siellä asuvan ystäväni kanssa kauanko menisi jotta heillä tulisi ikävä rahoja, näköjään viimmeistään nyt.

15 tykkäystä

Kun pitäis päästä tilanteeseen, että mahdolliset turistit lähettäisivät rahat, mutta eivät ilmaantuisi paikalle.

11 tykkäystä

84 tykkäystä

Kysymys osakkeiden omistukseen ja verotukseen liittyen: Mulla on koko salkku Nordnetissä käytännössä pelkkää Smart Eyetä. Se on tuottanut kivasti. Smartin Q4 tulee pihalle 24.2 ja ajattelin sitä ennen ostaa lisää toivoen pikavoittoa ‘‘omasta’’ pankista Nordeasta. Onko tämä luvallista että mulla ois samaa osaketta kahden eri välittäjän kautta? Olisin näin tekemässä koska ymmärtääkseni jos ostaisin Nordnetistä ja myisin pari päivää myöhemmin toivottavasti voitolla pois, myyntiin menisi niitä osakkeita jotka olen aikoinani ostanut ensimmäisenä n 130kr hintaan. (kurssi nyt 22x) Tää ois tärkee etenkin jos teen tällä tappiota. Paljon kiitoksia jos joku viitsii avustaa noviisia! :slight_smile:

e: tämä ei todellakaan ole sijoitussuositus!!! :smile:

Mielenkiintoista nähdä tekeekö Inderesin mallisalkku virheen korvatessaan rakettiosakkeet arvomörnijöillä, vai onkohan siellä sittenkin joku viisaus valinnan taustalla.

5 tykkäystä

On täysin luvallista ja jopa fiksua olla eri välittäjillä/tileillä samaa osaketta. Mahdollistaa juurikin tuon treidauksen ja vältät FiFo:n aiheuttamat veroseuraukset jos osaketta yhdellä tilillä hyvällä tuotolla ns pitkässä holdissa. Itse teen aivan samaa.

1 tykkäys