Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Kyllä. OP ilmottaa häiriöstä sivuillaan. Pari toimeksiantoa itselläki vetämässä…

Kappas vaan, mobiilissa tuota ei näkynyt ja jos oli sivulla tunti sitten niin meni vaan ohi kun silmät hakeutuu suoraan tuonne kirjautumiseen. Noh, sen näkee sitten huomenna että sainko niitä vai en :slight_smile: :man_shrugging:

Viime aikoina ärsyttänyt se, että monia osakkeita joista täältä olisi saanut hyvissä ajoin vinkkiä, kuten Zaptec, ILA/Voxtur ym.ei heiltä löydy. Lisäksi tuo OSTin jatkuva viivästyminen (vaikka yksi johtajista twittaili joulun nurkilla että any day now) alkaa risomaan. Pitää katsoa hyppäänkö Nonneroksi itsekin…

Jep, tämmöistä antaa:

2 tykkäystä

Mulla on muuten toimistossa Schneiderin valokatkaisijat. Valot toimivat liiketunnistimilla ja katkaisimissa ei ole nappuloita, pelkät kosketusnäytöt. Näytöstä voi tehdä säätöjä valaistukseen. Näitä on useampia ympäri toimistotiloja. Quutilla todnäk siis tehty :slight_smile: Nappuloita ei enää kaipaa. Näin ne näytöt yleistyy.

5 tykkäystä

Salkku ampaisi reilut 2% plussalle jenkkien pörssin avauduttua. Näin kovia päivänousuja ei olekaan ollut sitten koronan.

Jospa nousisi vielä muutaman prosentin niin saisi tuon 3v tuottokäppyränkin plussan puolelle :sweat_smile:

7 tykkäystä

Miten tuohon sijoittajapäivään pääsee sisälle? Löydän vain linkit jo menneisiin lähetyksiin mutten nyt meneillään olevaan Qt:n lähetykseen? :thinking:

Edit.
Just ku pääs painamaan enteriä ni ilmaantu toi linkki, thänks anyways !

1 tykkäys
3 tykkäystä

Tervetuloa Inderesin kahvihuoneelle! Sauna on lämpimänä ja se on luotu muistuttamaan mahdollisimman paljon foorumia!

45 tykkäystä

Mites noi futuurit? :roll_eyes: :thinking: :star_struck:

Tuolla Kamuxin logolla kerran trollasin lapsikatrasta. Olikohan Mikkelin liike, ihan 5-tien varressa, joka ohitettiin, kun huomautin: “tossahan on ihan selvästi joku heppu jolla on vihreä uimalakki ja keltaiset uimalasit.” Tenavat katsoivat toisiaan, sitten minua, ja vanhin totesi: “What has seen cannot be unseen!”

16 tykkäystä

Selailin viime vuoden talousuutisia ja vastaan sattui mielenkiintoinen otsikko, sillä itse @Sauli_Vilen oli kommentoimassa pitkäaikaista säästämistä ja sen hyötyjä.

Luin uutisen ja ajattelin, että olipa kerrankin hyvin avattu tie hunajapurkille:) sijoittaminen voi joskus olla ihailtavan yksinkertaista ja korkoa korolle ilmiö on todellakin maailman 8. ihme.

Päätin vilkaista ilta-sanomien kommenttiosiota, sillä tykkään lukea ihmisten mielipiteitä mm. facebookin keskustelupalstoilta ja nauraa maha kippurassa mitä erikoisemmille mielipiteille:D

Kommentteja lukiessani huomasin, että suomalaisten taloustietämys on yleisesti todella huonoa. Tämä ei tullut kauheana yllätyksenä, mutta uutisen suosituimmat kommentit olivat todella negatiivisen sävyisiä kansankapitalismia ja varsinkin sijoittamista kohtaan.

Onko todella niin, että ihmiset ovat lukkiutuneet mielipiteisiinsä eivätkä voi edes tutustua omistamisen jaloon ajatukseen. En vaan voi ymmärtää…

tässä vain muutama esimerkki parhaista kommenteistä, jotka löysin kyseiseen uutiseen liittyen–>

Noh onhan suomalaiset kovia lottoamaan, joten toivotaan kommentoijille onnea tämänkin viikkoiseen arvontaan. Kyllähän se viitonen kerran kuussa lämmittää sydäntä:) t. Mielensäpahoittaja

65 tykkäystä

Mielestäni tämä kuva kertoo enemmän kuin tarpeeksi tämän maan rahankäyttökulttuurista sekä taloustiedosta. T. Toinen mielensäpahoittaja

33 tykkäystä

Mua hymyillyttää vielä noiden kommentien alapuolella olevat “Hyvin sanottu”-peukut :smiley: ja sit noi tykkäysmäärät. :thinking: :sweat_smile:

7 tykkäystä

Kai kyseessä on sentään aito ja oikea harvian sauna?

1 tykkäys

Tottakai! Se olikin syy miksi ei Harvian logo ole näkyvissä :wink:

1 tykkäys

Vielä mielenkiintoisempaa on, ettei ollut edes valittavana vaihtoehtoa ‘periminen’.

Miksi itse vaivautua, kun on perintö pian tulossa?

Löytyikö kollektiivinen kipupiste, se mistä ei saa puhua?

11 tykkäystä

Kyllähän se merkittävän varallisuuden periminen tuntuu melko vieraalta ajatukselta, kun itse ei tule saamaan juurikaan mitään. Lapsuudessa ei koskaan törmännyt siihen, että joillain olisi jotenkin selvästi paremmat lähtökohdat, mutta intissä ja viimeistään yliopistossa sai havahtua siihen, että jotkuhan ovat oikeasti rikkaista perheistä. Olen kuitenkin melko keskiluokkaisesta perheestä ja todella monissa perheissä sitä varallisuutta on ollut vielä paljon vähemmän. En siis yhtään ihmettelisi, jos periminen olisi tuolla listalla aivan viimeisenä.

4 tykkäystä

@Eepert vielä kun tuonne löylyhuoneeseen lisäisi yhden vapaavalintaisen norskifirman, saataisiin kelpo kasvualusta vanhalle kunnon “suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen menivät saunaan” -kaskuformaatille.

4 tykkäystä

En väitä, että olisit väärässä, mutta tilanne vaan taitaa nyt olla, että tavallisella keskiluokkaisella perheellä on velaton asunto ja lisäksi osalla kesämökki ja muita virityksiä. Siis puoli- tai kokomiljönäärimeininkiä, eikä nykyään enää kymmentä, vaan 1-3 perijää, tai varsinkin yli polven perijää.

Maaseudulla köyhästi elävillä saattaa olla miljoonan arvosta metsää jne. Juurikki ainakin on sen verran törmäillyt alle 25-vuotiaiden kanssa, että on todennut tämän “miksi vaivautua, kun perintö pelastaa” - ajattelun olemassaolon.

2 tykkäystä

Puoli- tai kokomiljonääri kuulostaa minun korvaan jo keskiluokkaista varakkaammalta. Maaseudulla saattaa olla se pirtti kaukana sivistyksestä ja ehkä vielä syrjäisempi kesämökki, johon ei tule vettä tai sähköä. Semmoisten periminen jossain 60+ iässä ei kyllä häävisti varallisuutta kartuta.

8 tykkäystä