Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Päivän kevennys tähän punaiseen päivään :slight_smile:
Ja samalla kiitokset @Aston_Livingstone joka sai minut aikanaan sijoittamaan QT:seen :slight_smile:

NYT HOLDATAAN!

50h8y5

115 tykkäystä

Itse näinä hankalina aikoina otin käyttöön empiiriset tutkimustavat. Iso purnukka Lohilon jäätelöä odottaa tuossa juuri syömistä, samalla kun lafkan juomien makua pitää verrata kilpailijoiden Noccon ja Celciuksen tuotteisiin.

4 tykkäystä

Onks tässä nyt pari viikkoa vähän laskusuunnassa oltu ja ihmiset ihan hajalla :smiley: Tästähän voisi ihan hyvin kehittyä parinkin vuoden laskusuunta… Kannattaa huoltaa mieltä sen verran että senkin kestäisi

1 tykkäys

Se on juurikin näin.

Indeksitasoilla voidaan lasketella ja mörniä vaikka kuinka pitkiä ajanjaksoja. Kannattaa varautua, että myös näitä aikoja on vastassa jos meinaa vähänkään pitempään sijoittaa.

Ymmärrän, että pitää niitä kursseja välillä vähän vilkuilla, koska joskushan niitä osto- ja myyntipäätöksiäkin pitää tehdä, mutta jokaisen joka ei aktiivisesti treidaa niin kannattaisi miettiä paljonko noille päivävaihteluille antaa arvokasta aikaansa.

Itse en ainakaan koe kehittyväni sijoittajana tuijottelemalla kursseja, joten pidän niiden märehtimisen minimissä. Kiva toki huomata, että siellä punoittaa ja voisi olla taas ensi palkkapäivän lähestyessä edes jotain kohtuuhintaista ostettavaa :slight_smile:

9 tykkäystä

Kaunista. Niin kaunista. Kiitos!

kuva

17 tykkäystä

Kirjoittelen pari lausetta subjektiivista ajatustenvirtaa: Mitä olen itse foorumin konsensusta tulkinnut niin harva täällä tuntuu paniikissa myyvänsä osakkeita vaan yhä useammalla tuntuu olevan motiivina ostaa putoava puukko halvemmalla takaisin/pienentää käteispainoa. Tämä taas aiheuttaa keskustelua kun yritetään hahmottaa pohjia. Ainakin itselle tämä ilmapiiri on hyvin positiivinen sillä se kertoo ihmisten luottamuksesta yhtiöihin ja markkinaan. Tosin tämä saattaa olla vääristynyt näkemys sillä yleensä laskujen aikana konkareiden osuus foorumilla kasvaa ja uudet sijoittajat ovat hiljaa. Tällöin yksittäiset rationaaliset ihmiset dominoivat bull/bear konsensusta. Teslan/EVn, puolijohdejättien sekä muiden korkeasti arvostettujen kumppaneiden vapaapudotus vetää indeksejä alaspäin ja se tietysti kismittää itse kunkin hermoja. Laatufirmatkaan kun ei aina pysty uimaan vastavirtaan. Loppuun vielä sanon että yleensä suuremmat rommaukset ovat yllättäviä tapahtumia sillä niissä paljastuu jokin seikka joka muuttaa osakke(id)en tulevaisuuden tarinan negatiiviseen suuntaan. Koroista kaikki ovat olleet tietoisia jo viimeiset n kuukautta/vuotta. Teknisessä mielessä indeksit taitavat olla nyt jännässä tilanteessa mutta pitkällä juoksulla jaan kanssasi näkemyksen: bullero

Erityskiitokset vielä sepolle sekä kumppaneille karhunpesän sekä TA-ketjujen päivittelystä, jälleen on ollut mielenkiintoinen viikko seurata pörssejä ja prokrastinoida oikeita töitä :,D

14 tykkäystä

Vero-:bear: haluaa osansa ennenkuin kaikki ehtii sulaa pörssissä :smiley:

3 tykkäystä

Lopussa lukee:
“PS. Ethän vaan ole myynyt mitään…ethän?”

3 tykkäystä

Kyllä tämä henkinen puoli näyttelee isoa osaa tässä hommassa. Itsellä on niin pieni salkku verrattuna moneen muuhun niin en osaa eläytyä kunnolla kaikkiin puheisiin. Itsellä heilunta joitakin satasia, korkeintaan tonneja, mutta toisilla tuo x10. Myös itseäni holdauksessa auttaa turvamarginaalit ja ainoastaan todella pahalta tuntuu viimeisimpien ostojen kohdilla, joiden ajoittamista tuskin kukaan osaisi tehdä. Tämäkin pitää ottaa oppina, ettei heitä hanskoja tiskiin “never investing again” tyyppinä.

1 tykkäys

Tuli tuota TietoEVRYn keskustelua lukiessa mieleen hyvin yksinkertainen kysymys palstalaisille.

Sukupuolesi
  • Olen nainen
  • Olen mies
  • Olen muunsukupuolinen
  • En halua kertoa, mutta haluan äänestää

0 voters

6 tykkäystä

pääsisköhän kohta osteleen takaisin QT 6 alkavalla hintalapulla, nam nam =) 50ma liukkari 69.88e sinne ostotoimeksianto.

Indeksisalkku +6.2% YTD, kiitos smallcap value usa 22% ytd tuotolla
Osakesalkku +16.69% YTD.

Tässähän ois jo “normaalit vuosituotot” tehty jos tänään myis pois. Vois palata asiaan sit ens jouluna tuas.

1 tykkäys

Yritän kovasti päästä tähän laskupaniikkiin mukaan muttei vaan kykene :pleading_face:

15 tykkäystä

Oon jotenkin yllättynyt kuinka hyvin EVO kammennut koko ajan markkinaa vastaan. 100SEK välein tuntuu oleen melko vahvat resistanssitasot. Osarista aina lähtölaukaus ja sen 100SEK ylöspäin.

3 tykkäystä

Tässähän alkaa olla myös punaisia rivejä salkussa ja niitähän voi poistella ja muuttaa vihreiksi?! Verokarhua vähän näpäyttää samalla?

3 tykkäystä

Kun sinulla on lapsia, niin ajattelitko myydä ne teini-iässä parin vuoden kiukuttelun ja kasvutakapakin seurauksena. No en. Vaikka välillä mieli tekisi🤣

T. Juuri tuossa tilanteessa nyt toista vuotta

11 tykkäystä

Laitetaan tänne Kauppalehden uutinen:

Ja yksi lainaus:

Mukana on varallisuusvero, jolla puolueen aiemman lausunnon mukaan verotettaisiin ”kaikkea sellaista omaisuutta, jota ei tällä hetkellä veroteta”.

Aikunkiva…

16 tykkäystä

“Mistä tietää että ulkona on oikeesti kylmä? -Vassareilla on kädet omissa taskuissa”

52 tykkäystä

Aina kun vasemmistoliitto puhuu, ajatus heittäytyä kela gold premiumille tuntuu vain lähestyvän.

21 tykkäystä

Tsekkiläinen tasaverotus 15% olisi oikein hyvä. :nerd_face:

3 tykkäystä

Tasavero ois ihan kiva.

2 tykkäystä