Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Kyllä itsekkin tulee katsottua vaikkakaan en treidaa. Uskoisin että moni kaltaiseni noita myös katselee. Videoista saa hyvää tuntumaa siihen että mitä tämän oman “kuplan” elikkäs keskipitkän ja pitkän horisontin ulkopuolella tehdään. Koskaan ei ole huono tutkia oman alueen ulkopuolista elämää.

Ja saahan tuolta osviittaa että minkälaista näkemystä ja veikkauksia treidaajilla on,tämä saattaa auttaa hahmottamaan omien omistuksien tankkauksia/kevennyksiä.

Viikinkipäälliköllä lähtenyt pariakin lappua ulkoilutukseen mutta palailevat varmasti salkkuun kunhan “paluu arkeen” tapahtuu. Suosittelen kyllä jokaiselle kyseisten videoiden katsomista ihan vain markkinoiden ja eri sijoitustyylien ymmärtämisen kannalta

7 tykkäystä

Poika alkanut saamaan säännöllisiä tuloja opiskelun ohella ja olen koittanut varovaisesti puhua sijoittamisen puolesta. Teinille tyypillisesti kryptot on se mikä kiinnosti. Ensi opittiin hätäilyn virheet ostamalla BTC ja myymällä dipin jälkeen omillaan jonka jälkeen arvo olisi kaksinkertaistunut. Ripplellä otettiin pienestä panoksesta 15e takkiin. Onneksi ei poika lannistunut vaan bongasi jonkun uuden kryptovaluutan viime viikolla, laittoi siihen testiksi 15e ja pumpsin arvo on nyt 140e ja päälle tehty 60e täydennyskin on yön aikana kasvanut jo 60% :grin:

Olen varovaisesti selittänyt “greater fool” ja “take profit”-periaatteita. Nauttikoon fiiliksestä mutta koitan hieman opastaa pitkäjänteisempään suuntaan ja ymmärtämään että noita saumoja tulee harvoin ja niissä on aina riskinsä. On tästä silti tulossa tällainen “isä-poika”-harrastus.

62 tykkäystä

Tämä Nokia “viikkoraportti” on kyllä todella hyvä. Jos tällä pysyisi vähän helpommin kärryillä missä mennään. Kiitos hyvästä ehdotuksesta @DayTraderXL ja toteutuksesta @Lexus :clap:

6 tykkäystä

Tuo on hemmetin hienoa. Voitte heitellä ideoita ja puhua taloudesta yleensäkkin… Sivistävää. Ja sitten poika opettaa jo “pappaantuneelle” iskälle että miten niitä arvoja näppäillään tähän uuteen megaäppiin ja sillä löydetään seuraava tsädäämpokspum kasvuraketti. Kansankapitalismi kunniaan

4 tykkäystä

Nuoria ja yleisesti monia uusia sijoittajia kiinnostaa kryptot pääasiassa siksi, et niillä on mahdollista tehdä nopeasti suuria voittoja (ja tappioita.

Jos katselee vaikka kryptovaluuttojen kurssikäyriä vuoden ajalta, ymmärtää helposti miksi monen nuoren mieli kääntyy ennemmin kryptojen kuin Sampon puoleen.

Saako kysyä, mitä kautta ostatte kryptoja?

1 tykkäys

Mulla on Coinmotionissa, kotimainen palvelu tuntui “vanhukselle” turvalliselta. Tuosta uudesta löydöstä en rehellisesti sanoen tiedä :grin:

2 tykkäystä

Nyt se on tapahtunut. Viikinkipäällikkö päässyt irti fomosta. Pitkän aikaa miettinyt että pitäisikö tuota erästä silmähommelihärpäke osaketta ostaa… Nyt tokaisin itselleni että se on varmasti vielä kuukauden päästä yhtä hyvä ostos kuin juuri nyt.

Ja varmaan viikon päästä pongaatte päällikön tuolta osto/myynti ketjusta. :see_no_evil:

10 tykkäystä

Milloinka muuten viimeksi ollaan nähty pakkaspäivä? :cold_face: (pörssin puolella)

En muista enää edes miltä punainen väri näyttää.

Onko se jotain syötävää? :yum:

4 tykkäystä

Se taitaa riippua siitä mitä salkussa on. Mulla oli (vielä) kaikki tänään-luvut vihreällä, ei paljon, mutta oli kuitenkin. Vaikuttaisi kuitenkin siltä että illaksi luvut tuosta punertuvat.

Onhan niitä ollut “useita” H25:ssa.

image

Hyvä Takkuparta! Juuri samat ajatukset olleet tänään siinä sun tässä nousuhuumassa näppinsä polttaneella apinalla.

1 tykkäys

Pörssi mörnii. Oma salkku kyllä vielä tukevasti vihreällä tälle päivälle.

1 tykkäys

Levätköön rauhassa. En halua spekuloida liikaa, mutta Queen Elizabeth on 94-vuotias. Usein vanhusten puolison kuollessa toinenkin seuraa oletettua nopeammalla aikataululla. Queen Elizabethin kuolema johtaa britanniassa aika todennäköisesti jonkinasteiseen suruaikaan, joka varmasti vaikuttaa jollain tasolla pörssiin.

1 tykkäys

Vetää välistä, onko se sama asia kuin kate? Ihme porukkaa. Itse olen hakenut useita autoja Saksasta ja Ruotsista, mutta ei sekään aina ole niin helppoa ja yksinkertaista ole, mutta eipä vedä kukaan välistä :smiley:
Autoliikkeet ostavat ulkomailta ihan eri hinnalla kuin mitä saa yksityinen kun ostaa vaan yhtä autoa kerrallaan ja autoliikkeet yleensä useita kerralla.
Ulkomailta yksityiselta ostettaessa saa sitten ehkä jotain hintaetua, muuten ei saa enään samanlaista etua kun aikanaan.

Ei hemmetti. Kysyin mistä tätä uutta kryptoa voi seurata. “poocoinista” :poop: :poop: :rofl: :rofl:

4 tykkäystä

https://keskustelut.inderes.fi/t/kemira-globaali-kemianyhtio/3447/103?u=jayjay

Luehan täältä. @Gasparov

2 tykkäystä

Kiitos! Tämä oli mulle ihan uus juttu. Foorumi kun näitä kaappauksia aiemmissa ketjuissa pullistelee.

2 tykkäystä

Elon Muskin Neuralink-firmalta uusi video:

20 tykkäystä

Foorumilla ei taida olla ketjua Aasia tai spesifisti Kiinalaisille yhtiöille, niin katsotaan jos vaikka alkuun löytyisi kiinnostusta keskustella aiheesta täällä kafferoomissa.

Nyt lyödään kaikkia Kiina yhtiöitä kovaa. Jenkkien ja Kiinan väliset jännitteet ja pörssistä pois sulkemiseen liittyvät uhkailut on painaneet monen firman kurssit tonttiin.

Itse olen näistä poiminut jo Huya Inc (Kiinan johtava gaming / streaming alusta), Alibabaa harkitsen takaisin salkkuun ja uusimpana aloin katsella Wish verkkokaupan suuntaan. Minkälaisia ajatuksia foorumilla on tästä? CONTEXTLOGIC INC. : Target Price Consensus and Analysts Recommendations | WISH | US21077C1071 | MarketScreener

Valuaatio ei vaikuta mitenkään poskettomalta EV/S näkökulmasta ja kassassa näyttäisi marketscreenerin mukaan olevan järkyttävän kokoinen mälli paalua.

7 tykkäystä