Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Neles: Metson osakkeiden hankintahinta x 0,3407
Metso-Outotec: hankintahinta x 0,6593/4,3

8 tykkäystä

Kiitos! Vero.fi ja oman välittäjän 9A laskelma avasivat tätä kuviota. :clinking_glasses:
(Hetken säikähdin laskiessani vaihtoja ilman hankintamenon huomioonottamista, kun siirryin taannoin OST → AOT valuuttatilin perässä… olisi ollut pelottava verotaakka edessä :sweat_smile:)

3 tykkäystä

Kiitos! Pitää perehtyä tuohon.

Onhan tämä nyt aivan sairasta tämä peesauskulttuuri! @timontti vääntää maailmanluokan ketjuavauksen yhtiöstä ja jengiä sen sijaan pingaa nimimerkkien mielipidettä. Varsinkin kun allekirjoittaneella on tapana ostaa kaikenmaailman mörnijöitä salkun täyteen ja karhuilla voittajia, samalla kun @timontti löytää ne Evot, Kuutit ja Smart Eyet :smiley:

41 tykkäystä

@Visukinttu mua muistutteli, että PSKY palasi asemalle. Kiitokset hänelle. Minä vaan koostin juttua… Vielähän emme tiedä millaiset turskat tuolla tehdään. Aika näyttää :man_shrugging:

20 tykkäystä

Tämä on kyllä surullista, kun esimerkiksi Harvian kohdalla hölötys alkoi jo viime syksynä (aiemminkin) ja tuulipuku myi lappusensa veks 15€ kun rotaatio ja kaikki. Ja Quuttilaiset tietävät, että siitähän samaa tarinaa on lässyttetty ties kuinka kauan. Siis hyvä periaatteessa, että kansan parissa riskit tiedostetaan, mutta kun seuraavana aamuna uutisesta on OP:lla laita täynnä tavaraa ja taas ne rikkaat rikastuivat.

7 tykkäystä

Itse tein kaikkien aikojen peesauksen kun ostin about minuutin sisällä kun näin shareville -oston. En tuossa vaiheessa tiennyt edes mikä toimiala: arvelin että joku itä-eurooppalainen nimestä päätellen :sweat_smile::sweat_smile:

Kyllä mieluusti peesailen @Pohjolan_Eka @timontti koska:

  1. Aivan salettiin hyvin tehty pohjatyö
  2. Arvostettuja henkilöitä joilla paljon seuraajia, eli timontti/eka -efektiä tarjolla nopeille

Miksi leijona mörnii?

E: ja kiitokset toki herroille myös. Ois siistiä jos joskus pystyis itsekin tekemään hyvää analyysiä eikä oma sisältö olisi pelkästään leijona-meemejä.

4 tykkäystä

En kyllä uskaltaisi suositella peesausta kenellekään. Itse ainakin teen niin paljon sijoitusvirheitä ja muita typeryyksiä että siinä voi jäädä helposti bagholderiksi, jos noista ei virhesijoituksen kohdalla osaa irtautua oikeaan aikaan ja tarpeeksi nopeasti. Voi käydä todella rumasti, jos tulee sijoitusteesin rikkova uutinen ja matalan likviditeetin pienyhtiöstä ei pääse eroon. Sijoitan toki sellaisella riskitasolla mikä on itselleni sopiva, mutta se sama taso voi olla muille sijoittajille sopimaton. Jokainen toki vastaa loppupeleissä omista sijoituksistaan, mutta ei kannata liikaa antaa painoarvoa internetnimimerkin mielipiteille.

Ei ole tullut posareita :frowning: Jospa ensi viikolla saataisiin vihdoinkin edes yksi pieni posari :sob:

35 tykkäystä

Lyhyestihän se menee näin.

Tämäkään ei ole sijoitussuositus :joy:

18 tykkäystä

Taitaa @pohjolan ekalla olla suht nopeet liikkeet, että kannattaa koittaa pysyä kärryillä aika tiukasti jos aikoo peesata. Saapa nähdä kerätäänkö me muut holdaajat tuottoa vai turskaa serviceware osalta. Eka tais jo poistua.

Kyllä teidän nostoista kannattaa aina olla kiinnostunut. Hirveetä olis kuitenkin vaan sokeasti peesata (ainakaan kovin merkittävin summin).

Omat läksyt jos tekee niin mikäpä ettei.

PS. nattopharma oli kyllä loisto tapaus ja solteq myös oiva! Uskoisin, että serviceware saadaan kanssa hyvä lopputulos.

5 tykkäystä

Eikös kurssi noussut molemmista (Nattopharma ja Solteq) vielä reilusti lisää heti Ekan poistumisen jälkeen? Mörniceware… ei kun siis Servicewaressa vois kuvitella käyvän samalla tavalla :man_shrugging:

Lieneekö nämä ne Ekan itse mainitsemat Paperikädet? :grinning:

9 tykkäystä

Millä nimellä @timontti on Sharevillessä? :thinking:

1 tykkäys

Kryptot ja teknot on nyt nähty, mihinköhän pikavoittotuulipukusopulit seuraavaksi suuntaavat?

Vaikuttaisi, että monella on tämä pörssiharrastus lähtenyt ihan kokonaan laukalle. Toistellaan kaikenmaailman nauhoituksista ulkoa opeteltuja fraaseja ymmärtämättä itse asiasta ns. yhtään mitään. Luotetaan ikuiseen nousuun, keskuspankkien elvytykseen ja varsinkin tähän järjettömään mihinkään perustumattomaan jenkkimallin hypetykseen ja sen aikaansaamaan kuplautumiseen ja ollaan “taitavia” ja “näkemyksellisiä” sijoittajia kun on tehty kaksinumeroiset kasvuluvut ihan vaan Inderesin foorumia lueskelemalla ja näitä jutteluklippejä katselemalla.

Toivon todella että pikapuoliin nähtäisiin sellainen vaikka -15% joka ei ihan viikossa tai kahdessa palautuisikaan. Ja vaikka puolen vuoden päästä toinen samanmoinen pudotus. Kyllä olisi hiljaista foorumilla sen jälkeen. Päästäisiin takaisin asiaan.

13 tykkäystä

Oliko tämä patoutunut avautuminen minnepäin suunnattu? Pakko muuten kysyä, että helpottiko, kun oli viesti lähetetty? :joy:

Ja eiköhän tuota isompaa korjausta toivo useampikin, mutta kun siihen ei voi itse vaikuttaa, niin antaa musiikin siis vielä soida.

4 tykkäystä

Itse taas toivon suomalaiselle tuulipukukansalle mahdollisimman hyvää sijoitusonnea nyt ja tulevaisuudessa!
Markkinoiden tila on huolestuttava mutta musiikki soi jne.

13 tykkäystä

Päin honkia menneitä oletuksia sekä mukahauskaa naljailua sisältävästä ensimmäisestä vastauksesta päätellen viestini löysi ihka oikean, tarkoitetun kohdeyleisönsä heti ensimetreiltä alkaen. Mikäpä tämän parempaa kuin nauttia onnistumisesta viikon päätteeksi.

Mutta takaisin sijoitusasioihin. Musiikki saa toki soida, mutta taustalla pitäisi olla jotain muutakin kuin pelkkää pumpulia ja joukkopsykoosia.

2 tykkäystä

Aika moni muuten toivoi korjausta vaikkapa viime joulukuussa, kun kurssitkin olivat ihan tapissa. Vilkaisu monen salkkuihin kertoo, että siitä on tultu ylös sellaiset jopa 100% monen osakkeen kohdalla. Kun joulukuussa oli isolla panoksella mukana, voi olla että on aika mukava ottaakin se exitti kesälomille :sunglasses::sunglasses:

2 tykkäystä

Mä olen varmaan aikamoinen “pikavoittotuulipukusopuli”. :slightly_smiling_face: Mä olen osallistunut kaikenlaisiin juttuihin, kuten kryptoihin, plugeihin, saasseihin sekä erilaisiin ipoihin. Onneksi mm. palstakavereiden, Nordnetin tyyppien sekä Inderesien ihmisten “avulla” olen onnistunut tekemään ratkaisuja, joilla olen tavallaan turvannut+varmistanut voittojani ja lisäksi katsomaan tulevaisuuteen pitkäjänteisesti.

Myönnän, että olen tehnyt mokia innostuksissani, mutta kiitos muiden ihmisten, niin koen mun sijoitusteni kokonaisuutena olevan aika varmalla pitkäjänteisellä pohjalla, jos näin voi sanoa. Lisäksi em. tahojen(kin) ansiosta osaan varoa jonkin verran sekä katsoa asioita monista eri näkökulmista. :slightly_smiling_face: Olen sijoittanut vasta noin kolme vuotta ja me vasta-alkajat aina vähän sählätään, mutta onneksi fiksummat ja kokeneemmat ystävällisesen kärsivällisesti auttavat meitä kiitollisia noviiseja. :slightly_smiling_face:

Auttavaista ja ystävällistä sunnuntaita kaikille! :slightly_smiling_face:

10 tykkäystä

Vaihtoehdot eivät lopu kesken, koska matalat korot ja elvytys jatkuvat. On erilaisia muita trendejä: rahapeliyhtiöt (rahaa > ESG), bullshit-as-a-service yhtiöt (BAAS), pump and dump mikroyhtiöt** jne. Kysymys on aina kenelle jää Musta-pekka käteen? Voit toki jäädä odottamaan milloin maalaisjärki tekee paluun, mutta usein parasta on osallistua bileisiin tuulipukujen kanssa (ja poistua hyvissä ajoin).
** Kupla on nyt sen verran kupliva, ettei edes tuo dump osuus enää toimi. Pumpin jälkeen kurssi vain mörnii.

4 tykkäystä

Ehkä olen vähän erilainen “nuori”, mutta en itse ainakaan toivo romahdusta. Ei kai kukaan toivo töissäkään palkan alennusta?

Toiset täällä hokee kovin kuplaa ja toiset taas käy fomottomassa trainers houselle 50% nousupiikin :grin: Tiedostan että lukeudun itsekin niihin aloittelijoihin, mutta onhan tätä pirun mielenkiintoista seurata ja yrittää voittaa vuosituotossa pojan salkkua, joka koostuu kolmesta rahastosta.

7 tykkäystä