Juurikin tätä halusin myös itse korostaa. Periaatteessa tuon blogipostauksen olisi voinut jättää omaan arvoonsa, mutta halusin nimenomaan puuttua tuohon ajatukseen, että ”ei se meistä johdu, oli ennenkin lämmintä”.
Ja kun puhutaan ”rajalinjoista”, niin mitä se oikeastaan tarkoittaa? Tuntuu, että enenevissä määrin rajalinja alkaa olla sukupolvien välinen. Vanhat jermut uskottelevat edelleen itselleen kaikin keinoin, että ei tämä kriisi johdu heidän sukupolvensa aikana tunnistetusta uhasta, jota ei kyetty ottamaan tosissaan, kun aikaa oli vielä tarpeeksi. Nuoret sitten syyllistävät tätä edeltäjäsukupolvea, osoittavat mieltä vaatien rajuja päästövähennyksiä kaikkialla, mikä saa aikaan entistä kovemman vastareaktion.
Kyse tässä ”rajalinjassa” ei ole minun mielestäni enää juurikaan poliittisesta suuntautumisesta. Vai onko havaintoni täysin väärässä?
Kiitos @H4nk3y ja @Wallet_Nahlroos että jaksoitte lukea
Toivon että joku oppisi minun kokemuksesta, eikä uppoais samaan suohon. Ja että tarinani olisi myös osoitus siitä että mikään ei ole mahdotonta ja koskaan ei ole liian myöhäistä muuttaa suuntaa elämässä
To the maankamara. Tais olla odotuksissa muutakin kuin pelkkä lennon onnistuminen. Ihan arpapeliä tällaisten firmojen kanssa. Myin omani helmikuun alussa. Sen jälkeen tuli muistaakseni uutiset testilennon viivästymisestä ja kurssi pullahti varmaan 70% alaspäin. Viime päivinä piipahdettiin taas helmikuun kurssilukemissa, mutta nyt näyttää taas vähän heikommalta.
Tässä on toinen hyvä twitter-tili hieman erilaisesta kannasta. Kannattaa myös tutustua Pertti Sarkomaan ja Seppo Ruottun työhön, jos ilmastonmuutos kiinnosta termodynamiikan kulmasta.
Pakko kyllä nostaa hattua foorumilaiselle @Cadel! Tänäänkin ainakin kolmeen seuraamani ketjuun postannut linkin, jonka alla pieni tiivistelmä itse uutisesta/tiedotteesta! Kudos!