Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Efecte on nyt samassa tilanteessa kuin Qt kolme vuotta sitten. Tulos on kääntymässä voitolliseksi ja näkymät ovat huikeat. Ulkkarit ostavat.

Qt on noussut kolmessa vuodessa 14-kertaiseksi.

15 tykkäystä

Siirsin tän viestin kahvihuoneeseen @Jons :slight_smile:

1 tykkäys

Eikös listautumisia varten siivota nurkat ja tyhjennetä pajatso… vai miten se meni? :joy:

Ps. En ole syyllinen!

3 tykkäystä

Toki!

@Moroder Mitä tapahtuu jos kirjaudut ulos inderes.fi:stä ja takaisin sisään, toimiiko sisäpiirin kaupat sen jälkeen?

1 tykkäys

Pitäisikö olla huolissaan kun sisäpiirin kaupoista sovitaan kahvihuoneen puolella muina miehinä?

12 tykkäystä

Minua kiinnostaa kuinka usein on “jatkuvasti”? Voi auttaa selvittämään mistä ongelma johtuu.

Mulla ei toiminut.

Pitääpä seurata tarkemmin niin voin kertoa. Vanhasta muistista ainakin joka päivä pitäisi evästeet poistaa.

Osaisiko joku sanoa, saako jostakin ajettua google-kalenteriin kaikki osavuosikatsauspäivät? Helpottaisi kummasti.

7 tykkäystä

Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun paikallisessa elektroniikkaliikkeessä arviolta alle parikymppinen nuori osti uuden kännykän kulutusluotolla. Eikä ollut mikään "halpismalli” :neutral_face: Vaikka jokainen tehköön elämällään mitä haluaa niin en silti voinut olla pohtimatta että onkohan lainan saanti nykyään liian helppoa.

4 tykkäystä

Lainaa saa tekstiviestillä 20 000 euroa, eli kyllä, aika helppoa on.

4 tykkäystä

En tiedä, kuinka hyvin toimii, mutta ainakin Google Financen kautta tietääkseni on mahdollista.

1 tykkäys

Aloin juuri kuuntelemaan tätä ja oli heti pakko tulla jakamaan se tänne! :harviaraketti: :kamuxkajaani: :cowboy_hat_face: :slightly_smiling_face:

Sijotuskästin syyskauden ensimmäinen vieras on Inderesin analyytikko @Petri_Kajaani . Kuuntele jakso niin tiedät, millaisia hyviä puolia sekä haasteita analyytikon työ pitää sisällään.

9 tykkäystä

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it; he who doesn’t, pays it.”
-Albert Einstein

Jos jotain pitäisi jokaisen oppia peruskoulussa, niin korkoa-korolle ilmiö, ja kuinka nopeasti se muuttaa kulutusluotot taakaksi. Sijoittamisen perusteiden ymmärtäminen olisi toki siinä sivussa hyödyksi, mutta ennen kaikkea se, ettei pistetä taloutta päreiksi heti alkumetreillä hyödyttäisi koko yhteiskuntaa. Toisaalta taas “vaahtokarkin odottaminen” on joillekin yksinkertaisesti mahdottomuus, joten mene ja tiedä. Omana peruskouluaikanani sijoittamisen käsittely jäi muutamaan kappaleeseen, mikä on jo sinällään harmi, koska aika on erityisesti tässä harrasteessa rahaa.

Ehdotus OST-tilistä jokaiselle vastasyntyneelle on jo mielestäni sikälikin loistava, että se antaa pienen mahdollisuuden sille, että vanhemmat edes pintapuolisesti perehtyvät asiaan, ostavat tilille Sampoa yms. ja unohtavat asian. Mutta kas kummaa, mikäli osingot on vielä tajuttu sijoittaa uudelleen, pitäisi jälikasvulla olla 15-vuotiaana jokin aivan muu summa tilillä kuin 300e ja toivon mukaan osoitus “kahdeksannen ihmeen” olemassaolosta. Jos joku vaikka Inderesistä vielä kirjoittaisi pikaoppaan mukaan niin saatas nostettua äitiyspakkauksen arvo (rahallinen ja sivistyksellinen) aivan uusiin sfääreihin.

7 tykkäystä

Yhdessä sijoitusblogissa henkilö sanoi uusivansa puhelimen, joka on “jo” kaksi vuotta vanha… Minun on täyttänyt 4 vuotta ja toimii aivan hyvin, riittää tarpeisiini… Välillä, kuten eilen, tuli selailtua elektroniikkaliikkeiden mainoslehtisiä (vaarallista…) ja kieltämättä kivahan se olisi uusi ja pramea vehje. Mutta olen huono korvaamaan jotain mikä toimii ja jolla pärjää.

Yleisesti ottaen, tuntuu että monella nuorella (tarkoittaa mm. kaikkia joilla ikä alkaa max kakkosella), vaikka tienaisi jo ihan ok, ei ole kulutuksessa jarrua vaihtoehtoiskustannuksen muodossa. Eli kulutetaan suurin piirtein kaikki mikä ansaitaan, hankitaan kaikkea kivaa, kun on varaa… Itse taas saan tyydytystä ja turvallisuuden tunnetta säästäväisyydestä.

31 tykkäystä

Olisipa käteistä. FOMOa pukkaa, markkinoilla olisi niin paljon kivaa ostettavaa. OmaSp, Orthex…

2 tykkäystä

Eilen poistin evästeet inderesin sivuilta kello 19.36 ja joskus tunnin päästä sisäpiirikaupat vielä toimivat. Nyt aamulla ei enää päivity. Sivu pyörittää vain sinistä neliötä.

edit. poistin evästeet aamulla 7.22 ja nyt 10.07 ei sisäpiirikaupat enää toimi, ruksuttaa vaan sinistä neliötä.

Mulla kassan osuus 10% salkusta ja itsellä tavoite lisätä 15-20%iin, jotta ei ole selkä seinää vasten, jos/kun tulee markkinoilla korjausliikettä :thinking:

2 tykkäystä

Varmastikin riskinen, kenties kelpo käänneyhtiö ja/tai tuleva tuloskasvaja kun vain velkavuori selätetään…? Reka Kaapeli hyötyy mm. tuulivoimatrendistä. Reka Kumi taasen eka kertaa kvartaalituloksissa mukana. Ei sijoitussuositus, mutta yleisesti ottaen on kuulemma kannattava tehdä hyviä osakepoimintoja. :blush:

2 tykkäystä

@Saapasjalkakissa beattaa kaikkien analyytikoiden ennusteet joka kvartaali vaikka Inderes saa kuulemma tarkkoja sisäpiiritietoja. Noh täyttä soopaahan tuo teksti oli alusta loppuun.

26 tykkäystä

Firman tulostiedot(Nomad invest) ainakin uudempien tietojen osalta julkisia, löytyy Finder.fi:

Firman vuoden 2020 tulos +885 000euroa, joka(tuolloin vielä) kahden miehen firmalta melko hyvä suoritus.
Liikevihto 185 miljoonaa joten on siinä rahaa ees taas ahkerasti pyöritettykin…

19 tykkäystä