Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Tämä on Kahvihuone ja siksi uskallan vastata tähän kysymykseesi tällaisella kevyellä ei-niin-asiantuntevalla vastauksella. :blush:

Täydellisesti eivät ehkä kriteerit toteudu, mutta Orthexiin ainakin itse luotan:

Kokoluokan osalta ei kuuluu isoimpaan kastiin ainakaan markkina-arvo on noin 180 miljoonaa euroa.

Kasvupotentiaalia on mielestäni, vaikka on kasvanut jo aika kivasti ja ymmärtääkseni hallitsee hyvin markkinoita Pohjoismaissa, mutta kasvuvaraa on vielä reippaasti esimerkiksi Euroopassa jonne se on jonkin verran jo asettunut. Laaja skaala tuotteita, jotka on hyvin kehitetty vastaamaan asiakaskuntien tarpeita ja lisäksi lukemani perusteella Orthexilla on kyky kehittää uusia tuotteita, että myös taito katsoa tulevaisuuteen.

Orthex ei tietääkseni ole kovinkaan syklinen. Tällaisia heidän tarjoamiaan tuotteita tarvitaan läpi vuoden ja lisäksi se kykenee tarjoamaan jatkossakin uusia tuotteita erilaisia tarpeita varten, jotka sopinevat myös tulevaisuudessa ihmisten arvoille.

Hyvä johtokin Orthexilla on, esimerkiksi vuodesta 2010 yhtiötä luotsanut toimitusjohtaja Alexander Rosenlew realistisilla ajatuksillaan ja näkemyksillään osaa katsoa pidemmälle. Häntä on mielestäni helppo kuunnella, koska olen saanut hänestä luotettavan mielikuvan eikä hän lupaile mielestäni liikoja. Uskon hänen näkevän mahdollisuudet, mutta myös riskit.

Kasvavat markkinat, sitä ainakin itse mietin, onko muovijutut kauhean in varsinkaan tulevaisuudessa. Asia ei ole ihan näin yksiselitteistä ja Orthex olleen varmaan tällä alalla juuri niitä, jotka ovat ympäristöasioissa kehitysrintaman kärkipäässä. Toistan itseäni, mutta uskon Orthexin kykyyn kehittää tuotteita, jotka ovat ajassa.

Skaalautumispotentiaalia on, mutta toisaalta rajatusti. Orthex ei varmaan kauheasti lähde rönsyilemään, toki Orthexilla on todella monipuolinen tuotekirjo, mutta toisaalta tämä “muovikippojen Harvia” ei taida kauheasti katsella turhia tuottamattomia tuotteita valikoimissaan, minkä olen myös lukenut.

En tiedä oletko lukenut, mutta nimimerkki Homeros kirjoitti erinomaisen jutun Orthexin ketjuun, joka kannattaa lukea vielä, vaikka uudestaan. Se on ehdottomasti Foorumin historian parhaita kirjoituksia, Orthexin kannalta karhuisa. :slight_smile: Tästä pääsee juttuun:

Tämä minun tekstini oli nyt tällainen kevyt kirjoitus, joka on aika nopeasti väsätty, enkä ihmettele, jos monet näkevät ajatuksissani virheellisyyksiä… niitä voi hyvin olla siellä joukossa. Suhteellisen tietämätön sijoittaja, kun olen, niin suhtaudu senkin takia tekstiini varauksella. Silti minusta sinun kannattaa tutustua Orthexiin, jos et ole sitä vielä tehnyt. :slight_smile:

25 tykkäystä