Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Harvian ja Kamuxin kanssa keskustelut kiertävät ehkä enemmän kehää, koska peruspulliaisellakin on mielipide saunoista tai käytetyistä autoista. Ehkä vähän työläitä ketjuja seurata, jos ei ole hirveästi aikaa.

27 tykkäystä

Outo tunne tämä holdailu, kun aiemmin (puoli vuotta taaksepäin ja siitäkin taaksepäin) oli jokin pakkomielle veivata ja puljata osakkeita suuntaan ja toiseen :sweat_smile: joskus jäi hyvätkin rahat käteen ja välillä miinuksellekin mentiin, mutta on tämä kuitenkin jonkinlaisen rauhan tuonut tähän kurssilasketteluja katsellessa, kun ei heti kaikki osakkeet ole miinuksella, paitsi se Harvia mitä ostettu kalliimmalla kun nyt :hot_face:
Edit. Muutama kirjotusvirhe korjattu.

1 tykkäys

Modulight-esittelyn seuraaminen hieronnassa. Meneehän tämä näinkin… :upside_down_face:

5 tykkäystä

Sama suomeksi

4 tykkäystä

Karhuja kaikkialla. Joko pitää myydä salkku tyhjäksi. 1Y graafi näyttää 133%,huipuista tultu alas tuntuvasti (ainakin 3-7%). Täysi paniikki ja kaikki laitaan.

Kiinakriisi,pankkikriisi,asuntokriisi ja velkakriisi. Oi voi.

Vai josko vain jäähdytellään. Ja odotellaan vaikkapa ostopaikkoja tai ensivuotta.

Pssst… viesti sisältää sarkasmia

4 tykkäystä

Knoppi tietona: Kiinassa kurssinousut merkataan punaisella nuolella ja lasku vihreällä. Eli avataan nousuun?

9 tykkäystä

Huh? Enpä moista tiennyt. Kylläpäs on ylösalaisinmarkkina. :upside_down_face:

2 tykkäystä

Mindblown. Selittääkö tää ne kurssiemojit. Kaikki tollanenhan tulee Aasiasta. :chart_with_upwards_trend::chart_with_downwards_trend:
Edit. Onpa hämmentävää. Mun luurissa noi värit on eripäin kuin foorumi postauksessani😒.


Setämies ja nykytekniikka :man_shrugging:t3:.

20 tykkäystä

Olipas mukava eilen tankkailla, kun kahina kävi. Alkaa oleen karhuja sopivasti mun makuun. :sunglasses:

1 tykkäys

Selvästi kiinaluuri joka ei ole lokalisoinut emojitä muunkielisille asetuksille? :smiley:

2 tykkäystä

Jenkkilä on jees siihen asti kunnes tarvit terveydenhoitoa :slight_smile: At will -osavaltioissa saat kenkää jos tulee liian kallis sairasvakuutustapaus, ja sitten pääset maksaan omasta pussista 100 kUSD sairaalalaskuja :wink:

26 tykkäystä

Oneplus. Hämärästi muistan että inderesin lyhyen emoji-vastaus gaten aikana tota ihmeteltiin foorumilla.

2 tykkäystä

Jep, on maassa varmasti puolensa jos on todella hyvin toimeentuleva. Muutoin hieman karumpaa. Harvoja kehittyneitä maita missä eliniänodote on kääntynyt laskuun. :smiley: Tämä on kuitenkin suht kohtuu hyvä mittari kehityksestä ja terveyden tasosta yleisesti.

36 tykkäystä

Mitä… eikö “säästöaste” -sana pidäkkään sisällään nipistämistä terveyskuluista? :sunglasses:

4 tykkäystä

@anon13460915, Olishan se kätevää. k€, M€, G€, T€.

Kielikello Rahasummien merkintä - Kielikello ja Kielitoimiston ohjepankki suosittelee 10 000 000 € lyhenteeksi 10 M€ tai 10 Me (tai 10 MEUR).

10 000 000 000 € onkin hankalampi, kun kompaktein lyhenne 10 mrd. €. Itse kirjoitan tuon usein 10 000 MEUR. 10 G€ olisi nätimpi, mutta ei ehkä moni ymmärtäisi.

10 tykkäystä

Tarinahan ei toki kerro kuinka isolla velkavivulla ostos suoritettu, se kertoisi paljon enemmän elintasosta. Kun kuitenkin ilman perintöjä tms. touhuavat.

4 tykkäystä

Tämän kyllä voisi postata kahteenkin eri lankaan, mutta laitan kahvihuoneeseen.

Tulipa viimeinkin liityttyä Osakeliitto -kulttiin. Viimeisimmässä Viisas Raha -lehdessä olikin heti välittäjävertailu ja Nordnet sai oikeutetusti runtua hinnoitteluistaan pienten kauppojen parissa. Pikkuisen ironisesti liityin osittain juuri noiden alennettujen välittäjähintojen takia, kun näytti siltä, että ostohousuja voisi kohta tarvita :smiley:

3 tykkäystä

Oikeastaan sellanen on jo olemassa mutta kovin vähän sinne kirjoitellaan. Otsikko on mun mielestä vähän hämäävä mutta ymmärtääkseni tuolla on sallittua myös ostoista/myynneistä kuuluttamiset, ja vähän kaikki muukin treidaukseen liittyvä

https://keskustelut.inderes.fi/t/treidaus-liveseuranta/4578

E:Henk. koht. olen sitä mieltä että kaikki ostot/myynnit samaan ketjuun vaan riippumatta pitoajasta tai oston syistä. Muuten pitää kohta olla ketjut sille että ostin Suomesta/Ulkomailta/USAsta/Maanantaina dipistä/tiistaina karvahattu päässä/keskiviikkona kännissä ja läpällä…

11 tykkäystä

Nordean Koivu eilen ja nordean Koivu tänään :slight_smile:

106 tykkäystä

Tämä ostin/myin ketjun tarinointi on kyllä aivan turhaa.

“Ostin / myin juuri äsken swingiin”
“Ostin / myin juuri äsken longiin”
“Ostin / myin juuri äsken Sampoa”
“Ostin / myin juuri äsken Qt:ta”
“Ostin / myin juuri äsken yli 1M€ salkun omaaville”
“Ostin / myin juuri äsken turskaa”

Kyllä se ketju on juuri sen näköinen, kun foorumin käyttäjät postauksillaan haluavat sen olevan.
Satatuhatta viestiä IPO merkkauksista ja sitten myynneistä laitaan ei varmaan tuo kenellekkään kanssasijoittajalle lisäarvoa?
Mutta esim treidaajien / swingaajien ostoilmoitus tietyistä yhtiöistä, joita itse seuraa, kurssin kyykätessä tuo kyllä minulle lisäarvoa, koska ei jaksa seurata salkusta yhtiöiden osakekursseja. Ostan mielelläni, jos on virhehinnoittelua.
Perusteluja päätöksille tuossa ketjussa ei ole ikinä liikaa.

PS. Omaan makuun kryptot pitäisin omassa ketjussa.

5 tykkäystä