Hattu pois päästä, hienoa rehellisen avointa tekstiä Lupiinilta. Teksti sopii erityisesti uudehkoille sijoittajille, mutta siinä on myös hyvää filosofiaa ja psykologiaa vähän kokeneimmillekin konkareille.
Pitäisi itsekin harrastaa tuollaista syvälle menevää analyyttista tutkiskelua. Jotenkin sen tiedostaa, mutta ei aina sisäistä ja ymmärrä, kuinka paljon tunteet vie sekä ohjaa.
Sama juttu, vaikka siinä ei ole mitään järkeä. Hyvä, kun sanoit tuon “ääneen” - hyvä muistutus mulle ja muille.
Ei ihan suoraan liity aiheeseen, mutta olen katsonut tämän videon varmaan jo neljästi. Liittyvät kyllä mielestäni “tunteiluun” ja mutuiluun. Lukeminen/opiskelu kannattaa aina ja loppujen lopuksi aika vähän puhutaan sijoittamisesta sekä psykologiasta (onhan näistä toki puhuttu, mutta edelleen liian vähän), vaikka se on aika usein varmaan kaikkien meidän ongelma enemmän tai vähemmän. Kuulun itse tässä asiassa “enemmän” -jengiin.
Videon vuodelta 2017 eikä se vanhene koskaan ja tuossa Vernerikin ollut vielä nuori poikanen. Hyviä settejä nämä wanhatkin sijoituskoulut. Mutulla on tehty moni osto ja myynti, tulee mieleen, että ehkä “tunteilumutuilu” on yksi suurimmista ongelmista ainakin miellä pienisijoittajilla, mutta väitän konkrarienkin syyllistyvän tähän.
EDIT Käyttäkää edes pieni hetki elämästä ja katsokaa toi pätkä ajatuksella.