Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Nordnetin ostetuimmissa Norwegian oli kolmannella sijalla. Onks täällä mitään viimeaikaista keskustelua tai analyysin poikasta tästä riskialttiista, mutta mielenkiintoisesta yhtiöstä? Hakutoiminnolla en oikein löytänyt mitään.

Hieman olen ostanut ja seuraillut, että säännöllistä sahalaitaa on kurssi pitänyt viime ajat. Toisaalta öljyn hinnan nousu laskee tällä hetkellä profittia, mutta matkustajamäärät on kasvussa, ja jo ens syksy melkein kokonaan buukattu. Lisäksi Norwegian tuntuu aukaisevan uusia reittejä pikkuhiljaa. Parhaimmillaan tätä NAS.OL on pystynyt poimiin läheltä 9 NOK per osake.

28.10. tulee 3/4 vuosirapsa ulos.

Ajatuksia?

Syyskuun tiedot:

"In September the capacity was 154% higher than last year with a load factor of
72.4%. On average, Norwegian operated 46 aircraft during September. Demand
continue to increase driven by the unlocking of markets and easing of travel
restrictions.

Compared to the same period last year:

  • Total capacity (ASK) increased by 154%
  • Total passenger traffic (RPK) increased by 248%
  • The load factor was 72.4%, up by 20 p.p.
  • The total number of passengers was 977 719, an increase of 206%

The unit revenue (RASK) is estimated at 0.35 for the period, down by 15%. The
average flying distance for the Group increased by 32% in September compared to
the same period last year. In September, the Group operated 99.7% of its
scheduled flights, whereof 92.1% departed on time, 5.5 p.p. lower than last
year. CO2 emissions was 88 grams per RPK, 27% lower than last year

Fornebu, 6 October 2021
Norwegian Air Shuttle ASA"

Euroclearin tilastoista laskin TOP10 muutokset ulkomaalaisomistuksessa.

TOP10 Laskussa

TOP10 Nousussa

28 tykkäystä

Ettei vain oma näkökulma nyt hieman kärjistäisi näkemyksiäsi? Jos minimimerkintä olisi 10k€, niin suuri valtaosa tämän foorumin käyttäjistä ei yksinkertaisesti pystyisi osallistunaan IPO:on ollenkaan. Olisiko tämä sitten yhtiön tavoitteiden ja teesien mukaista?

4 tykkäystä

Mä tähän vaan että KYLLÄ! Vasta-alkaja olen ja monen kuun ansiot (siis oma pääoma+voitto) jo saatavilla ulos. Hiukka käsi tärisee mutta linja pitää. Pitkään salkkuun ja vaikka hautaan jos ei muuta. Tää yhteisöllisyys on upeaa :heart:

2 tykkäystä

Mikä oma näkökulma? Meinaat että minulla olisi varaa osallistua sellaisiin anteihin? Ei todellakaan :grinning_face_with_smiling_eyes: Tämä oli lähinnä puoliabsurdi ratkaisu siihen kun joillain (myös itselläni) on tällainen “third world problem” kun annista saa vain muutamalla satasella osakkeita niin tällä keinolla minun ja muiden siitä kärsivien ongelma ratkeaisi kun ei olisi varaa enää osallistua ollenkaan.

Enkä tarkoittanut tätä Inderesin antia vaan ihan yleensä.

1 tykkäys

Bitcoin-sijoittajat aina kehuskelee huimilla tuottoprosenteilla, mutta jos olisit Saksassa holdannut leipää ton 5 vuotta 1918-1923 niin olisit saanut huiman 40 200 000 000 000% nimellisen tuoton :grin:

48 tykkäystä

kuva

Mukavaa tämä kengurumarkkina. Joka päivä reaktio on liian kova jompaankumpaan suuntaan. Tänään kun vedetään taas tuon verran ylös, niin eiköhän huomenna saada ainakin samanlainen tai suurempi lasku aikaiseksi. Voisiko tuo alkaa hiljalleen rauhoittua ja nähtäisiin indeksitasolla vaikka ihan +/-0.2 päiviäkin :slight_smile:

2 tykkäystä

Eihän semmoinen nyt vaan käy päinsä ollenkaan, kyllähän sijoittajat ovat aikalailla jakomielitautista porukkaa etteivät edes tiedä että ostaako vai myydäkkö vai mitä tässä nyt oikein tekisi. :grin:

2 tykkäystä

Eihän tuo nyt käy, treidaajilta viet leivän suusta jos ei oo vähintään +/- 2% päiviä koko ajan :smiley:

Päivän talousuutiset ovat tässä:
image
Muuta tietoa ette tarvitse.

79 tykkäystä

Nomad Investin Q3

35 tykkäystä

Onko näiden salkkua avattu tarkemmin jossain? Tuola lopussa oli uudet lisäykset yms., mutta kokonaisuudessaan?

1 tykkäys

Tervetuloa yhteisöön @Osakas! Ehdottomasti parhaita aloituspostauksia, mitä olen nähnyt. Yli tunnin yritin kuvittaa Kylli-tädin tapaan (Boomerit muistaa Kyllin?) upean unesi, mutta oli äärimmäisen haastava tehdä tällaista taideteosta. Me alamme olemaan kohta olemaan tämän firman omistajia ihan virallisesti, onnea siis meille! :slightly_smiling_face:

En kauheasti ottanut vapauksia tässä, vaan nämä perustuvat aika pitkälti uneesi. Toki piti hieman värittää untasi esimerkiksi @Masse -sedällä.

30 tykkäystä

“Miten sun salkku voi?”

13 tykkäystä

Miks mulle tästä tuli ekana mieleen @Saapasjalkakissa
Täytyy vissii huomenna ostaa Harviaa tää on enne! :crystal_ball:

3 tykkäystä

Kiitos tästä, täytyy napata talteen :laughing: :pray:

1 tykkäys

Olemme pyrkineet ostamaan korin tylsiä möyrnijöitä, jotka eivät kuitenkaan ole ihan pohjasakkaa.

Onko @Verneri_Pulkkinen vielä hengissä järkytyksestä kun Mikko Mäkinen on muuttanut Vernerin lanseeraaman mörnijät möyrniäksi?

23 tykkäystä

Odotan mielenkiinnolla huomista.
Näinköhän tämä aiheuttaa ns “tulppa kylpyammeesta efektin”.
(Eli täyttyykö ostin/myin ketju huomenna Smartin myynti-ilmoituksista, kuin Inderesin merkkauksista konsanaan?)
:thinking:

(Edit kirjoitusvirhe)

18 tykkäystä

Lähettäkää terveisiä Hyzonin shorttaajille. Tässä pitää olla vähän milleniaali että boomeri, jotta tietää:

19 tykkäystä

Tämän ongelman voi välttää, kun ei säilytä osakkeitaan salkussa, vaan repussa. Reppua ei laiteta lattialle, vaan seinälle naulaan. Eivät kuse katit päälle. Juurikilla itsellään on kaksi osakereppua, nimiltään AOT ja OST.

9 tykkäystä