Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Surullinen, mutta samalla härkämäinen uutinen?

RIP :cry::disappointed:

7 tykkäystä

Kyllä mihin tahansa indeksiin kuuluvista yhtiöistä suuri osa pärjää indeksiä paremmin, suuri osa huonommin. Aika harva niistä seuraa indeksiä tunnollisesti eli kyllä sielläkin on osakepoimijoille hyviä mahdollisuuksia sekä voiton että turskan tekoon.

1 tykkäys

Hajosin kekelle oli kyllä niin osuva viesti aiheeseen liittyen hyvää kontenttia :rofl:

3 tykkäystä

Vaihda se pehmolelu härkään välillä :slight_smile:

1 tykkäys

Oli pakko poistaa nuo muut kirjoitukset mitkä oli hetken näkyvillä :grin:… Mutta oli ihan pakko vähän avautua :see_no_evil: :grin:

5 tykkäystä

Viihdyttävä keskustelu, joka lähti vähän laukalle mm.

Uskottava kommentti vegeilyyn ja crossfittiin asti. Et nimittäin syö vegeä tai käy crossfitissä, jos et kerro siitä muille. Vähän kuin “Mistä tiedät, että joku on lentäjä?” - Hän kertoo sen kyllä itse. :grinning_face_with_smiling_eyes:

13 tykkäystä

Isänikin kertoo tämän vitsin myös aina väärin. Lentäjän siis tunnistaa siiitä että hän kuuluttaa siitä kaikille.

3 tykkäystä

Minä taisin tunnustaa että en enään syö Härkäpihvejä vaan olen hyöteissyöjä :grin:… joka sopi tuohon keskusteluun yhtähyvin kuin sialle otsatukka :joy:

7 tykkäystä

Tarina on melkein tosi :joy:

1 tykkäys

Olen innostunut tästä jo vuosia kestäneestä projektistani.

Olen säästänyt alakouluikäiselle kummipojalleni rahaa ajokorttia tai jotain muuta vastaa isoa hankintaa varten. Hänen pikkusiskonsa syntyi pari vuotta hänen jälkeensä ja tässä viime vuosina on tullut ajatus, että jaan keräämäni rahat heidän kesken, koska hänen pikkusiskolleen ei ole vastaavaa summaa luonnollisesti kerätty. :slightly_smiling_face: Kummipoikani ei tiedä mitään tästä projektistani, vaan olen ajatellut kertoa, kun ajankohta on sopiva ja koska ei ole tiennyt, niin on helpompi nyt jakaa nämä em. varat pikkusiskon ja kummipojan kesken. Molemmat lapset ovat mulle yhtä tärkeitä. :slightly_smiling_face:

Olen sinkku ja lapseton, niin siksi olen halunnut panostaa näihin rakkaisiin lapsiin, vaikka eivät omia olekaan. Olisi tarkoitus keskustella lasten isän kanssa, että jos avattaisiin heille salkut ja ruvetaan hiljalleen sijoittelemaan jo keräämiäni rahoja. Tämä kaikki tehdään toki fiksusti ja suunnitellen, mutta tässä asia referoiden kerrottuna. :relaxed: Ajokortti-ikään on molemmilla vielä paljon aikaa, niin enköhän sijoittamisella + säästämisellä saa molemmille “ajokorttirahat” kokoon sekä innostuminen sitten joskus ehkä vähän sijoittamiseenkin. Ovat fanittaneet mua aina ja kuulemma leikkivätkin mua. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Rahat lapsille säästän erikseen aina nimppari- ja syntymäpäivänä, mutta myös näin jouluisin. Tämä on mulle tärkeä sekä kiinnostava projekti ja odotan sitä hetkeä, kun saan tulevaisuudessa kertoa tästä heille. Olen monien lasten elämässä mukana ja olen antanut heille omaa aikaani (ja minä olen saanut heidän aikaa) sekä koettanut opettaa heille kivoja asioita, joista he myös hyötyvät elämässään. Muksut saavat, vaikka ne ajokortit sekä vielä enemmän toivon sitä, että oppivat myös taloudenhallintaa, vaikkapa sitten sijoittamissäästämisen muodossa. Toivottavasti muksut saavat iloa ja hyötyä tästä tulevaisuudenlahjastaan! :relaxed:

116 tykkäystä

Alkaa vuoden pimein aika pimentää myös muistin. Unohdin osallistua Digital Workforcen antiin. Ensimmäinen unohdus tälle vuodelle vaikka mieluisia anteja taustalla jo useampia. Syytän itseäni ja liian kuumaa listautumismarkkinaa. Seuraavaksi varmaan missaan Norrhydron avauksen :roll_eyes:

4 tykkäystä

Tässä kerkeää jo kohta unohtamaan koko Ipon kun etenemistahti on yhtä verkkainen kuin Stokkan kiinteistöjen myyntiprosessi.

34 tykkäystä

No sepä. Tuntuu, että merkkaukset tehty jossain entisessä elämässä ja yhtäkkiä pitäisi muistaa, että liian pienelle osakemäärälle pitäisi vielä tehdäkin jotakin. Jos vaikka markkina odotuksen vaivanpalkaksi tuplaisi kurssin niin saisi kuusirahat taskuun. Perjantaina haaveilin siitä, että olisipa avannut jo 26.11. niin olisin ehkä päässyt kasvattamaan omistukset järkihinnalla tavoitekokoon.

6 tykkäystä

Tänään taitaa olla euromääräisesti salkun paras päivä koskaan (ellei tunnelma vielä jenkkimarkkinoilla ehdi latistumaan). Tasaluvussa ollaan tällä hetkellä :money_mouth_face::
image

91 tykkäystä

Voi bulleroita. Voisko @Petri_Kajaani käydä jyrähtämässä Haarumin puolella jotain, ettei kaikki laput valu ulkomaille. Itse uskon, että seuraavan yrityskaupan julkistus on aivan nurkan takana. Infrapunaa, höyryä, joku peruskiusvalmistaja, vesielementtiä. En osaa yhtään sanoa. Kimari ja SaunaEuroxkin tulivat täytenä yllätyksenä, vaikkakin vesielementisä oli paljon puhetta jo pitkään ennen kaupan julkistamista.

11 tykkäystä

Postasiko kukaan tätä uutista vielä?

6 tykkäystä

No niin, nyt aletaan olemaan pörssikuplan viimeiset hitaat -vaiheessa ennen valomerkkiä :grin:

68 tykkäystä

Ne kenellä pörssisähkösopparit niin luulisivat vaihtavan kiinteisiin

11 tykkäystä

Täällä just saunottiin 4,6 senttiä / kWh kiinteällä sopparilla. Ois ollu jo hieman kallis lämmitys noilla hinnoilla :open_mouth:

12 tykkäystä

Minulla on pörssisähkössä hintakatto 12,5snt/kWh. Maksaa 3,50€/kk

Viime kuussa tuli sähkön keskihinnaksi 6,4snt/kWh. Ihan edullinen mielestäni.

Kyseessä kaksikerroksinen talo n.100 neliötä, varaava uuni, sähköinen lattilämmitys ja patterit.

edit. Ei sisällä tietenkään siirtomaksua mikä yli tuplaa sähkölaskun loppusumman :grin:

2 tykkäystä