Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Sen verran korjaan ettei kyseessä oli Inderesin Discord, vaikka siellä paljon on väkeä täältä.
Inviteä voi kysellä esimerkiksi twitteristä @Johannes_Sippola @keisarijokinen @OsakeKeisari.

Edit. @Seinakadun_Keisari, nyt kyllä ilmeisesti huonot yöunet tehnyt tepposet ja silmät ollut ristissä, kun oon tuota viestiäsi lukenut tai sitten aivot ei halunneet sisäistää lukemaansa, mutta tulipahan nyt sama asia korjattua useampaan kertaan.

4 tykkäystä

Kahvia tässä nauttiessa ajattelin hehkuttaa tätä foorumia. Nyt viime aikoina tätä enemmän selannut ja olen tykännyt todella tästä tunnelmasta mikä täällä on ja tietty siitä kuinka paljon täältä saa tietoa ja uusia ajatuksia sijoitusmaailmaan liittyen.

Pari kertaa ylläpito on joutunut puuttumaan minun viesteihin ja siitä pahoittelut. Keskustelujen linja ja ylläpidon linja on asiallista.

Mukavaa lauantaita kaikille.

22 tykkäystä

Taisin juuri sanoa noin…=)

Onko se merkki siitä että ollaan syklin huipulla, kun Masse, Ituhippinen ja TJT seisoo pilvenpiirtäjän ikkunalaudalla?

8 tykkäystä

Ah, kiitos kun pelastit päiväni. Olen jo ollut köyttä rasvaamassa - näinhän itseni heti aamusta taivaan porteilla :smiley:.

Pilvenpiirtäjä- ehdottomasti pilvenpiirtäjä.

11 tykkäystä

Hieno viesti kokonaisuudessaankin. Minunkin silmiin on pistänyt sama pumppaustoiminta, vaikka en enää kovin paljoa seuraa Redeyen analyyseja. Tietävät kyllä oman toimintansa vaikutuksen kursseihin. Ilmeisesti noille analyytikon lisäyksille ei ole edes mitään kappalemääriä, joten pelkkä ostomaininta on mielestäni ihan turha.

Onko muuten mitään ideaa, että miksi Evo ei ole siellä Top Pickeissä? Heidän mukaansa kuninkaalla on lisää valloitettavaa ja tavoitehintaan (base) oli hetki sitten 100% nousuvara, mutta ei vaan kelpaa. Ehkä Evon ostaminen on harkinnassa eikä kurssia haluta pumpata sen takia ylöspäin härkämäisillä kannanotoilla. :slight_smile:

10 tykkäystä

Veikkaan, että olisi jo ostettu jos ikinä sinne tulisi. Investointipankin top picks-salkkuun kuitenkin uhkapelit voisi olla vähän huono sektori, jota pidän todennäköisimpänä syynä. Ovathan seuraavat analyytikotkin ostaneet ilmoitusten mukaan itselleen, eli kyllä siellä aliarvostus tiedetään.

Evon markkina-arvo on nyt 22mrd €, kävihän se reilusti yli 30 tänä vuonna. Pudotti OMXS30:stä pois SSAB:n muistaakseni alkuvuonna. Vertailun vuoksi Nokia nyt 30mrd, joten redeyen toiminnalla ei ole kertakaikkisen väliä Evon osakekurssin kannalta.

8 tykkäystä

kaikenlaista sitä keksitään markkinointiin :smiley:

12 tykkäystä

@jaahas Siirsin ylläolevan postauksen Kahvihuoneen puolelle Tokmanni ketjusta

4 tykkäystä

Kulta on niin vanha juttu. Legopalikat on tätä päivää salkun tasapainottamisessa.

7 tykkäystä

Ja muutaman sentin alempaa… vielä ei ihan mennä vyön alle sentään :wink:

32 tykkäystä

Tällainen lapsena piirtämäni piirros löytyi. Tarkkana siellä, sijoittajat.

82 tykkäystä

Nyt tuli Remedyn Control hommattua, ihan lupaavalta näyttää kyllä, aikasemmin tulikin jo Alan Wake pelailtua läpi pleikka 4:sella ja oli kyllä hyvä peli, ei siitä pääse mihinkään, kunhan seuraavassa pelissä keskittyvät vielä enemmän sen pelin kestoon, jos saa tehtyä tarinasta pitkäkestoisen niin sitten on bueno, itse tykkään kauhupeleistä ja parhaimmat omasta mielestä on resident evilit, dead space ja Evil With us. Resident evilejä tosin en ostanut koskaan täyteen hintaan vaan halvalla käytettyinä ihan sen takia koska tiesin että pelit on tosi lyhyitä, Elikkä se tarina ja pelin pituus ainakin itsellä vaikuttaa kovasti ostopäätökseen.

Ja ehkä kaikkien aikojen paras kauhupeli oli Last of Us 1 ja 2, ja ne ostin heti täyteen hintaan koska tiesin että tarina on pitkä ja pelissä riittää pelattavaa moneksi viikoksi,

3 tykkäystä

Onko foorumilla moni herkissä tunnelmissa, kun yksi suomalainen suuruus on kohta pois parrasvaloista? Itse onneksi toteutin unelmani ja näin 2019 kesällä pitkäaikaisen idolini livenä.

:cry::heart::checkered_flag:

23 tykkäystä

Olen niin vanha, etten seuraa F1-juttuja paikan päällä. Oli hienoa käydä aikoinaan Barcelonassa katsomassa, kun Mika Hkkinen voittaa kisan ja myöhemmin koko MM.

9 tykkäystä

Evo löytyy kärkipaikoilta (joissakin ollut jopa isoimpana edellisen 18kk aikana) Morgan Stanleyn instituutioille suunnatuista rahastoista, kuten: https://www.morganstanley.com/im/en-us/institutional-investor/product-and-performance/mutual-funds/international-and-global-equity/international-opportunity-portfolio.html

Euroopparahastossa on ollut suurimpana mielestäni ed. 12kk sisään: https://www.morganstanley.com/im/en-us/financial-advisor/product-and-performance/mutual-funds/international-and-global-equity/europe-opportunity-fund.html

Löytyykö foorumilta ketjua, jonne voisi raportoida yhtiöiden tulosvaroituksista, negatiivisista ja positiivisista? Kun ‘kaikki’ tulosvaroitukset olisi kootusti samassa paikassa ja pikaisesti vilkaistavissa, niin pysyisi paremmin kartalla pörssin käänteistä, myös niiden yhtiöiden osalta, joita ei itse aktiivisesti seuraa. Pikaisella haulla en ainakaan tällaista ketjua löytänyt.

11 tykkäystä

Tätähän tässä on odotettukin!

44 tykkäystä


Seinäkadun keisari vaikuttaa näköjään myös Mikkelissä :+1:

19 tykkäystä

Halpaa on. Muurivaroitus.

26 tykkäystä