Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Saa kysyä. AMK-koulutettu äänen ja musiikin ammattilainen yli 20-vuoden kokemuksella harrastusten sekä töiden kautta, vaikka tänä päivänä duuni ihan muualla myynnin puolella ja tulevina vuosina tulee jatkumaankin tilanne näin.

12 tykkäystä

Aamulla jo näytti että saadaan salkkuun kunnon plussa päivä, mutta ei kun pakkaselle…

4 tykkäystä

@yha_musa_soi

Miten näkisit pörssitunnelmat maaliskuu 2009 vs. maaliskuu 2020? Minun arviossani ne ovat suunnilleen samaa luokkaa, mutta arvioni voi johtua omasta kuplastani. Miten näet itse tilanteen?

Kumpikin synkkää aikaa ja kurssit tulivat alas useita prosentteja päivässä. Sitten äkillinen käännös ja nopea nousu pohjilta.

Samaa mieltä siitä, että 2007 ei ollut hypeä ilmassa toisin kuin nyt ja etenkin alkuvuonna WSB-porukan toimesta.

Kauppalehdessä tuntuu, että keskustelupalsta on “pakollinen paha”, jossa porukka kantaa hiekkaa lattialle. Palstan ulkoasu on käytännössä sama kuin vuonna 2006. Miten Inderes eroaa kauppalehdestä muuten kuin yhteisöllisyyden avulla? Olisiko Inderes enemmän niche-peluri, jonne samanmieliset sijoittajat kerääntyvät? Ehkä. Vai virtaako tänne porukka muilta tasoltaan heikommilta foorumeilta? Inderesin hyvänä puolena on ollut nimenomaan keskustelun korkea taso, joka sekin ehkä luo yhteisöllisyyttä.

2 tykkäystä

Vieläkö jengi mukana konttilaivoissa, @Pavel ja kumppanit?

Ostopaikkojen suunnittelua…

Oma lista punaisella, osa jo tovinkin.

9 tykkäystä

Kokeillaas uudella twiitillä kun edellisessä ajoin vähän miinaan feikki blumman kanssa. :smiley:

6 tykkäystä

Positiivisen kautta :upside_down_face:, katsoin aluksi, että kyllä tämä tästä… ja itse asiassa juuri äsken olen ohittanut katkeruus-vaiheen sekä aloittanut tilanteen hyväksynnän. Tämä päivä meni nyt näin. Onneksi taideteoksen yhtiö ei kärsinyt paljoa. :relaxed:


Yritän aina, mutta joskus en vain onnistu siinä. :grinning:

42 tykkäystä

Kappas, ostin ja myin ketjussa 137 lukematonta viestiä. Onkohan tänään ollut joku IPO mikä olisi mennyt itseltäni ohi? :thinking:

26 tykkäystä

Livechat software Sa nousi 15%, kaikki osti sitä.

6 tykkäystä
25 tykkäystä

No jos vaihtoehto tuolle v 2026 puhkeavalle asuntokuplalle on kirjoittajan mukaan

– On vain yksi asia, joka voi pysäyttää kehityksen ja se on maailmansota, Harrison sanoo.

Niin valitsen kiitos tuon asuntokuplan puhkeamisen vaikka muhkea asuntovelka itselläni onkin. :smile:

7 tykkäystä

Hitto, ei millään voitais siirtää tuota puhkeamista 2027 keväälle? :grin:
Nykyinen korkoputki päättyy tuolloin ja sitä ennen uutta kiinteää lainaa ei saa.

2 tykkäystä

Jänkkimarkkina hinnoittelee ilman paniikkia uutta normaalia. Oli jo aikakin. Sen. Warren haluaa sec tutkinnan fedin jäsenten vedätyskaupoista. Hurjaa menoa.

2 tykkäystä

No pitäisköhän kuitenkin merkata Inderesiä, koska täähän toimii paremmin kuin Facebook :open_mouth:

14 tykkäystä

Luovu lyhennysvapaista ja maksa etuajassa laina pois.

1 tykkäys

Oletetaan että asuntokupla poksahtaa ja minä olen lyhentänyt lainaa reippaasti enemmän kuin maksusuunnitelma sanoo. Mitä minulla sitten on, omaisuus kiinni asunnossa jonka arvon ennustetaan laskevan? Mieluummin koetan hajauttaa niitä varoja muuallekin, vaikkei tätä asuntoa koskaan ole myyntiä varten ostettukaan.

3 tykkäystä

OK. Käsitin sitten hieman väärin tuon lauseesi. Sorry.

1 tykkäys

Tasapuolisuuden nimissä nyt taisi kyykätä myös Twitter. Ainakaan itse en saa fiidiä enää päivittymään, vaan pukkaa erroria. Huhupuheiden mukaan myös Telegram ja Signal ovat jo hidastuneet latauspiikin(?) myötä.

Tässähän on ainekset ihan kunnon internetin kaatumiseen :smiley: Inderesin IPO-ketjussa heitin viime viikolla ilmoille kysymyksen, että onko kukaan laskenut todennäköisyyksiä verkkopankkien tai verkkoyhteyksien kaatumisille listautumisen aikana. Taisin itse arvioida sen olevan luokkaa lottovoitto.

Elämme jänniä aikoja. Vielä Googlen palvelut nurin, niin on aika iso osa internetiä pimeänä.

Edit: twitter toimii nyt vaihtelevasti. Mulla lataa myös ihan muutkin sivut välillä tosi hitaasti auki. Uskaltaakohan tässä mennä edes nukkumaan, tiedä häntä onko koko internetiä enää aamulla herättäessä olemassa :slight_smile:

16 tykkäystä

:smiley:

50 tykkäystä

Joo, savosolar järkkää uuden ja ennennäkemättömän merkintäoikeusannin. Ootko missannu ihan kokonaan? :slightly_smiling_face:

45 tykkäystä

Jaa savosolar ei ole vieläkään konkurssissa? Ei ole tullut seurailtua pariin vuoteen, oletin vain että on jo mennyttä kalua. Hinta alkaa yhtiöllä olla kohta semmonen että joku listautujahan vois kohta ostaa tuon pois ja listata itsensä sen kautta, sitten vaan lakkauttaa savosolarin liiketoiminnan :rofl:

24 tykkäystä