Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Tuntuu välillä sopulilaumalta unohtuvan. Myönnän välillä itsekin olevani sopuli, mutta irtaudun herkästi osakkeista, jotka eivät sovi omaan sijoitusfilosofiaan. Näin kävi Qt:n kanssa vaikka jäi osa tuotoista sen myötä keräämättä. Mielestäni mistään sijoituspäätöksestä ei voi syyttää kuin itseään. Jatka samaan malliin @timontti.

Itse vetäydyn viettämään loppukuuksi foorumitonta lokakuuta, sillä erityisesti Sievin lanka on ollut sen verran synkkä, että huomaan kaipaavani vähemmän näyttöä ja kanssasijoittajien (oikeutettuakin) ärtymystä. Jätän myös tämän kuun kaupat tähän. Samalla sinetöityy se, että jätän itselleni pikkuposition Inderesin osakkeita enkä ryntää myymään aloitukseen! Hyvä minä.

16 tykkäystä

Löytyykö muuta sivua missä saisi useamman Chartin näkymään samalle näkymälle. Tämä kuva on Finviz sivulta missä on lähes kaikki mahdolliset osakkeet ja muutama isompi krypto. Tarkoitus olisi saada penempiä coineja näkymään. Monissa on Breakout menossa. Olisi nopeampi selailla ettei jää ilmaset lounaat jäämättä. Ja pienemmillä coineilla tarkoitan mitä saa ostettua esim. Binancesta

Meinasin jo tarttua Evon kelkkaan matkaan kun tätä ei ole enää aikoihin ollut salkussa mutta Ebracheri on tullu huipuista alas jo 50% ja pulkkamäki näyttää jatkuvan edelleen, vaikka näitä kahta ei voi keskenään täysin verrata niin yleinen fiilis näyttää olevan aika negatiivinen näille peliyhtiöille. Kysymys kuuluukin että mikä estää Evon kyykkäämisen vielä esim.20%? Pulkkamäki on oikeastaan vasta muutamassa päivässä lähtenyt kunnolla, aikaisemmin tämä on käytännössä pomppinut 1300-1400 välillä.

Jokainen tekee omat päätöksensä eikä tuosta passaa älyttömästi kritisoida. Ei se ole mikään velvollisuus ilmoitella omista kaupoista välittömästi.

Minun mielestä olisi kuitenkin ihan kohteliastakin jos lukuisten timanttipäivitysten putken jälkeen kuitenkin ilmoittaisi 5,5k seuraajalle myös koko position myynnistä ja selvästi negatiivisesta lyhyen ajan näkymästä. Nythän tuolla Twitterissä on pelkät hypetykset näkyvillä.

8 tykkäystä

21 tykkäystä

Timontin smart-myyntiä on käsitelty nyt ainakin ketjuissa:

  • ostin / myin
  • smart yhtiöketju
  • inderes kiitokset huippuduunista
  • kahvihuone
  • discord
  • yllä toivottiin myös twitteriä
  • varmaan muitakin ketjuja/foorumeita joita en huomannu mainita

Pitäiskö vielä vähä laajentaa, vai joko riittäisi?

92 tykkäystä

Sarkasmi on juuri tuota tarkoitusta varten. Sarkasti voi mollata toisia ja olla niuhottaja tms ilman, että itse joutuu vastaamaan sanomisistaan. Toisaalta sarkasmin kohde joutuu miettimään ilmaisemiaan ajatuksia toiselta tai jopa usealta kantilta. Kehittää luonnetta mutta pitää muistaa nasarettilaisen ohje, että kääntää toisen posken ennenkuin lyö takaisin.
Sitten vielä kahvihuoneen Smartti-keskustelusta mieleen juolahtanutta. Saako twitterissä antaa sijoitusneuvoja vaikka ne olisivat hieman peiteltyjäkin?

ilmeisesti Twitterissä ei ole, mutta pitäisi? :smiley: Noh koita ottaa Timontti rennosti vaan!

Ei tämä nyt niin vakavaa ole.

Ps. itse kevensin stopeilla jo paljon aikaisemmin, mutta jätin salkun pohjalle Smarttia, vaikka ei se varmasti ketään kiinnosta :slight_smile: En osaa käyttää Twitteriä :slight_smile:

6 tykkäystä

Vaatinee ainakin Suomessa jotain lupia :thinking:

Varmaankin jostai lehdestä soittavat seuraavaksi… :rofl:

11 tykkäystä

Miks postasit kuvan mun salkusta??? :laughing:

5 tykkäystä

Peesaussyndroomaa havaittu… :thinking:

1 tykkäys

Näin lisäämme Bumbtsibum osakkeiden painoa jokaisen foorumilaisen salkussa. :smiley:

34 tykkäystä

Ai, luulin sijoittavani media-alan disruptoijaan, mutta sainkin teknopulkkaajan joka menee tonttiin heti kun korot nousee? :sweat:

Noh, ehkä tästä selvitään… ainakin nyt voi perustella korkeita kertoimia “muttakun se on teknofirma”!

18 tykkäystä

Tulee sähköautot tarpeeseen kun bensan hinnat alkaa olla tätä luokkaa :smiley:

26 tykkäystä

Olipa mustavalkoinen ja nuiva näkemys sarkasmista. Vai oliko kommenttisi kenties ironinen?

Eiku filosofinen. [20 merkin täyte]

1 tykkäys

Itse olen oppinut jo tekemään omat päätökset. Tuli seurattua yhden hypettäjän hypetyksiä jonka jälkeen hän myi osakkeet mitään ilmoittamatta. Ei pitäisi muita kuunnella, kun on rahasta kyse eikä tiedä mitä he oikeasti tekevät. Minun mielestä tuo Smartti homma kylläkin on todella väärin jopa törkeetä.

6 tykkäystä


Kohta on biokaasu halvempaa, kuin maakaasu.
BTW Vertailuhinta bensiiniin tuon reilun 90snt.

Niin ja biokaasupioneerin asemalla hinta 1,40e/kg pysynyt samana jo vuodesta 2016
http://www.metener.fi/tankkausasema/

5 tykkäystä

Pitäsköhän palata taas keskusteluun “mitkä assetit pärjää stagflaatiossa”? :roll_eyes:

GLD ottaa nousua mut kauankohan kestää…

:laughing: A return to 1970s stagflation is only a broken supply chain away (May 6 2020)