Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Analyytikko taitaa viettää viikonlopun laatuaikaa vessanpöntön kanssa. :nauseated_face:

4 tykkäystä

Bingo. Genovis petti myös vaikka en edes tiennyt tän päivän osarista. Salkku silti ±0% hajautettu salkku!

Solteq ja Serviceware olivat aamulla salkun isoimmat läjät, eikä päivän kurssiliikkeet onnistuneet korjaamaan tätä tilannetta.

Kuplivat ja hennon meripihkaisesti läpikuultavat kahvit sille. Hyvää perjantaita koko kaffeporukalle!

6 tykkäystä

Remedy oli tosiaan viikko sitten saman hintainen kuin nyt. :sweat_smile:

12 tykkäystä

Tommonen Hyzon riskaaminen on hyh, köyhien huvia :joy::muscle::muscle:

9 tykkäystä

Oikeasti meidän köyhien ei kannattaisi kuin työntää rahaa rahastoihin markkinoista välittämättä. Pelkästään säästetyillä kaupankäyntikuluilla olisi melkoisella etumatkalla…

8 tykkäystä

@Antimidas hyvin sanottu ostin ja möin -ketjussa. Jos Hyzon olisi laskenut, olisi käynyt Kamuxit, eli rohkeimmat tulee tänään kertomaan eilisestä myynnistä ja tämänpäiväisestä ostosta :rofl:

Itse en kyllä vielä kertoisi ostosta kun kokoajan saa halvemmalla Kamuxia!

10 tykkäystä

Itsehän otin avausposition hinnalla 13,6 ja 4% painolla salkusta. Napsitaan lisää jos tässä paljon lasketellaan. Tälläinen 10pinnan lasku olisi hyvä ostonpaikka mutta itse odottelen jos vielä lasketaan,ahne kun olen.

Siis puhe kamuxista.

Harvoin hehkutteluketjuun tulee nämä joilla on korkeat ostohinnat ja kauheat turskat niskassa

5 tykkäystä

Onko täällä GMG kohtalontovereita?

On ihan hiton vaikea jättää ostamatta tuota kun se vain nousee (FOMO). Itse vain en usko että tuo nousu nyt olisi kauhean kestävää, koska perustuu noin kuukauden vanhaan uutiseen siitä että rakentavat tehtaan. Tai sitten jengi on yhtäkkiä löytänyt tämän ja ostavat kaksin käsin.
Toki minulla tätä jo on salkussa ajoissa ostettuna, jotta sikäli “ei hätää”. Piti kuitenkin lisäillä pikkuhiljaa. :sweat:

2 tykkäystä

Älä nyt. Itsekin käyn vähintään viikottain ”hehkuttamassa” kruununjalokiveäni Paysafea siellä :grin: -40% turskalla :partying_face:

21 tykkäystä

Tässäkö se sitten on :grin::+1:

11 tykkäystä

Hyvää lisämyyntiä tällaiset parinsadan kiikarit. Paraneekohan kokemus huomattavasti näillä.

4 tykkäystä

Vailla oikeaa vastausta oleva klassikkokysymys, mutta otetaas mielenkiinnosta Foorumin käyttäjien keskiarvo. Kuinka monen kuukauden nettotulojasi vastaavaa summaa keskimäärin pidät pankkitililläsi “puskurirahastossa” sijoitussalkun ulkopuolella, mahdollisia lisämenoja varten?

  • Alle 1 kk
  • 1-2 kk
  • 3-4 kk
  • 5-6 kk
  • 7-8 kk
  • 9-10 kk
  • 11-12 kk
  • Yli 12 kk

0 voters

2 tykkäystä

Mukana oltu jo aikas pitkään. Kovaa on ollut nousu (1kk yli 150%), mutta matka on vasta alussa….

1 tykkäys

Yhteisön pikkujoulut, Inderesin budjetilla. :slight_smile:

@Honk_for_Stonks , et ehtinyt kuvaan, kun olit vasta juoksemassa pikkujouluihin, et taida muistaa juhlista mitään:
image

39 tykkäystä

Minäkin olisin halunnut mukaan pikkujouluihin :pensive:. Noh, ehkä sitten ensi vuonna kutsutaan…

12 tykkäystä

Sijoitussuositus :wink:
Tää oli hyvä!

7 tykkäystä

Täytyy antaa muuten krediittiä Inderesin tiimille siitä, että tuloslivet ovat saaneet yhtiöihin sopivat thumbnailit! On niin yksinkertainen asia lisätä analyytikon kuvan taustalle jotain yhtiöön viittaavaa, mutta silti se tekee hommasta enemmän Inderesin näköistä. Erityismaininnat ansaitsevat omasta puolestani tuo Sammon tulosliven autokolari-tausta (tuosta ei puutu kuin Saulin repliikki “no nyt se kulusuhde lähtee nousuun”), sekä… noh, Harvia. Ei kaipaa selittelyjä.

7 tykkäystä

Itse vastasin, että alle 1kk. Näin alhainen puskuri johtuu varmalla pohjalla olevan työn ja ison säästöasteen lisäksi Nordnetin superluotosta. En yleensä vivuta sijoituksiani tuntuvasti, joten voin halutessani kattaa isonkin menoerän halvalla 0,99% luotolla. On fiksumpaa siirtää ylimääräinen käteinen salkkuun, ja pitää näin korkomenot minimissä.

Veikkaan, että moni nonnero harrastaa samaa.

12 tykkäystä

image

Nurkkaan ahdettu ja vielä kellarikerrosta alempana :heart:

Tänään -4 % :love_you_gesture:

13 tykkäystä