Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Pitäis saada joku livechat, jossa voitas keskustella Hyzonin Q3-rapsasta 15:30->. Varmaan aika moni kuiteski meinaa seurata…

9 tykkäystä

Noh sehän oli sit sellanen päivä :smiley:

22 tykkäystä

Kaipaisin kyllä Verneriltä ad hoc Hyzonin liveseurantaa (ts luultavasti roastia), olisi hyvää sisältöä

13 tykkäystä

OP:lla tosiaan kesti, mutta minulle se oli hyvä juttu, sillä sain lopulta Kamuxia selvästi rajahintaa halvemmalla, vaikka ensiksi hinta karkasi jo yli. :+1:

2 tykkäystä

Nyt on kova jengi, pitäisikö käydä oikein ostamassa uusin Talouselämä? :slight_smile:


Jos näette kaupan lehtiosastolla varhaiskeski-ikäisen miehen villakangastakissa, maastohousuissa ja 25 vuotta vanhassa punaisessa Nike-pipossa lukemassa Talouselämää, niin se olen minä. :slight_smile:

Kumpaa Johannes edustat, glitteriä vai ahneutta? :thinking:

48 tykkäystä

Pelko-Heikki
Treidi-Verneri
Ahne-Johannes

Vai miten tuo tulee tulkita? :slightly_smiling_face:

11 tykkäystä

Radio Pookin Neropatti-arvuuttelua aamuisin kuuntelevana juolahti itsellekin eräs foorumin aihepiiriin sopiva pähkinä mieleen. Oikein vastanneiden kesken arvon Alisuorittaja-brändiin kuuluvan t-paidan mikäli se ei ole sääntöjen vastaista.

Ja vihje tulee siis tässä:

“Inderesin jakama neuvo, jonka keskiosa löytyy naisen jalkovälistä ja loppu tulee ajankohtaiseksi eron hetkellä.”

5 tykkäystä

No Jaa… Treidi-Verneri… Viikon parhaat naurut.

Swingiä ja swengiä kaverissa on mutta ehkä enemmänkin persoonana kuin treidaajana… :grinning:

10 tykkäystä

Kirjoituksesi Harvia ketjussa on omaan makuuni todella upeaa haastoa, joka Harviabullerolta (minä) jää huomaamatta herkästi. Kiitos näistä! :blush:

Ps. Saanko laittaa sulle listan omistamistani firmoista niin kaivat kaikista vastaavat ‘haastot?’ :wink:

11 tykkäystä

Olisikohan analyysi.


Qt👀

17 tykkäystä

Ei ikävä kyllä taida onnistua. :slight_smile:

En saa mitään kiksejä riskien esille tuomisesta. Lähinnä tutkin itseäni kiinnostavia yrityksiä ja teen niistä omat päätelmäni ja jos ne eroavat foorumin yleisestä näkemyksestä tuon ajatukseni ilmi jotta löydän mahdolliset puutteet ja virheet omissa päätelmissäni. Omassa kuplassani siis en haasta foorumin näkemystä vaan koitan saada foorumin haastamaan minun näkemykseni, jos se siis eroaa omastani.

Toki jos omistamasi yhtiöt sattuvat kiinnostamaan ja markkinalla ja minulla on eri näkemys riskeistä ja arvostuksesta niin siinä tapauksessa miksi ei :smiley:

15 tykkäystä

Uskalias pelinavaus, mutta valitettavasti väärin.

1 tykkäys

@Sambadi Hienoa haastoa. Arvostan. Olisin huolissani jos kukaan ei koskaan haastaisi ja vieläpä niin että se saa miettimään omia mielipiteitä ja laskelmia sekä position kokoa… Mahtavuutta

9 tykkäystä

Jos yrittäjiä on vähintään kaksi (esim. aviopari), voi myös ottaa ryhmäeläkkeen: se on kokonaan verovähennyskelpoinen kulu yritykselle, lähtee aikanaan purkautumaan ansiotuloiksi ko. ryhmäläisille(esim. avainhenkilöt) ja, jos sattuisi kuolemaan/työkyvyttömksi, voi pääoman purkaa heti. ( Työkyvyttömän käytännössä varmaan lisätuloina, muuten kuin henkivakuutus. )
Salkkuakin pääsee jossain määrin itse hallitsemaan, koska taustalla olevien rahastojen ym. osuuksia voi muuttaa.

Meillä on joku vanha sopimus, jossa tuo eläkeikä on 58 vuotta. Eli sitten pääsee ‘eläkkeelle’ edellyttäen tietysti, että tuonne on sijoittanut riittävästi rahaa. Ilmeisesti nykyisissä kuitenkin tuota ikää on nostettu, joten ei toimi enää niin hyvin.

YELlin ainoat edut tuohon verrattuna ovat enää pitkäaikainen(mutta väliaikainen) sairaus sekä äitiyslomarahat(soveltuu vain raskaana oleville naisille - silloin kannattaa maksaa maksimiYELliä vaikka velkarahalla äitiyslomaan asti vähintään 6kk). Lyhytaikaisemmat sairaudet kattaa paremmin säästöillä.

2 tykkäystä

JepJep, se on viikonloppu ja auton nokka kohti mökkiä taas. Harvian kiuas tulille ja kylpemään.

Matkalla voi vaikka kuunnella puhki tämän::point_down:

https://youtu.be/DG7Q_1j_g4E

2 tykkäystä

Eikö niitä kiukaita ole nykyään tapana pudotella tielle?

Laita siis kiuas auton perään, takaluukku auki ja katso, ettei ole kovin hyvin kiinnitetty. Voi ottaa parikin kiuasta mukaan - pakettiautoon ehkä kymmeniäkin.

Jos se tarkoittaa sitä, että Johannes aina hamuaa kaikki Inden glitterivarastot tyhjiksi eli glitter ahneudesta siis kyse :grin:

2 tykkäystä

Onpa mukava lukea tämmöisiäkin juttuja mediasta, missä on nuori kaveri haastateltavana, eikä aina valmiita miljonäärejä tai viimeaikojen haastateltuja, ketkä on lyöneet koronassa yritysrahat pörssiin nyt heitä tituleerataan huippusijoittajaksi.

@Johannes_Sippola hyvä juttu! :slightly_smiling_face:

43 tykkäystä

Tämä boomeri itse asiassa kävi juuri äsken irtonumero-ostoksilla Akateemisessa kirjakaupassa, pitäähän sitä olla selvillä siitä, mistä nuorempi sukupolvi repii sijoitustuottonsa🙂

12 tykkäystä