Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Laskupäivää luvassa, mutta jäitä hattuun ja pitäkäähän sijoitusguru Seppo Hovin teesi kirkkaana mielessä Nordnetin tarjouksista huolimatta :pray:

98 tykkäystä

image
Anteeksi @SijoitusSeppo , mutta muistaakseni sä et ole ollut bumtsibumi-ihmisiä. :thinking:

59 tykkäystä

Yleensä samaa mieltä näistä talouslehtien uutisoinneista päivän laskuihin ja nousuihin, mutta nyt on ehkä jopa jotain perää, kun osakkeet, korot ja öljy dippaavat kaikki samalla.

2 tykkäystä

Onko tosiaan niin että pitää odottaa torstaihin että pääsee Norrhydrolla tekemään kauppaa? Miksi? :smiley:

Pörssikin on näköjään sisäistänyt Black Friday:n mentaliteetin: edeltävinä viikkoina hilataan hintoja ylöspäin ja sitten kun lyödään perjantaina kunnon ale niin se näyttää halvalta, mutta todellisuudessa hinta on sama kuin pari viikkoa aiemmin :man_shrugging:

114 tykkäystä

Annan kyllä itselleni jonkun Hannu Hanhi -palkinnon tai Nostradamus-tittelin jos tänään romahtaa isosti, kun myin tässä parin päivän aikana kaiken. Olis aika muikea tilanne pähkiä koko päivän ostaako heti dippiä vai uskooko pitkään laskuun. Niin tai näin, jos myynnit menee tsägällä oikein, niin ostojen onnistuminen on jo aika epätodennäköistä.

Kuinkakohan moni täällä uskoo pitkän karhumarkkinan alkavan ihan lähitulevaisuudessa?

7 tykkäystä

:smiley: Hmhm sinuna odottaisin vielä hetken ennen kuin jakelisin titteleitä. :wink:

43 tykkäystä

Mites OP:n toiminta muilla? Kovin takkuiselta tuntuu täälä päässä. Mahtava ajoitus sanoisin :teddy_bear:

Minä en usko karhumarkkinaan. Tänään vain lasketellaan rajusti uuden koronavariantin takia.

Toisaalta markkinat ikäänkuin etsivät syytä vähän syvemmälle korjaukselle. Ehkä tästä saataisiin sopiva syy, vaikka uusi koronavariantti ei taida nyt niin merkityksellinen taloudelle kuitenkaan olla. Rajoituksiahan on taas nostettu ympäri maailmaa muutenkin jo ennen tätä uutista.

Uskoisin, että dipit vielä ostetaan kohtuullisen nopeasti.

6 tykkäystä

Moni on harmitellut, että ei päässyt koronadipissä ostamaan. Nyt taas nähdään, että kovassa laskussa ostaminen ei ole ihan niin helppoa, kun kukaan ei tiedä missä vaiheessa lasku loppuu.

Olen itsekin koittanut tähän isompaan korjaukseen varautua, mutta kyllä pahalta tuntuu :nauseated_face:

Kai tässä varianttiuutisten keskellä pitää yrittää miettiä, miltä maailma näyttää vuonna 2022 tai 2030 ja yrittää rauhoitella itseään.

14 tykkäystä

Huhhuh olipa taas avaus :smiley:

3 tykkäystä

Kysely ei oikein huomioi sitä, että joissain yrityksissä:

• osakkeita saa palkan päälle automaattisesti, tai
  • on optio-ohjelma, tai
  • osakesäästöohjelma jossa saa ilmaisia osakkeita itse ostettujen kaveriksi
  • henkilöstöanti, jossa saa merkitä osakkeita alennuksella pörssikurssiin nähden

Kaikko nämä kasvattavat todennäköisyyttä, että oman työnantajan osakkeita on, vs että niitä pitäisi vain kaapia laidasta.

1 tykkäys

“Tänään on huono päivä myydä osakkeita”

23 tykkäystä

Ainakin aamusta oli kun dipit kurottiin nopeasti umpeen (ainakin omalla seurantalistalla). Onkohan “koronavoittajat” vielä vihreällä päivän lopuksi.

8 tykkäystä

Ei niin, kyselystä olisi tullut tolkuttoman pitkä, jos olisin yrittänyt kattaa kaikki permutaatiot (esim en omista nyt, mutta osakepalkkio kooltaan X erääntyy Y ajan kuluttua jne). Siksi päädyin vaan kysymään, että paljonko on työnantajan osakkeissa tällä hetkellä kiinni. Vaikka ne olisikin saanut osakepalkkiona (kuten esim itse olen), niin oma päätös on kuitenkin ollut pitää ne (vs rahastaa heti käteiseksi). Lähinnä ajoin tässä taka että paljonko on “skin in the game” juuri tällä hetkellä.

2 tykkäystä

first-time-james-franco

34 tykkäystä

Miten? Ihan vilpitön kysymys, kun en heti itse älynnyt.

1 tykkäys

Niinpä! Thanks! Tänään näyttää olevan nk. maksupäivä :rofl:

Masse-setä, FA, Muori: Mihnä on sedän ostoverkkarit??

32 tykkäystä

Pelottaa että kuinka meidän kunnon hyzonmiesten ja naisten tänään käy?! :cold_face: Oli tarkoitus hieman kevennellä ja kotiutella voittoja ilman kaupankäyntikuluja mutta häätyykö sittenkin vivulla ostaa lisää jos oikein mennään ostohintoihin. :thinking:

3 tykkäystä

Ilmassa on suurta urheilujuhlan tuntua! Pysytään nyt ihan rauhallisena. Jotain osaketta varmaan kannattaa miettiä hankkivansa, kun näkyy sijaiskärsijöinä laskea muiden mukana. Toisten kohdalla taas ihan hyvääkin tekee pieni lasku.

6 tykkäystä