Inderesin kahvihuone (Osa 3)

arvasin että TJT täräyttää :slight_smile: no on toki ennenaikaista sanoa, että miss, mutta olisin ollut iloinen enempi topin loppuostoista. peloittaa tuo UK:n verinen kilpailu kyllähän Magnunson on huippukaveri ja voin olla täysin väärässä.

1 tykkäys

Kyllähän tuo flip olisi ihan kiva kokeilla, pitää vain valitettavasti odotella jos se joskus sattuisi tulemaan yrityksen kännykkävalikoimaan. Epäilen kyllä, saattaisi tulla hieman enemmän takuutapauksia kuin normaalin Galaxy S kanssa :grin:

On muuten jännä että mulla on kolme rokotusta, uskon suuresti lääketieteeseen kun puolisonikin lekurihommissa, ja silti en pidä pakkorokotuksia hyvänä asiana enkä nää tässä ajatusmaailmassa minkäänlaista ristiriitaa.

Samallalailla näen ongelmia integraatiossa ja pakolaispolitiikassa vaikka en ole rasisti, mulla on paljon ulkomaalaistaustaisia ystäviä ja kannatan globalisaatiota ja eri etnisyyksien rauhaista rinnakkaiseloa.

Se on jotenkin jännä ettei nykypäivänä voi olla kuin 100% jonkun asian kannalla ja olla kyseenalaistamatta mitään tai sitten oletkin 100% toisella puolella rajaa.

Mielestäni somessa näkee miten katoavia asioita empatia ja vastakkaisten näkökantojen ymmärtäminen tai edes keskustelu ovat. Aina kun joku ilmaisee kantansa jonkun koronan rankaiseman elinkeinon puolesta, niin keskustelu täyttyy puheista miten itsekkäästi toinen miettii vaan rahaa vaikka globaalisti on kuollut X ihmistä tai “et sattunut huomaamaan että meillä globaali pandemia menossa ja sä poraat vaan sun yrityksestäsi”.

85 tykkäystä

Sampo on kerrankin hyvässä etukenossa. Lähitulevaisuudessa taas joudutaan auttamaan etelän heikkoja pankkeja, jolloin myös laadukkaat Pohjolan pankit joutuvat kärsijöiksi sääntelyn ja muun sekoilun suhteen.

2 tykkäystä

Sampo ei ole pankki eikä osallistu apuun. Sen kohta myymällä osaomistuksella Nordealla oli vaikutusta taannoin

2 tykkäystä

Itse näen sen pikemminkin epätoivoisena yrityksenä saada hurjasti ylihintaista premium-tuotetta myytyä vaihtoehtona i-leluihin sitoutuneisille “trenditietoisille”. Ilman valtavaa mainosrummutusta ei mitään toivoa myydä muuten näillä hintatasoilla.

Heti jos/kun taittuvat näytöt “bulkkiutuvat” ja niitä voidaan tarjota kohtuullisella hintatasolla, jokainen kilpailija putkauttaa oman kopion. Toistaiseksi näitä on vähän koska kiinavalmistajat ovat katsoneet että liian kallista, liian herkkää hajoamaan.

Vallihautaa on ehkä sen yhden generaation verran ja se saattaa auttaa kun valmistuskustannuksia ajetaan alas (parin vuoden päästä jos myös kilpailijoilla on samat, Samsung voi pystyä valmistamaan omiaan halvemmalla ja näin saada parempia katteita) mutta muutoin ei tässä ole mitään täysin salatiedettä mukana. Käytännön ongelmat valmistusteknisesti ja kustannuksien osalta ovat ne suurimmat ongelmat.

5 tykkäystä

Määää! PHYI!

Eihän nyansseilla ja substanssilla ole tilaa ku…MÄÄÄÄ!!!

22 tykkäystä

Samaa olen miettinyt. Ensimmäinen ratkaisu on aina nousta “neuvottelupöydästä” ja poistua ovet paukkuen tai käskeä toinen Suomi24:seen. Onko hyvää diplomatiaa, että toista mieltä olevaa nuijitaan niin kauan kunnes hän on samaa mieltä?

Missä mainitsemasi empatia? Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta pitää olla täysi toope, ettei pysty ymmärtämään, miksi joku muu on toista mieltä.

Mielestäni suvaitsevaisuus-hyve on menettänyt täysin merkityksensä. Jos jotain asiaa pitää lähtökohtaisesti hyvänä asiana, ei suvaitseminen liity asiaan mitenkään. Suvaitsenko minä tummaihoisia ihmisiä? Heissä ei ole minulle mitään suvaittavaa.

Suvaitseminen on sitä, että et pidä jostain, mutta tulet silti asian/ihmisen kanssa toimeen vaikka voisit valita toisin. Esimerkiksi minulla on vaikeuksia suvaita rasisteja. Jos minun pitäisi tehdä yhteistyötä jonkun äärirasistin kanssa, jätän mieluummin tekemättä. Jos olisin suvaitsevaisempi ihminen, minulla ei olisi ongelmaa.

Tämä nykypäivän suvaitsevaisuus on sitä, että tykätään liberaalien hyviksi mieltämistä asioista, joista tykätään muutenkin.

Rauhaa ja rakkautta kaikille :rose:

28 tykkäystä

Tämä oli oma pointtini, mutta käännän sen Samsungin markkinointi tiimin voitoksi. Filp/Fold on teknisesti heikompi tuote, jonka kustannukset ovat olleet kalliit jo ennen, kuin ensimmäistäkään kappaletta on myyty. Markkinointi tiimi löysi kuitenkin tälle tuotteelle asiakasryhmän ihan hyvällä tarinalla. Tarina on siis kutakuinkin “erotu muista, hae huomiota, ota videopuhelua missä vain ja laita puhelin taskuun”.

Toki nämä kylkiäiset sun muut antavat epätoivoisen kuvan puhelimen kysynnästä. Trendikkäitten markkina ei todellakaan ole helppo vallata omenalta ja sen “walled gardenilta”.

Itse näen taittuvanäyttöisissä puhelimissa “first mover advantagea” etenkin imagon kannalta. Oli tämä salatiedettä tai ei, antaa tämä sampalle innovatiivisen leiman, jota ei rahalla osteta. Käyttökohteita tuolle keksitään varmasti myös puhelimien ulkopuolelta.

2 tykkäystä

Nyt kun tuottojen saamisen povataan heikkenevän, Redeye helpottaa asiaa tuomalla podcastin, jossa esiintyy 100-baggerit kirjailija:

Chris Mayer is an expert on stocks that return 100 times or more. In a thoughtful conversation with many company examples, we talk about how to identify 100-baggers and their common characteristics. Chris also shares his portfolio strategy and the mindset needed to reach superior investment results.

Vaatinee ilmaisen kirjautumisen Redeyelle.

Unohtakaa tenbagggerit :muscle:

Samallahan tuo selittää Remedy-ketjussa närästäneen Remedy-position myynnin Top Pickseistä. PAPPERHÄNDER! (kuulikohan ne?)

3 tykkäystä

Muistuttaisin, että koronavirukseen liittyvää keskustelua toistaiseksi voidaan käydä siihen osoitetussa ketjussa, ja edelleenkin asiallisesti keskustelua pitää pystyä käymään - jankkaaminen ja juupas-eipäs -väittelyt eivät kuulu Foorumille, varsinkin jos puhutaan aiheista, joilla ei ole lähtökohtaisesti yhtään mitään kytköksiä sijoittamiseen. @Sijoittaja-alokas:n postaus Wuhan-ketjussa oli sellainen, jonka toivoisin teidän kaikkien lukevan - loputtomasti varoituksia emme voi tämän aiheen tiimoilta antaa.

37 tykkäystä

Ytd tällä hetkellä -8%
Tulisipa Helmikuu ja tulokset. Taas ovat salkun kaikki firmat yhden päivän lähempänä konkurssia. Sillä jossain vaiheessa kaikki firmat menevät konkkaan.

Onko nyt niin että korot,inflaatio ja supply shortage tuhoavat länsimaisen talouden ja mikään salkussani oleva firma ei tuota pennin jeniä seuraavaan kymmeneen vuoteen koska viime vuosi oli niin kova että seuraavat kymmenen ovat huonoja.

Viikinkipäällikkö vaihtoi maisemaa ja on Amerrikan yhdistyneissä valloissa

24 tykkäystä

Sippola ja Alokas valmiina Operaatio Wuhaniin

64 tykkäystä

Viesti yhdistettiin ketjuun: Kaspi.kz - fintechiä Kazakstanista

Nordnetissä kun salkku on ja sitä kautta kauppaa tekee niin tuleeko välityskustannukset myös osakkeen keskihintaan mitä omistan?

Esim. Jos omistan osaketta joka näyttää että arvo olisi +300€ ja välityspalkkioihin olisi mennyt vaikka 100€ niin onko voitto tällöin oikeasti +200€ vai onko välityspalkkiot jo laskettuna tuohon +300euroon?

1 tykkäys

Tulee joo. Jos ostat jotain osaketta 10e:n keskihinnalla niin muistaakseni seuraavana päivänä se oma keskihinta nousee kulujen verran yli 10e:n.

3 tykkäystä

Selvä homma, eli osakkeen voitto/tappiosummaan täytyy miettiä vain myyntikulut(?)

1 tykkäys

Tähän vähän liittyen. Minulla tulee ensimmäistä kertaa veroilmoitukseen osakkeiden myyntejä ja luovutuksia eli asia on uusi. Onko Nordea Investorin verottajalle toimittamissa laskelmissa mukana kaikki kulut sisältyen osto- ja myyntihintoihin vai pitääkö ne kulut itse selvittää muualta?

1 tykkäys

Jos @Mikael_Rautanen lta olisi kysytty vernerin perus roast kysymys: “Inderes on mennyt 5v päästä konkurssiin, mikä tähän johti?”, niin olisiko hän tajunnut syyksi foorumin wuhan-ketjun ja katosta läpi menneet “asiantuntija maksut”?

2 tykkäystä

Oltaispa me noin cooleja tyyppejä. :sunglasses: Tämä vastaa ehkä enemmän totuutta:


Kyllä se Foorumin leijona jossain vaiheessa tervehtyy. :cowboy_hat_face:

92 tykkäystä