Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Berkshire tais joskus -94 päätyä tilanteeseen jossa heillä oli tasan 400 miljoonaa Kokiksen osaketta. Sen jälkeen ei yhtään kauppaa sillä. Toki heidän osuutensa yhtiöstä kasvanut sen jälkeen yhtiön omien ostojen myötä.

6 tykkäystä

Ihan tuollaiseen tasalukuun en taida yltää. Lupaan ilmoittaa suureen ääneen täällä, mikäli näin pääsee käymään.

28 tykkäystä

Olen ainakin itse sen verran neuroottinen, että osakkeita pitää aina olla joku mukava tasaluku. Esim. jos vaikka joku 1000kpl ostotoimeksianto toteutuu vain osittain ja saldoksi jäisi vaikka 768 osaketta niin seuraava ostos on pakko olla esim. 732 osaketta niin pääsee mukavaan 1500 kpl:seen :grin:

Esim. tälläkin hetkellä ahdistaa ihan hirveästi kun Tecnotreetä on salkussa XX 149 kpl :smiley:

37 tykkäystä

Tässähän onkin yllättäen itsetutkiskelun paikka. Mitä tämä meistä kertoo ?

Edit: Tecnohan on tänään pikkasen pakkasella, joten oiva paikka ostaa se 1 osake ja korjata moinen kauneusvirhe salkussa.

6 tykkäystä

Tasaluku ihmisiä täälläkin. Minulla voi olla joku neuroottinen ongelma koska autossa ilmastointi pitää olla myös aina tasaluku eikä esimerkiksi 20,5.:grinning: Ja TVn ääni parillinen eikä pariton​:joy:

17 tykkäystä

Täällä myös sama. Mielellään omistan aina tasakymmeniä, satoja tai tuhansia kappaleita.

7 tykkäystä

Alkaa vaikuttaa siltä että täällä voi olla enemmänkin jonkinasteisesta OCD-sta kärsivää (tai nauttivaa) porukkaa :sweat_smile: Ja eikö nerous ja lievä autismi ole usein yhdistetty toisiinsa :rofl: /sarcasm

22 tykkäystä

Pikaverkkohaun tuloksista silmämääräisesti katsoen konsensus tuntuu olevan näillä linjoilla:

  • Tasaluvut ovat helpompia ymmärtää, erityisesti kymmenet/sadat/jne.
  • Tasaluvut ovat “tutumpia” (sormia on 10, korvia/silmiä/jalkoja/käsiä/jne on 2, jne)
3 tykkäystä

Olen ehkä vähän perinteisempi, mulla pitää olla about tasaeurot, mikä on kai aika yleistä? Aiemmin oli, että laitan noin kuukauden nettopalkkaa vastaavan rahamäärän, eli 2000 euroa (ei se ole ihan just tämä) ja nykyään mun panokseni on 4000 euroa. Listautumisanteihin osallistun vaihtelevilla summilla.

Tätä tapaani ei voi missään nimessä suositella, toki ei tapani (pienellä kirjoitettuna) nyt mitenkään katastrofaalinen ole, mutta jos haluaa kokeilla jotain hubbabubbafirmaa, niin voi olla parempi ottaa pienempi tarkastelusiivu tai jos on joku erityisen lupaava ja varmalta vaikuttava keissi, niin summa voi olla isompi. Jaha… tämän pohdiskelun myötä muuttanen tapani, mutta noissa about tasaeuroissa pysyn. :cowboy_hat_face: Ihan tasaeuroihin on melkein mahdoton päästä ja jos siihen pyrkii, niin tulee varmasti hulluksi. :grinning:

Nyt harrastan koko salkun teknisestä analyysia, kuvassa näkyy selvästi bullneverstopthemadnessräntapåränta -kuvio, eli lokakuun alussa pitäisi olla pystysuoraa nousua.

16 tykkäystä

Aiheuttaako tämä kuva sinulle ahdistusta? :laughing:

  • Kyllä
  • Ei

0 voters

5 tykkäystä

Kun TV:ssä on stereoääni, niin se on aina parillinen.

7 tykkäystä

Eikös tuo aika looginen kuva ole 11 palkkia ja 11 numero. En ymmärrä.

Joillain kuitenkin ilmeisesti jotain ahdistusta tuota kohtaan :thinking: mielenkiintoista

Ahdistus on uusi musta. Ilmastoahdistus jne.

1 tykkäys

Olisko se, että maksimit on 21, eikä 20 :smiley:

Miten suhtautua myyntivoittoihin? Tai oikeestaan niiden kotiuttamiseen?
Puhumme konepaja firmasta syklisellä alalla.

En koe että nykyisillä hinnoilla pääoman tuotto-odotus on yhtä korkea kuin muualla markkinoilla.
Mutta pentele kun tuo 30%+ vero tuhoaa pääomasta niin suuren osuuden.
Tappioita ei ole, ainakaan tarpeeksi suurissa määrin.

Eli edessä on kysymys että kotiuttaako voitot, maksaa hirveät verot ja siirtää pääoma muihin kohteisiin.
Vai jäädäkkö istumaan nykyiseen firmaan hamaan tulevaisuuteen, ja odottaa siellä näkyvää hankinta-meno olettamaa.

3 tykkäystä

Jos teillä pitää niitä tasalukuja olla, niin lisätkää vaan mielessänne nollia sen luvun perään.

3 tykkäystä

Voiko joku muka oikeasti pitää jotain ääntä parittomissa luvuissa? Mulla TV aina 6,8,10,12,14,16. En voi käsittää millainen psykopaatti voisi pitää volyymin esimerkiksi 9 tai 11 kohdalla.

Huhhuh. Kaikkea sitä leipä elättää.

32 tykkäystä

Voi! Sallitut äänilukemat on kahdella tai viidellä jaollisia.

10 tykkäystä

Aivan liian kovalla kun palkki on puolessa välissä. Pitäisi olla välillä 4-7.

3 tykkäystä

Mielikuvaomistukset ei tuota mitään, ei edes tappiota. :confused: Sitten esimerkiksi evo on niin kallis, että ei kestä perse ostaa tasasatasia/tuhansia. Tässä olisi toki looginen syy uudelle splitille niin köyhätkin pääsevät kappalemäärällisesti suuromistajaksi.