Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Suojaa salkkusi, matkusta VR:llä :thinking:

T:Paperikäsi

6 tykkäystä
22 tykkäystä

En ole commodity-expertti, mut Linkedin feedi kertoi eilen samaa tarinaa.

Katsoit ihan oikein: 3,7 % on nyt. :slight_smile: 8,7 % oli joulukuussa.

Kaikissa mun omistamissa firmoissa on nyt positiivinen suositus, mutta en ole varma keventelisinkö mitään nykytilanteessa vaikka suositus olisi toinen. Ehkä Kamux ja Orthex olisi ns. “tarkkailulistalla”, mutta niistä on lyöty jo hyvin ilmaa pihalle.

Ehkä käteispaino on sinänsä turhan “bull” verrattuna mitä olen koko markkinan suhteen, mutta miettien omia firmoja kyllä luottoa löytyy. En yritä säätää käteispainoa sitä kautta, mikä fiilis on koko markkinasta vaan sitä kautta, löytyykö järkevää ostettavaa vai ei. Nyt olen vähän säästellyt, jos tulee lisää ostopaikkoja niin ei harmita. Ei nyt mikään vuosisadankaan ostopaikka ole yleisesti ottaen. :slight_smile: Sen lisäksi pitää huomioida tuleva kassavirta salkkuun. Korkea käteispaino ei ole pitkäjänteiselle säästäjälle mikään ihannetilanne, ellei osaa ajoittaa markkinaa. Harva osaa. :smiley:

15 tykkäystä

Katsaus Venäjän talouteen. Tämäkin ehkä turhan ruusuinen.

1 tykkäys

Oikein tuntuu, että Fomo meinaa iskeä, kun kurssit kipuaa… What to do…

Kassaakin laittamatta. Hengitän syvään, hengitän syvään…

8 tykkäystä

Päivän “oho, hupsis”:

41 tykkäystä

Joo, niinhän ne näyttäis kipuavan, en vaan keksi mitään syytä että miksi? :rofl:

1 tykkäys

Nyt sitten tiedämme mitä Lavrov seuraavaksi sanoo kun pommittavat sairaaloita.

2 tykkäystä

Pohjois-Amerikan markkinat siirtyvät viikonloppuna kesäaikaan :slight_smile:

2 tykkäystä

“Routine malfunction”

Kesällä on aina plussaa :smiley:

4 tykkäystä

Tänään kun taas kerran katsoi salkun plussien tuhoutumista vajaasta kolmesta tonnista tonniin heti sen jälkeen, kun jenkkilä aukesi, niin kovasti tuosta jenkkilän pörssistä tulee mieleen sellainen pihan isompi tyhmä lapsi, joka on jo koulussa ja kun se sieltä sitten iltapäivällä pääsee pois, niin se tulee suoraan sotkemaan kaikki pikku-ipanoiden päivänaikana aikaan saadut kivat leikit :grinning:

34 tykkäystä

Ehkä ihmisillä on erilaisia tapoja käyttää tätä sanaa. Ehkä se ei ole edes oikea sana, kun ei nopealla googlailulla löytynyt. Mutta nimenomaan luovaroinnista minä olen minun purjehduspiireissä puhunut, kun on sanakirjan mukaan “luovittu”. Voi olla murretekninen asia.

1 tykkäys

Joo, ei siinä mitään. Yritin myös googlettaa joten ei taida olla yleinen termi purjehduksessakaan. Ja mä yllätyin, sillä käytit samaa sanaa ihan eri merkityksessä kuin toinen käyttäjä tänään. Hänelle se oli luovuttamista.

1 tykkäys

73 tykkäystä

Oma YTD-prosenttini (-20%) ei ole hyvä indeksiin nähden, mutta kyllä enemmän painaa mielessä muut asiat esimerkiksi Ukrainan tilanne, toki yyteedeetäkin välillä kiroskelen ja se on ihan hyvä, koska se ei ole niin vakava murhe. Olen nähnyt painajaisia liittyen Ukrainaan, yhdessä unessa jopa taisin keskustella Putinin kanssa.

Ilokseni keräyksemme etenee, tulee muistaa, että pienikin lahjoittamasi summa auttaa jo paljon. Kiitos, kun olette osallistuneet keräykseen. Ei mene kauaa, kun 40 000 euroa tulee täyteen. :slight_smile: :blue_heart: :yellow_heart:


image

Tämä on niin liikuttava ja vaikuttava “kuvasarja” (olen ennenkin tänne laittanut), että olen katsonut sen läpi kymmeniä kertoja. Kyllä mua eniten huolestuttaa lasten tulevaisuus. :heart:


Toivon kovasti, että tämä pikkumies saa Ukrainassa upean tulevaisuuden.

EDIT:
Keräyslinkki unohtui:

66 tykkäystä

Katsoin ohimennen Zelenskyn puheen puolalaisille. Täytyy sanoa (useita puheita jo nähneenä), että hän on hitonmoinen esiintyjä ja puhuja.
Retoriikka ja euroopan kansojen tunteisiin vetoaminen on hallussa ja hän on selvä vastakohta jähmeisiin diktaattoripappoihin. Hän myös todella tekee tästä “hyvän ja pahan taistelun” ja lähes ristiretken Ukrainalaisille. Todistamme varmasti vähintään kuluvan vuosikymmenen hahmoa.

Ei ihme, että Putinia pelottaa tämä Venäjän “vääristymä”… tästähän voisi omatkin kansalaiset pitää.

33 tykkäystä

Nähtävästi luovarointi on vain minun purjehduskavereiden käytössä. Minä olen siis täysi alkeiskurssin käynyt amatööripurjehtija vaikka lapsesta asti sitä on joka kesä tullut käytyä pikku paatilla järvellä purjehtimassa.

1 tykkäys

Toivottavasti luovarointi nousee korkeuksiin ja saa lopulta oman ketjunsa. Tämä heitto ihan sitten huumorilla. Omalla kotiseudulla sanotaan että eiköhän se jotenkin luovita tms. Tarkoittaa että kyllä se jotenkin saadaan hoidettua, tai ratkaisu löytyy.

Näin ne suositukset muuttuu - tää kyllä jo suht brutaali suositus :grin:

27 tykkäystä