Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Tää on tilattu muistaakseni Ifolorilta. Saatu avopuolisolta lahjaksi.

10 tykkäystä

Kiitti! Kyllä aamulla meinasi naurattaa, kun tulosennuste meni noin pahasti metsään. Näköjään vielä 10v seurannankin jälkeen voi ennusteissa olla pilkku väärässä paikassa :sweat_smile:

15 tykkäystä

Valmiustila täälläkin päällänsä. Viimeksi omistin Qt:ta isommin lokakuussa just osarin aikaan. Laput lähti tappiolla laitaan osaripettymyksen jälkeen eikä kurssi ole niitä lukemia sen koommin nähnyt.

Nyt on sama pelko perseessä, mutta fiilis kuitenkin enemmän luottavainen kuin pelkääväinen. Jännä nähdä miten käy, mutta vastaavaa liikevaihtopettymystä kurssi ei kestäisi tälläkään kertaa.

2 tykkäystä

Oliko sitä QT tulosliveä? visiin Antti on kipeä mutta pääseekö joku paikkaamaan?
Ostin 50kpl bilettejä bileisiin mukaan.

2 tykkäystä

Onnea vaan meille öljylämmittäjille :cold_face:

Vuodet eivät ole veljeksiä keskenään. Tilasin pakosta eilen polttoöljyä hintaa 1,64 €. Viime syksynä en viitsinyt tilata säiliötä täyteen hintaan 0,98 €/L, kun oli niin kallista. Sen sijaan 2020 pistettiin piripintaan 3000 litraa hintaan 0,55 €/L.

Ei se taida öljy ihan piakkoin olla halpuutuksen kohteena. VILP:iä olen miettinyt ja hakenut sitä ELY-keskuksen neljän tonnin tukea.

13 tykkäystä

Itsellä on myös ollut energia-avustus käsittelyssä viime vuoden syyskuusta asti. Kävin viime viikolla tarkastamassa ja käsittelyjono oli menossa huhtikuussa 2021! Menee yli vuosi että saa edes päätöksen myönnetäänkö avustusta.

Hiukan näköjään olen sinua jonossa edellä. Tsekkasin juuri tuon saman asian ELY:n sivuilta.

Elokuussa 2021 pistin hakemuksen sisään. Mitään tarjouspyyntöjä ei vielä ole sisällä.

Mitä ratkaisua olet harkinnut?

EDIT: minulla on patterit seinillä. Ei taida olla niille MLP ok?
EDIT2: @massimo siis putkivedot lattialämmitystä varten? Uskon kyllä että tukirahat riittävät syyskuussa anoneille.

Seitsemän vuotta sitten loppui 2500-3000L/v öljyn käryttäminen, heti kun taloon muutettiin. Nyt on MLP laina maksettu ja tällä öljyn hinnalla “vuositulo” ~3500€ kotiinpäin.

7 tykkäystä

Meillä on maalämpö jo otettu käyttöön ja olen tyytyväinen tähän ratkaisuun. VILP olisi muuten ollut ok, mutta ulkoyksikkö olisi pitänyt laittaa rumaan paikkaan ulko-oven viereen tai muualle sijoitettuna sisälle tehtävät putkivedot olisi nostanut hinnan maalämmön tasolle.

Se tässä on nihkeää, että mikäli päätös on negatiivinen (rahat loppu), niin sinne meni kotitalousvähennyksetkin kun käsittelyaika tulee olemaan yli vuoden.

1 tykkäys

Harmi kun et ollut toimistolla kuulemassa jengin reaktioita! :smiley:

57 tykkäystä

Veikkaan että koko foorumi olis halunnu olla kärpäsenä katossa… :sweat_smile:

giphy_s

14 tykkäystä

23 tykkäystä

Autenttista livekuvaa on onneksi tarjolla.

18 tykkäystä

Edelleen pysyn kannassani.

7 tykkäystä

Itse kun heitän noppaa, niin melkein aina tulee kolmonen.

10 tykkäystä

Lokakuussa 2021 kyselin (kurssi lähellä 180 euroa)

kayttaja53

loka 21

“Oliko se P/E vielä yli 200?
200 vuotta on kohtalaisen pitkä aika.”

Mikähän se P/E on nyt kurssi lähestyy 80 euroa?

10 tykkäystä

Joku ilkeämielisesti totesi viime kvartaalin luvuista että on kirjoja oli sen verran rukattu että johto pääsee täysille tulospalkkioille. Tämän päiväisistä luvuista voisi ”vannoa” ettei ollut aivan päätön teoria.

14 tykkäystä

En voinut vastustaa kiusausta.

109 tykkäystä

Vähän oli kitkerän makuinen tämä kahvikuppi, toivotaan että seuraava olisi parempi :+1::sweat_smile::grin:

30 tykkäystä

QT:n palstalta liputettiin ulos:

Harvia, Revenio, QT-group; kaikilla saman tyyppinen kuvaaja (5v). Näistä kahden ympärillä on palstoilla ollut sellainen hype, että olen onneksi pysynyt erossa. Olen samaa mieltä, että noin QT:lle 60€ tai vähän alle olisi sellainen hinta, jolla voisi lähteä mukaan (Harvialle 20€. Reveniosta luovun, kun hinta on lähellä satasta). Tämä ihan vaan sen takia, että yli 60:n on niin paljon muita, ehkä parempia vaihtoehtoja.

2 tykkäystä