Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Kyllä mulla sentään yksi operaatio oli liittyen tuohon isoon kuvaan.




Mutta pääsääntöisesti olen vain keskittynyt murisemaan ja unohtanut että sitä netto-ostajuutta täytyy myös käytännössä toteuttaa eikä vaan äksyillä.

EDIT:

Ja oon 24.2. alkaen tehnyt ostoja jotka olen tänne laittanut mutta ei niistä mikään ole ollut sellainen että olisin jotain hyötyä isosta kuvasta niihin yrittänyt löytää.

40 tykkäystä

2020 Black Friday oli hyvä hypätä itsellä kyytiin. Ei ihan pohjilta, mutta nonneroiden 0-kuluin… image

6 tykkäystä

Olen täysin samaa mieltä aikaisempien kommentoijien kanssa, tuot paljon lisäarvoa foorumille. Ja kyl meil Turus pruukata sanoo vastaanki jos sanottavaa on :blush:

48 tykkäystä

Paul käyny lukemassa foorumia ja twiittaillut sen jälkeen?

16 tykkäystä

Siirrän tämän tänne kun valuvioista keskustelu ei itsessään liity pörssien suuntaan. :slight_smile:

3 tykkäystä

Neuvokaas nuoremmat ja fiksummat, tämä foorumin lukeminen on muuttunut huonommaksi siltä osin että jos on joku ketju jota luen aktiivisesti, niin kun avaan foorumin ja huomaan että esim. kahvihuone ketjuun on tullut 50 viestiä sitten viime käynnin ja viimeisin niistä 5 minuuttia sitten, niin jos painan siitä 50 viestiä niin pääsen sinne lukemaan siitä kohtaa, muuta jos painan siitä 5 minuuttia sitten kohtaa niin ennen pääsin siihen viimeisimpään viestiin suoraan, mut nykyään se vain heittää minut sinne 50 lukemattoman viestin kohtaan ketjua… Mistä tämä nyt johtuu, kännykkä on ollut iphone kokoajan että ei pitäs johtua siitä… Onko mulla joku foorumin asetus vaihtunut vahingossa vai onko foorumi huonontunut?:sweat_smile:

8 tykkäystä

Itse olen huomannut saman Android-luurilla. Harmittavaista etenkin ketjuissa joita seuraan vähemmän.

1 tykkäys

Hyvää iltaa! Vartin kuluttua julkaistaan Fedin korkopäätös, ja täytyy sanoa ettei Powellia käy kateeksi. Tuntuu, että tarjolla on vain huonoja vaihtoehtoja, ja niitä keskuspankin ennusteetkin varmasti heijastelevat: korot nousevat, inflaatio kiihtyy ja talouskasvu hidastuu maaliskuun ennustetta nopeammin. Tämä lienee osuvin kuva tälle päivälle:

53 tykkäystä

Kirjoittelin tuossa taannoin paikalliseen lehteen ja peräsin paikallispankeilta jonkinlaisen sijoitustapahtuman järjestämistä varsinkin nuorisolle. Monesti omalla kohdalla kaduttanut että suruttomasti tuli tuhlattua kemuiluun sun muuhun päättömään.Lievästi silloinkin oli säästäminen ja sijoittaminen mielessä mutta kun ei ollut tietoa eikä oppiakaan niin helposti saatavilla kuin nyt niin kaikki meni mitä tulikin.Tänään sitten pankilta soitettiin että aikovat ottaa kopin asiasta ja kehitellä jonkin sortin suunnitelmaa loppukesälle.Vähän kirjoituksessa vihjailin että Inderesiltä voisi kysellä jotain neropattia vierailevaksi tähdeksi,saa nähdä mitä saavat aikaiseksi.

18 tykkäystä

Fun fact: todellisuudessa molemmat napit laukaisevat sekä taantuman että inflaation. Powellin onneksi tästä syytetään Joe Bidenia.

6 tykkäystä

Powell näköjään puhuu kovasti kursseja nousuun tuon 0,75 koronnoston jälkeen, Sepe pomppasi pian lehdistötilaisuuden alun jälkeen yli 2%.

15 tykkäystä

”Älä luule että 0,75 % koronnostoja tulisi lisää” sanoi Powell ja sitten lähti markkina ylös. :sweat_smile:

34 tykkäystä

Powell:

23 tykkäystä

Periaatteessa yhden päivän pomppu ei juuri mitään meinaa. Karhut pettyy ja härät elättelee toiveita. Itse tässä pohtinut koska aletaan hinnoittelemaan inflaation taittumista ja korkoennusteiden laskua. @musa_2 sanoin “Se voisi olla tänäänkin, mutta selviää jälkeenpäin katsottuna”.

13 tykkäystä

Hienosti ostettu nousevaan kurssiin :smiley:

Mun mielestä tää on niin huikeaa settiä että luen sen uudestaan ja uudestaan.

It is the overextended speculator who causes most of the fluctuations that look absurd to the sober observer. It does not take much to make a man buy when he is short of stocks “up to his neck.” A bit of news which he would regard as insignificant at any other time will then assume an exaggerated importance in his eyes. His fears increase in geometrical proportion to the size of his line of stocks. Likewise the overloaded bull may begin to “throw his stocks” on some absurd story of a war between Honduras and Roumania, without even stopping to look up the geographical location of the countries involved.

10 tykkäystä

En ainakaan itse tästä tehnyt mitään pidemmän aikavälin päätelmiä, ajattelin, että se olisi tullut selväksi tuosta kuvaajastakin, joka oli 15 min time framella :blush:

3 tykkäystä

Kyllä se oli laskevaan kurssiin päivän sisään kun tarkistin :sweat_smile:

Ja minun pointti oli, että liike voi olla tuon mukainen, kun eteenpäin katsovat osakekurssit aistii inflaation jälkeisen auringon nousun… ja se voi olla tänään… tai joku toinen päivä.

Kryptojen lasku tuli povattua. Nasdaqin huippuja tuli povattua.

Italian tukipakettia on tullut veikattua. Tämä Eu tasolla tukipakettina seuraavina kuukausina.

Seuraavaksi povaan indekseihin -50% ennen lokakuuta.

5 tykkäystä