Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Windows-koneiden tiedot on helppo purkaa näkyville netistä saatavilla ilmaisilla ohjelmilla myös formatoinnin jäljiltä.
Itse irroitan kovalevyt ja rikon ne fyysisesti (tai ylikirjoitan ne toisessa tietokoneessa siihen tarkoitukseen tehdyllä ohjelmalla) niin omat por- eikun sijoitussuunnitelmat eivät päädy helposti muiden nähtäville.

10 tykkäystä

Eipä mitään ja kyllä noi jengiin uppoaa. :smiley: Tykkään myös siitä, että noi on erilaisia ja hyvin tehtyjä.

Et oikeasti tiedäkään, mutta tässä kuvassa on oikeasti aika paljon mua - monet kaverini tunnistaisivat mut tuosta. :upside_down_face:

image

Tämä alla olevan kuvan kaveri on myös kuin mä, mun työkaveri tunnisti mut siitä. Olen hyväntuulinen, mutta aika vilkas sosiaalinen tyyppi, jolla oli tässä asemassa oma työhuone ehkä muiden rauhan turvaamiseksi :grimacing:, vaikka työni olen aina erinomaisesti tehnyt (no nyt olen vain etätöissä). Ja tästä tuli mieleen, miten eräässä koulutuksessa joku kouluttaja puhui avokonttorin “vilkkaista tyypeistä” ja useat tyypit kääntyivät katsomaan mua päin virnuillen. :slightly_smiling_face:
image

24 tykkäystä

Samaa mieltä, tärkeintä on ettei omat porttofoliot päädy toisten käsiin.

3 tykkäystä

En yleensä postaile koiravideoita, mutta silloin kun postailen, on niissä ukrainalaisia susia.

3 tykkäystä

Se olisi kohtalokasta. Oma strategiani on laserin tarkka, niinkuin Modulightilla.

2 tykkäystä

Mitäs ihmettä? Kuka mennyt kehumaan? Käsi ylös virheen merkiksi. :wink:

Ihan vakavissaan…

Kiitos todella paljon! Yllätti joukkoon pääseminen ja lämmitti sydäntä.

Hyvä, jos jollekin on iloa näistä mun romaaneista. Hiukan aina jännittän, ovatko liian raskaita ja oikeassa paikassa.

Ilmeisesti ovatkin.

17 tykkäystä

Tämä kirja löytyy hyllystä, mutten ole sitä koskaan kannesta kanteen lukenut. Suositteletko? :smiley:

Kunnon boomerilla on vyökotelossa kännykkä ja ohut nahkavyö kireällä tumman poolopaidan kanssa.

11 tykkäystä

Klitschko pyysi ja Scholz ei voinut sanoa ei lisäasetoimituksille

22oqnx5rxgo91

28 tykkäystä

Laitan tämän tänne Kahvihuoneelle, koska tämä Salkunrakentajassa ollut Ilkka Sinervän kirjoittama juttu koskee useampia eri yhtiöitä. Jutussa on mainittu lyhyesti mm. nämä yhtiöt:
Cargotec, Kone, Konecranes, Metso Outotoec, Ponsse Valmet, Wärtsilä

Yhdysvaltain ja Euroopan pörsseistä voi hieman paradoksaalisesti lukea, että suomalaisten kone- ja laitevalmistajien osakkeet ovat syystä tai toisesta halventuneet jopa enemmän kuin esimerkiksi ulkomaisten kilpailijoiden.

Siltanostureistaan tunnetun Konecranesin osake on pudonnut noin 47 prosenttia ennätystasostaan. Amerikkalaisen kilpailijan Columbus McKinnonin osake on samalla mittarilla laskenut vähemmän eli vajaan kolmanneksen.”

9 tykkäystä

Aika arvokkailta noitten konepajojen P/E luvut edelleen tuntuu näin tietämättömän sivustakatselijan silmin…

3 tykkäystä

Kärsiikö kukaan täällä ylivertaisuusvinoumasta?

Some vilisee oman elämänsä epidemiologeja ja sotastrategeja – Monia heistä saattaa riivata Dunning-Kruger -ilmiö (yle.fi)

Usein on niin että taitoa ja tietoa vaativiin asioihin, kun paneutuu oikein kovasti niin tajunta laajenee ja luulo vaihtuu tiedoksi. Vieläpä niin että mitä enemmän oppii niin sitä nöyremmäksi muuttuu omien vajavaisten tietojen kanssa.

25 tykkäystä

Näin tällä viikolla ruokakaupassa Juha Kinnusen! Arvatkaa tekikö mieli kiljua.

38 tykkäystä

Ei kait sitä keskellä viikkoa, odotithan nyt edes viikonloppuun kiljun kanssa.

74 tykkäystä

Mitkäs ne laskumarkkinan tunnetilat taas olikaan? Porukka alkaa selvästi turhautua tappioiden määrään ja epätoivoa on nähtävissä

1 tykkäys

-Kohtuu hyvin salkku edelleen voitolla 3v periodilla, yli 100%. Eli tappiot ei häiritse. Mutta se että nyt on yli 9kk ajan käytännössä joka päivä omalla seurantalistalla ollut noin 80% osakkeista miinuksella yhtäjaksoisesti. Kokonaisuutena listan suurin keskimääräinen rekyyli ollut tuona aikana noin 4 prosenttia, listan osakkeiden laskun keskiarvo 9kk aikana noin -60%, osa jopa 85%. Firmojen tuloksissa ja analyytikoiden tavoitehinnoissa ei tuon 9kk aikana ole käytännössä keskimärin laskua tapahtunut juuri lainkaan.

Eli oman kiinnostuksen kohteet osakkeet jos rallattelee vielä tätä vauhtia parin-kolmen kuukauden kuluttua alas 100% ilman mitään yhtiökohtaista fakta perustetta.

Toki voi sanoa että paskaosakkeita koko lista, mutta kuten totesin ei tulokset eikä tulosennusteet, eikä tavoitehinnat ole laskeneet käytännössä lainkaan. Eli firmat suoriutuneet erinomaisesti ja sillä perusteella lista osakkeet erinomaisia menestyjiä nyky-inflaatio markkinassa. Kurssikehitys täysin vastakkainen, se turhauttaa.

1 tykkäys

En kyllä ole vielä itse havainnut tätä? Lähinnä ärsyyntymistä, levottomuutta, hermostunutta naureskelua ytd prosenteille ja hiljentynytta btfd kiimaa. Mielenkiintoinen vuosi 2023 tulossa, luulen ma

3 tykkäystä

Hiljaa hyvä tulee :sunglasses:

3 tykkäystä

Perustaisitko blogityylisen ketjun “Suunnittelin ostaa/myydä kohta” ketjun?

Ps. Ihan vaan kaverin puolesta kyselen.

10 tykkäystä

Mä en oikeasti uskalla. :smiley:

EDIT: Sen verran sanon, että todennäköisesti lisään jo jotain omistuksissani olevaa osaketta ja näitä vaihtoehtoja on kolme. :sunglasses:


Eiköhän Venäjä ole antanut eniten asekalustoa Ukrainalle? :thinking:

22 tykkäystä