Inderesin kahvihuone (Osa 5)

97 tykkäystä

@Sijoittaja-alokas ja jumalainen osumatarkkuus:

104 tykkäystä

Uutinen, jota Juurikki on odotellut:

Siis jo vuosikymmenten odotus odottelee nyt vain yhden vuosikymmenen, niin itsekin saa tuollaisen.

3 tykkäystä

Syksy 2050, Bloomberg TV: Chris, unfortunately I have to interrupt you, we seem to have Breaking News coming from Helsinki, where Sijoittaja-alokas has spoken to the local media, indicating that, quote, ”I am starting to think about talking about the possibility of buying several American tech companies in the coming months.”

Nasdaq is down 2.1% as we speak. Chris, the stock market has been optimistic that the possible and feared buying program of Sijoittaja-alokas wouldn’t start before 2053, what are the larger implications of this sudden turn?

73 tykkäystä

Pitäisi varmaan pitää taukoa foorumin ja markkinoidenkin seuraamisesta, kun eilen ruokaa laitellessa alkoi mietityttämään, että mitä jos Alokas meneekin Berkshiren ketjuun. Ne sedät kun alkavat jo olemaan aika iäkkäitä. Ja tämä on ihan tosijuttu :scream:

16 tykkäystä

No niin… tänään on taas julkaistu uusi haastattelu, se olikin sitten kolmas jo laatuaan. Aikaisemmissa oli vieraana @Verneri_Pulkkinen ja @timontti. Tämänkin kertaisen haastateltavan vastauksista sain erinomaista pohdittavaa omaan toimintaani. :slight_smile:

Mainostan tätä haastatteluketjua täälläkin, koska oli joillakin juttujen mukaan mennyt vähän ohi tuo harvoin päivittyvä ketjuni. :point_down:

https://keskustelut.inderes.fi/t/alokas-haastattelee/

26 tykkäystä

Voin paljastaa, että haastateltava oli JNivala. Haastattelun sisältö paljon parempi kuin tämän mainoksen klikkiotsikko :slight_smile:

3 tykkäystä

Olisi mielenkiintoista tietää jälkeenpäin, että mitä tapahtuu haastateltavien sijoituksille alokkaan haastattelujen jälkeen. On nimittäin planeetat olleet taas sellaisessa asennossa. Tämä tapaus Kesla oli jo melko pelottavaa settiä.

7 tykkäystä

No mun karhuviesteist on tullut posari esim. Tulikivi. Mun kirjoittelu voi olla ok muille, se vaan riippuu siitä, mitä kirjoitan.

Pitäis! :joy:

Hänen vastauksensa olivat kyllä kiinnostavia ja tosi hyviä! :slight_smile: Sain myös niistä lisää motivaatiota omaan tekemiseeni.

Välillä kykyni yllättävät minut itsenikin. :grimacing:

Ehkä hauskinta näissä on se, että olen ihan vakavissani aikaa käyttäen kirjoittanut eri yhtiöketjuihin ajatuksiani ja pohdintojani, mutta kuinkas sitten on käynytkään. :smiling_face_with_tear:

9 tykkäystä

Hyvä että lisätty sulkuihin maininta, että missä kohtaa kuvassa on herra Putin, koska eihän sitä tiedä vaikka jollekin epäselvää että miltä hän näyttää . Sen verran vähän ollut framilla viime aikoina.

20 tykkäystä

Tuo katujengien kieltäminen hyppäsi silmille tuolta. Mihin ihmeeseen viittaat kun se tuollaiselle listalle pääsee? :sweat_smile:

1 tykkäys

@Mikael_Rautanen toivomuslistalle heti Omnicar, vaikka onkin niin pienehkö ja vielä tappiollinen, ettei ehkä riitä kassaa analyysihankintaan :smiley:

2 tykkäystä
17 tykkäystä

Ensin olin jes, Putin teki sen viimein, sit luin uusiks ja ei siinä mainittukkaan minkä maan hallinnon… :frowning:
Suomen kieli on kyllä ihana, kun lauseet on monimerkityksillisiä.
lähde: helsingin sanomat

9 tykkäystä

Pari kirja julkkaria jotka ei mennyt ihan putkeen.

Korjatut otsikot.

“Kuinka markkinat päätti voittaa poliitikon taloushölmöilyt”

“Kuinka Putin päätti poistaa Koronan”

28 tykkäystä

Huh, itsellä oli aiemmin vielä OmniCaria (ennen kuin alkoivat rönsyillä Kamuxin kilpailijaksi) ja katsoin miltä näyttää tänä päivänä. Kiva jööti tuolla ja 6 kk -51 %.

image

1 tykkäys

Hesari on minun mielestäni edelleen yksi Suomen parhaista lehdistä, mutta tuo NYT osio on ollut aina täyttä kuraa. Sitä ei lue kukaan, ei voi, eihän? Lisäksi HS ympäristö on välillä vähän ylitseampuva ja yksisilmäinen. Ja tietysti etenkin ulkomaan politiikka esitetään hyvin värittyneesti. USA:n pressanvaalejen uutiset tulee tyyliin suoraan CNN:ltä ja omatkin toimittajat ovat vähän kykenemättömiä syvempään poliittiseenanalyysiin. Valeuutisia en ole Hesarin lukijana nähnyt, vaikka toki ne vuoden 2014 “ei ole Ruotsissa mitään no-go -zoneja” oli jo silloin huvittavia, kun netistä näki ihan hyvin ettei homma ihan niinkään ole.

Sen sijaan kattavammat artikkelit ovat usein todella mielenkiintoisia ja esimerkiksi lasten tiedekysymykset ja viikon eläin ovat suomen uutismedian ehdotonta timanttia.

16 tykkäystä

Tuo on vielä ok. Se ei ole ok jos on sanonut että ollaan yhteydessä. Jos olen päässyt jatkoon niin se on yleensä tarkoittanut että olen laittanut 4-6 tuntia aikaa siihen prosessiin. Käytännössä se on merkitsee sitä että olen käyttänyt 1-2 lomapäivää

1 tykkäys

Siitä on toisinaan ollut valtava apu meidän myyntityöhön, jos sijoittajat ovat laittaneet yhtiölle toiveen, että analyysiä kaivattaisiin :wink:

19 tykkäystä

Voisiko yksi tapa luoda referenssiä Ruåtsin myyntiin olla tehdä avoin kysely täällä Suomi-foorumin puolella, jossa kartoitettaisiin mistä ruåtsalaisista yhtiöistä foorumilaiset ovat kiinnostuneita?

Tulokset voisivat tuoda referenssiä analyysin myyntiin ruåtsissa, kun tiedossa olisi jo pelkästään suomalainen kiinnostus. Lisäksi se tieto itsessään olisi mielenkiintoista, toisi sijoitusideoita ja se voisi myös lisätä keskustelua joistain yhtiöistä sekä tällä että Inden nordic-foorumilla.

Voisin tieten tehdä kyselyn itsekin vaikkapa Google-formsilla, mutta ehkä se olisi uskottavampaa, jos Inde tekisi tämän markkinatutkimuksen. Vai onko sellainen jo tehty?

Pingataan tähän vaikka @Isa_Hudd

Edit: typoja + sijoitusidea

15 tykkäystä