Inderesin kahvihuone (Osa 5)

En minäkään, kaikki päätyy joko tarkoituksella tai vahingossa pitkään salkkuun.

65 tykkäystä

Terve rakkaat Inderesin käyttäjät! Olen tekemässä kuluttajatutkimusta ennen yrityksen perustamista ja pyytäisin teiltä apua kyselyn täyttämisen muodossa – vastaamiseen menee alle kaksi minuuttia. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsisi vastaamaan. Kiitos paljon jo etukäteen! :blush:

Kysely löytyy seuraavasta linkistä:

3 tykkäystä

Mielenkiinnosta utelisin vähän taustaa. Onko tämä siis vain Inderesin käyttäjille kohdennettu kysely, vai onko myös muilta keskustelupalstoilta pyydetty vastauksia ? :slight_smile:

Jaan kyselyn myös muille keskustelupalstoille ja Facebookkiin, jotta saisin vastaajiin hieman hajontaa. :slight_smile:

1 tykkäys

Ei se ole koskaan vahinko.

Joskus tekstin korjaus vain muuntaa o/m-ketjussa ’ikiholdi’ —> ’lyhyeen pitoon, tää tuplaa iltaan mennessä. Kallessa mun piikki auki’.

1 tykkäys

Tämä ainakin osui teaserissa kohdilleen :smiley: :

Ukrainalaisethan voisivat ruveta tekemään isoja rahoja kermavaahtomarkkinoilla :wink: :grin:

13 tykkäystä

Joku noheva ukrainalaistubettajs voisi tehdä myös makutestin aiheesta. Kumpi on parempaa: tavallinen kerma vai kerma m… magialla.

Toista samanlaista mahdollisuutta testiin ei toivottavasti enää tule.

Loitsuista on vielä sanottava, että lemmentaiat ovat kaikista huvittavimpia. Jos joku kauhistelee nykynuorison puheita, niin ennen sitä vasta osattiinkin käyttää räävitöntä kieltä! Tällainen siveellinen nuori mies aina ihan punastuu lukiessa.

6 tykkäystä

Tän vuoden tappiot on kestänyt kun mies kun aina pystyi lohduttautumaan että @Sijoittaja-alokas:aan salkku on vielä pahemmin miinuksella. Tänään sitten tapahtui joku markkinakäänne ja pitää alkaa etsimään uutta verrokkia. Paljonkohan Jim Cramerin ytd% on?

22 tykkäystä

Kyllä ja käänteen jälkeen suuntani ei muutu.

Olen nykyään Foorumin johtava ylipääanalyytikko ja sihteerikkönäni eli pikkuapulaisenani pyörii opetuslapseni @Pohjolan_Eka.

45 tykkäystä

Saako olla vähän innoissaan ses imagotag ista teille, kun ketjussa ei ole ketään, mutta mulle aivan fantastinen kohde ollut.
Q3 :slight_smile:

Tunnen kuinka vauhti kiihtyy, titi titi titidii… :heart::heart::heart::heart::heart:

21 tykkäystä

Exceliin vaan kasaamaan omaa vertailuindeksiä, missä kaikki pahiten hakatut osakkeet …ja jos vielä on tiukkaa, niin ottaa osingotkin pois :joy:

5 tykkäystä

Onko tämä historian ensimmäinen vähennä-suositus Sammolle :thinking:

9 tykkäystä

Kiitos vielä @Mauri mahtavasta ”manuscriptista” tai kokoelmasta Qt ketjussa :raised_hands:

Ansaitsee ihan oman ylistyksen, kun joku tekee ilmaiseksi tuollaista priimaa

47 tykkäystä

Voisitko uutena pörssijeesuksena hieman armahtaa opetuslastasi ja parantaa rikkinäisen käden. Alkaa pänniä tämä vasurilla kirjoittelu ja toipumisen odottelu :sweat_smile:

(Innostuin ylitreidaamaan ja osto/myyntinappien painelusta tuli rasitusvamma! Pitkäjänteinen sijoittaminen säästää monilta ongelmilta :see_no_evil:)

31 tykkäystä

Ehkä pieni silittely auttaa… :smiling_face_with_three_hearts:
Embrace The Bromance GIFs - Get the best GIF on GIPHY

18 tykkäystä

Ennustan Mallisalkun seuraavan liikkeen:

29 tykkäystä

Aika pitkään saa muuten selata Sammon yhtiösivun raporttilistaa ennen kuin löytää vähennä-suosituksen. Vuosina 2015-2019 Inderesin suositus oli koko ajan Lisää.

Näyttää siltä, että edellisen kerran Inderes on antanut vähennä-suosituksen Sammolle 28. tammikuuta 2015, jolloin tavoitehinta oli 40,00 euroa ja Sammon osakekurssi 43,50 €. Tuolloin jo Sauli varoitteli Sammon osingon kestävyydestä, sillä Sampo jakoi silloin koko vapaan kassavirtansa ulos sijoittajille.

Aika pitkäänhän Stadighin kaudella osinkoa pystyttiin nostamaan ennen kuin osinkoputki katkesi. Sammon osinko taisi nousta ainakin vuodesta 2008 aina vuoteen 2018, jolta jaettiin vielä osinkoa 2,85 euroa.

Siinä oli ihan pidempi jakso, kun suositus oli vähennä. Inderesin vähennä-suositus kesti elokuusta 2013 helmikuuhun 2015.

Sampo - Inderesin suositushistoria 2013-2015

20 tykkäystä

Melko kauas piti mennä edelliseen vähennä-suositukseen!

Lisää-puolelle käännyttiin kuitenkin pian:
kuva
Ja positiivisella puolella ollaan oltu siitä lähtien aina tähän iltaan saakka.

Inderesillä saa kyllä työntekijänä olla tarkkana millaisen mörnijän kelkkaan sitä lähtee! :smiley:

Koronakuopan vahva Osta taisi olla tämän putken kohokohta. Kokenut analyytikko tunsi yhtiön arvon ja tiesi saavansa tuossa kohtaa sitä hurjalla alennuksella.

Jaa @Contrafun ehtikin ensin :slight_smile:

17 tykkäystä

Morjesta vaan sumppitupaan!

Sijoittajataustaa takana muutama kuukausi. Nappikauppaa, mutta kauppaa kuitenkin. Ekat kuukaudet pelkkää punaista. Tänään eka päivä, kun salkun sisältö on vihreä 0,97% voimin. Nautin tästä ohikiitävästä hetkestä :smile: Oon mä jotain tehnyt oikein, ehkä. Kuvittelen ainakin, että olen.

Ja toinen asia. Linkatkaa mulle joku hyvä ketju, jossa voin kysellä erilaisia aloittelijan kysymyksiä laidasta laitaan, niitä nimittäin riittää! Jonkun ketjun jo joku päivä sitten löysinkin, mutta hukkasin.

12 tykkäystä

Tonne vaan kyselemään☺️

4 tykkäystä