Odotin kyllä et qt varmaan laskee mutta nyt ihan tälläistä taas tullut odottaneeksi tuntuu että jokainen salkun osake joko laskee tai nousee sen 10+ pinnaa tulosjulkistuksen myötä
Kyllä tämä tuloskausi on tällaista toimintatragikomediaa.
Tässä saa jännittää jatkuvasti omia yhtiöitään ja sen lisäksi, kun seuraa kaikki Inderesin seuraamia yhtiöitä sekä monia muitakin, niin aivot käy sellaisilla kierroksilla, että huh.
Ostan joka kuukausi lisää osakkeita entistä parempana sijoittajana, niin eipä tässä mitään hätää ole. Olen varhaiskeski-ikäinen, niin kyllä tässä ehtii kymmeniä vuosia taistelemaan markkinoilla.
Ja aina tullut kylmät luvut osarissa? Sattumaako, epäilen. Q4 aikaan ilmoita jo hyvissä ajoin osuuko sinulle koevalvontapäivä, niin osaa tehdä liikkeitä.
Eli taas klassinen, riippuu mistä kulmasta asiaa tarkastellaan. Jos valtaosa väestöstä ei ole korkeatuloista, niin silloin väestötasolla katsottuna ongelma koskee hyvin harvoja
Totuus lienee mutkikkaampi, eiköhän lähtemisen syinä yleisimmin ole enemmänkin kiinnostavat työtehtävät jne. Toki joitakin verotuksen takia maastamuuttajiakin löytyy (ja nimenomaan Ruotsiin, koska perintövero - heh osuva nimimerkki otti asian esille).
Sinä aikana kun olen sijoittanut, olen saanut oppia että pahimmat virheet tekee hätäilemällä. Vaikka tänään tuntui iltapäivällä pahalta katsoa Qt:n kurssia niin onneksi en tehnyt mitään.
Yksi ihan hyvä sääntö on, ettei tee lainkaan kauppaa osarien ympärillä. Silloin menee toki monet isot liikkeet pois pelipöydältä, mutta useimmat meistä todennäköisesti tekisi hätähousuilulla ja reagoinnilla mieluummin turskaa kuin tuottoa. Ja kun tämä on etukäteen päätetty, ei sitä tarvitse arpoa etukäteen jokaisen osarimän ympärillä. Voi vaikka katsoa kurssireaktiot vasta viikon päästä julkaisusta.
Tuloskaudella tutkimus ja niiden välissä kaupat.
Jos olet oikeasti etevä osari-treidaaja, niin tämä vinkki ei ole sinulle. Meille lopuille 98-prosentille tämä varmaan toimii kohtuullisesti.
Terve rakkaat Inderesin käyttäjät! Olen tekemässä kuluttajatutkimusta ennen yrityksen perustamista ja pyytäisin teiltä apua kyselyn täyttämisen muodossa – vastaamiseen menee alle kaksi minuuttia. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsisi vastaamaan. Kiitos paljon jo etukäteen!
Mielenkiinnosta utelisin vähän taustaa. Onko tämä siis vain Inderesin käyttäjille kohdennettu kysely, vai onko myös muilta keskustelupalstoilta pyydetty vastauksia ?
Joku noheva ukrainalaistubettajs voisi tehdä myös makutestin aiheesta. Kumpi on parempaa: tavallinen kerma vai kerma m… magialla.
Toista samanlaista mahdollisuutta testiin ei toivottavasti enää tule.
Loitsuista on vielä sanottava, että lemmentaiat ovat kaikista huvittavimpia. Jos joku kauhistelee nykynuorison puheita, niin ennen sitä vasta osattiinkin käyttää räävitöntä kieltä! Tällainen siveellinen nuori mies aina ihan punastuu lukiessa.