Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Tietenkin tämä on lyhyen aikavälin kohinaa, mutta hassusti omalla seurantalistalla nousijat ovat mollivoittoisilla suosituksilla ja Osta-porukka suurimmalla turskalla. Pitkää peliä!

10 tykkäystä

Facebookissa tuli verkkokauppa.comin mainos vastaan :sweat_smile:

36 tykkäystä

onko porukka tutustunut hyttisen videoihin?

Analyysitoimisto Volanen & Tilinen - YouTube

selvästi fiksu kaveri jolla olisi varmasti analyytikon kykyä. itseäni ihmetyttää hänen tapansa puhua koko ajan miten osakkeella käydään jälkimarkkinalla kauppaa jolloin hinta muodostuu. niinhän se toimii, ei se ole analyysiä. sinällään vähän sääli. kyl noissa videoissa on hiukan asiaakin.

1 tykkäys

Itselle tulee lähinnä mieleen aloitteleva osakesijoittaja ketä on itsevarmuuden huipulla dunning-kruger-graafilla, ja ulosanti on lopulta aina “Tän päivän hinta on tää ja jos oot eri mieltä suuntaan tai toiseen, ei sillä oo väliä, koska kauppaa käydään nyt tällä hinnalla. Eli osake on nyt oikein hinnoiteltu.”

image

15 tykkäystä

En kyllä noita itse jaksa katsoa. Mika oli takavuosina Twitterissä aktiivisempi ja tuntui että oli aina muutaman kuukauden välein löytänyt jonkin erilaisen mestarillisen strategian tai viisasten kiven sijoittamiseen. Sitten sitä kohkattiin aikansa, otettiin itseensä kun ketään ei tuntunut kiinnostavan, lopetettiin kaikkien muiden seuraaminen Twitterissä, poistettiin Twitter-tili ja tultiin takaisin jonkin ajan kuluttua. Sisältö noin ylipäätään koostui mietelausetyyppisistä “sijoitusviisauksista” joita yleensä ei mitenkään avattu sen enempää.

Vähän sellaista huomionhakemista omissa silmissä.

2 tykkäystä

Osakekauppojen selvitysaika pitäisi olla kaksi pankkipäivää. Huomasin 17.8 ostamani kauppoja ei ollut vielä veloitettu tililtä. Voikohan se liittyä jotenkin kauppojen toteutumisen kellonaikoihin vai mistä ihmeestä johtuu että veloitusta ei ole tapahtunut? Pankit veloittavat yleensä aamuyöstä Jo maksut.

1 tykkäys

Hyytävä aloitus amerikan pörssin varsinaisesti auetessa. Eipä tässä auta ku katsella vaan voittojen paloa.

Joskus ne taas toivottavasti nouseekin.

4 tykkäystä

Ytd -36%. Koko sijoitusuran voitot pyyhitty. Kenelle voi olla katkera.

90 tykkäystä

Onks meillä yhteinen salkku, koska mun YTD taitaa olla samaa luokka (todennäköisesti kyl enemmän miinusta mulla)? :thinking:

Koetan käydä salkussa entistä harvemmin, koska niin mulle suositeltiin ja kuulosti hyvältä idealta. :slight_smile:

18 tykkäystä

Olen huomannut siinä lyhyenä aikana, minkä olen viettänyt tässä yhteisössä, ettei tämä sovi minulle…joten jos kukaan osaa neuvoa miten tili täällä dellataan, niin otan neuvoja kiitollisena vastaan.

10 tykkäystä

Eikö ohje ole ollut, että ostele silloin kun kaikki näyttää menevän päin persettä.

Kasvuyhtiöistä pyyhitty kasvu ja kasvuyhtiöissäkin alkaa olemaan jo kohtalainen osinkotuotto. Markkina-asema suhteessa kilpailijoihin paranee…

Ostohousuhommia pikku hiljaa

Edit. Lisäykset täällä ainakin kasvussa koko ajan

9 tykkäystä

Moikka!

Ikävä kuulla, harkitse vielä, mutta tässä on ohjeet, jos on tarvetta:

15 tykkäystä

Onni onnettomuudessa toki että pääseepähän tähyilemään mielenkiintoisia osakkeita ostomielessä. Tällä hetkellä näyttäisi että on älytön sellout -mania menossa kautta linjan että hyvänkin tuloksen juuri raportoineet firmat tippuu tippumistaan.

Näin se henkinen ilmapiiri muuttuu päivässä.

Aika kaukana ollaan rapakon takana pohjista, kerkesi turkasen paljon nousemaan tässä jo kesän mittaan. Hiljalleen kun lasketellaan alaspäin siellä, niin syksyllä on Helsingin ”kasvupapereista” enää savuavat rauniot jäljellä.

10 tykkäystä

Just sain salkun sellaiseksi ettei tarvi jatkuvasti ropaa.

Mutta kun käsitykseni mukaan esim. Harvian ’tase-arvo’ lie jossain kympin kieppeillä ja kurssi viilettää sinne suuntaan iloisesti jo alle 18€ kohdalla niin pakko on kohta siirtää viimeiset ost:ille mahtuvat tonnit sinne ja alkaa taas tekemään ostoksia :flushed:

14 tykkäystä

Kuulostaa siltä, että saan kavereita kuvakollaasiin? :wink:

2 tykkäystä

Itse kyllä otan mielelläni vielä laskua. Tietenkin tuntuu aina samaan aikaan hieman kamalalta olla keskihintoja laskemassa, kun näkee miinukset omistamien kappalemäärien alla.
48,5% salkkuun verrattuna täysin sijoitusvapaata käteistä tilillä tällä hetkellä, mitä sitten laittelen pikkuhiljaa sisään (kun en ole ennustaja vaan sijoittaja) ja OSTeen sisältä vähennän kohta/voittoja kotiin noin tonnin verran yhtä lappua, niin ei mikään hätä sinänsä. Todennäköisesti 5 vuoden päästä kiittää itseään ostoista. Tai siis sehän riippuu ihan minkälaiseen firmaan ne pistää :slight_smile:

13 tykkäystä

Tasaseen tulee kyllä kaikki varat laitettua aina osakkeisiin mitä vaan liikenee. Ehkä sitä jossain vaiheessa järjistyy ja kuuntelee fiksumpia.

Aika laittaa kauhukirja (osakekurssitt) kiinni hetkeksi ja tsempata ettei hirveästi kahtelis tulevina viikkoina.

Mukavat viikonlopun alut!

20 tykkäystä

Harvemmassa on ne hyvin perustellut kriittiset viestit joita on liputeltu tai poistettu, mutta jos joku kirjoittaa “kamux on kuplassa ja muutenkin huono firma, ei ees tarjonnu tarpeeks mun autosta”, niin tälläiset viestit usein katoaakin (onneksi) nopeasti.

Konsensuksesta poikkeavat viestit ovat usein paljon arvokkaampia kuin 10 konsensuksen mukaista viestiä, mutta jos argumentointi on 0-tasoa, ei niistäkään mitään hyötyä ole.

9 tykkäystä

Mun mielestä näitä yhtiöketjuja pitäisi lukea hyvin kriittisesti. Ne vahvistaa narratiivia joka edustaa konsensusta ja niistä tulee hyvin yksioikoisia

3 tykkäystä