Inderesin kahvihuone (Osa 5)

6 viestiä yhdistettiin ketjuun: Politiikkanurkkaus

Taitaa meidän pääministeri olla ensimmäinen Suomalainen poliitikko, josta tulee kansainvälinen meemi.

26 tykkäystä

Ylläpidosta terve! :slight_smile:

Ylläpitotiimin kanssa pohdittiin yhdessä ja ajateltiin, että parempi olisi, jos tätä Marin-asiaa jatkettaisiin Politiikkanurkkaus-ketjussa, toki osa viesteistä on kieltämättä kahvihuonemaisia, mutta on ehkä haastavaa, kun samanlaiset viestit pyörivät eri ketjuissa.

Siksi siirsin joitakin viestejä Politiikkanurkkaukseen Kahvihuoneelta. Pyritään pitämään keskustelu mahdollisimman asiallisena ja sisältökeskeisenä, eli ollaan jatkossa fiksumpia ja tarkempia kirjoittaessamme aiheesta. Toki asiasta saa keskustella, mutta pidetään Foorumin säännöt vähän kirkkaimpina mielessä.

Toivottavasti ymmärrätte, kiitos ja mukavaa viikonloppua!

78 tykkäystä

24 tykkäystä


Vielä on kesää jäljellä. Muistakaa nestetasapainosta huolehtiminen. T.koti-isä #30cº

14 tykkäystä

Foorumin linjaan ei varmasti kuulu perättömät haukkumiset alkoholistiksi ja huumehöyryiseksi bilehileeksi. Oli kyseessä sitten pääministeri tai kuka tahansa.

Mihin hän on syyllinen? Kaikenmaailman syylliseksi julistamisia ja erovaatimuksia on tullut jopa aamupalakohusta ja milloin mistäkin. Nyt tuli sijoituspalstalle video, jossa Marin tanssii miehen kanssa. Nyt se ainaki on johonkin syyllinen! Huumeitakin on ollut jossain, äkkiä testiin! Toki minäkin hieman kummastelen hänen kännikäyttäytymistä. Tietää varmasti itsekin millainen haloo noista nousee kun kaikki kärpäsenpaskatkin nostetaan tikunnokkaan.

Yritän vältellä iltapäivälehtien selailua jos tulee tällaista vapaa-ajan kohua tai aamupalajuttua. Niiden kommenttiosasto on surullista luettavaa ihan kohuttomissakin Marin- uutisissa. Ihmetyksekseni myös laadukas sijoitusfoorumi muuttuu näiden kohujen ajaksi joksikin leikkikentäksi. Marinia pilkataan useassa ketjussa ja tehtaillaan meemejä kännikuvista. Olisin toivonut, että edes täällä pysyisi homma hanskassa.

25 tykkäystä

Laita videoo myöhemmin, jotta tiedetään että iskätkin osaavat pitää hauskaa!

5 tykkäystä

Aiempi määräaikainen sähkösopparini päättyi tänä vuonna maaliskuussa. Silloin oli jo puhetta kovista sähkönhinnoista ja että ihmiset uskalla lähteä spot-sopimuksiin. Ajattelin fiksuna kontrata, tehdä sitä mitä muut eivät tee, ja otin rohkeana spot-sopparin. Silloin olisi saanut noin 8-10 c/kWh kiinteitä määräaikaisia 1-2v. Lisäksi vuosikausia yleensä parempi soppari (spot/kiinteä) 1-2v tähtäimellä on ollut se joka juuri sillä hetkellä huonompi.

Heinäkuun hintani oli 28 c/kWh, elokuulta lienee tulossa jotain samanlaista. Kuukaudet tähän mennessä kaikki ainakin 15c/kWh. Tuskin tämä tästä muutamassa kuukaudessa romahtaa. Nyt jos ottaa kiinteän sopparin, niin tälläistä 20-30 c/kWh tasoa se on.

Noh, kerrostalo ja kaukolämpö, puhutaan maksimissaan muutaman satasen tappiosta maaliskuussa 2023 asiaa katsottaessa.

Mutta kylläpäs tulee talousasioissa pataan kun luulee olevansa jotenkin fiksu. Jos viimeisen vuoden aikaisista talous/sijoitusasioista jotain olen (toivottavasti) oppinut, niin ainakin itseluottamuksen näissä asioissa olen saanut pohjamutiin, kun on luullut osaavansa jotain.

8 tykkäystä

Tietenkin tämä on lyhyen aikavälin kohinaa, mutta hassusti omalla seurantalistalla nousijat ovat mollivoittoisilla suosituksilla ja Osta-porukka suurimmalla turskalla. Pitkää peliä!

10 tykkäystä

Facebookissa tuli verkkokauppa.comin mainos vastaan :sweat_smile:

36 tykkäystä

onko porukka tutustunut hyttisen videoihin?

Analyysitoimisto Volanen & Tilinen - YouTube

selvästi fiksu kaveri jolla olisi varmasti analyytikon kykyä. itseäni ihmetyttää hänen tapansa puhua koko ajan miten osakkeella käydään jälkimarkkinalla kauppaa jolloin hinta muodostuu. niinhän se toimii, ei se ole analyysiä. sinällään vähän sääli. kyl noissa videoissa on hiukan asiaakin.

1 tykkäys

Itselle tulee lähinnä mieleen aloitteleva osakesijoittaja ketä on itsevarmuuden huipulla dunning-kruger-graafilla, ja ulosanti on lopulta aina “Tän päivän hinta on tää ja jos oot eri mieltä suuntaan tai toiseen, ei sillä oo väliä, koska kauppaa käydään nyt tällä hinnalla. Eli osake on nyt oikein hinnoiteltu.”

image

15 tykkäystä

En kyllä noita itse jaksa katsoa. Mika oli takavuosina Twitterissä aktiivisempi ja tuntui että oli aina muutaman kuukauden välein löytänyt jonkin erilaisen mestarillisen strategian tai viisasten kiven sijoittamiseen. Sitten sitä kohkattiin aikansa, otettiin itseensä kun ketään ei tuntunut kiinnostavan, lopetettiin kaikkien muiden seuraaminen Twitterissä, poistettiin Twitter-tili ja tultiin takaisin jonkin ajan kuluttua. Sisältö noin ylipäätään koostui mietelausetyyppisistä “sijoitusviisauksista” joita yleensä ei mitenkään avattu sen enempää.

Vähän sellaista huomionhakemista omissa silmissä.

2 tykkäystä

Osakekauppojen selvitysaika pitäisi olla kaksi pankkipäivää. Huomasin 17.8 ostamani kauppoja ei ollut vielä veloitettu tililtä. Voikohan se liittyä jotenkin kauppojen toteutumisen kellonaikoihin vai mistä ihmeestä johtuu että veloitusta ei ole tapahtunut? Pankit veloittavat yleensä aamuyöstä Jo maksut.

1 tykkäys

Hyytävä aloitus amerikan pörssin varsinaisesti auetessa. Eipä tässä auta ku katsella vaan voittojen paloa.

Joskus ne taas toivottavasti nouseekin.

4 tykkäystä

Ytd -36%. Koko sijoitusuran voitot pyyhitty. Kenelle voi olla katkera.

90 tykkäystä

Onks meillä yhteinen salkku, koska mun YTD taitaa olla samaa luokka (todennäköisesti kyl enemmän miinusta mulla)? :thinking:

Koetan käydä salkussa entistä harvemmin, koska niin mulle suositeltiin ja kuulosti hyvältä idealta. :slight_smile:

18 tykkäystä

Olen huomannut siinä lyhyenä aikana, minkä olen viettänyt tässä yhteisössä, ettei tämä sovi minulle…joten jos kukaan osaa neuvoa miten tili täällä dellataan, niin otan neuvoja kiitollisena vastaan.

10 tykkäystä

Eikö ohje ole ollut, että ostele silloin kun kaikki näyttää menevän päin persettä.

Kasvuyhtiöistä pyyhitty kasvu ja kasvuyhtiöissäkin alkaa olemaan jo kohtalainen osinkotuotto. Markkina-asema suhteessa kilpailijoihin paranee…

Ostohousuhommia pikku hiljaa

Edit. Lisäykset täällä ainakin kasvussa koko ajan

9 tykkäystä

Moikka!

Ikävä kuulla, harkitse vielä, mutta tässä on ohjeet, jos on tarvetta:

15 tykkäystä