Laskin kyselysi vaihtoehtojen eli laskuprosenttien keskiarvon vastausluvuilla painottaen äsken 390 vastaajan kohdalla. Tulokseksi tuli 14%. Voimme x kuukauden päästä katsoa mikä oli foorumin parviälyn ja -tunteen ennustusvoima. Jos vastaukset tulkitaan kannanotoksi SP500 indeksiin, sen pohja olisi n. 3200. Mielenkiintoista nähdä miten osuu.
Mä olen toivonut jotain tällaista jo pitkään!
Sarjan toteutuksesta ovat vastanneet @Antti_Jarvenpaa ja @Kaisa_Vanha-Perttula.
Inderesin Analyysikoulu on uusi osakeanalyysiin keskittyvä kirjoitussarja. Analyysikoulun tarkoituksena on tarjota osakeanalyysin perusoppien lisäksi sijoittajalle syvällisempi tietopohja ja ymmärrys paitsi analyysien arviointiin myös niiden omakohtaiseen tekemiseen
Se olisi taas hurja nousupäivä tulossa, jolloin ostellaan kovasti ja loppuviikolla ihmetellään työttömyys/työllisyyslukujen myötä laskua taas?
Ilmeisesti bugi on ensivilkaisulla toi prosentti
Tollasta päivänousuahan me kaikki haetaan joka päivä tietenkin…
Huh huh mikä härkämarkkina Koko vuoden tuska unohtuu, kun salkku on ainakin hetkellisesti yli +2% nousussa
Ei ihan vielä… Olisiko kuolleen kissan pomppu?
Reverse split ja tuo lukema ei sitä laske mukaan.
Taas kissiä viedään…
Hörähdin
Vaasassa on keksitty aivan uusi ratkaisu ikuisen ongelmaan, kuinka optimoida parkkihallin hinnoittelu.
Ensimmäisellä rivillä minuutin hinta on 0,0555… euroa
Toisella rivillä minuutin hinta on 0,025… euroa
Kolmannella rivillä minuutin hinta on 0,04166… euroa
Kuitenkin, klo 8-21 välillä maksimihinta on 10 euroa, eli minuuttihinta tarpeeksi pitkälle parkkeeraukselle on 0,0128 euroa.
Yöaikaan minuuttihinta on 0,0098 euroa
Tästä tulisi hieno käyrä, jota en jaksa alkaa exceliin piirtämään, mutta selvästi on tarkoitus optimoida ihmisiä parkkeeraamaan ensisijaisesti yöajaksi, jolloin minuuttihinta on edullisin ja toissijaisesti koko päiväajaksi, joka on toiseksi edullisin minuuttihinta. Keskimäärin edullisinta on pitää autoa parkkihallissa ympäri vuorokauden koskaan ajamatta sitä ulos.
Vuoden isoin sijoitusvirhe tuli tehtyä eilen. Ostin Nasse longia aika mehevällä vivulla n.1500e arvosta. Tuote kävi lähellä knokkia joten möin sen pois. Tänään tuossa tuotteessa olisi +2500e tuotto.
Oikeasti, tämä vituttaa suoraan sanottuna enemmän kuin rahan häviäminen pörssissä. Tiedän, että jossittelu ja jälkiviisaus on syntiä mutta silti, joskus pitäisi uskaltaa luottaa omaan näkemykseen.
Toivottavasti foorumin lempparifirmoja fomottava Pipsa ei lopulta hermostu, kun Alokas kiertelee karhuilemassa yhtiöketjuissa
Mua kiitellään mun karhuilusta. Ostoksistani ei kyllä ikinä kiitellä.
Oisko sulla jotain kommenttia heittää myös muista mun omistuksista? Wulff valitettavasti pienin, mutta kiitos tästäkin

Oisko sulla jotain kommenttia heittää myös muista mun omistuksista? Wulff valitettavasti pienin, mutta kiitos tästäkin
Haluatko, että tulen kauhistelemaan esimerkiksi Rush Factorya?
Sijoittaja-alokas voisi saada lisähommia Inderekseltä ns. bear-on-demand -palvelulla, jossa maksamalla nimellisen 4,95€ kertamaksun voisi tilata alokkaan karhuilemaan haluamansa yhtiön ketjuun. Itse ainakin mielelläni kuulisin karhuisia kommentteja esim Evolution AB:sta tai QleanAir AB:sta, mutta ne eivät taida toistaiseksi kuulua Sijoittaja-alokkaan valikoimiin
Jos te viel kiusaatte mua niin menen kohta kirjoittamaan megahärkäisen kommentin Pörssien suunta -ketjuun ja sitten ostan härkävivulla Maailman ETF:ää!

Jos te viel kiusaatte mua niin menen kohta kirjoittamaan megahärkäisen kommentin Pörssien suunta -ketjuun ja sitten ostan härkävivulla Maailman ETF:ää!
Heh, “härkävipu” on muuten lähes sananmuunnos, niin lähellä että laskettakoon!

Vuoden isoin sijoitusvirhe tuli tehtyä eilen. Ostin Nasse longia aika mehevällä vivulla n.1500e arvosta. Tuote kävi lähellä knokkia joten möin sen pois.
Onnittele itseäsi, että kykenit pysymään stoploss-tasoissasi. Kurssihan olisi yhtä hyvin voinut mennä allekin siitä. Luulisin, että säästät tai tienaat kokonaisuudessaan enemmän rahaa sillä, että pitäydyt etukäteen asettamissasi rajoissa, vaikka se joskus sattuukin. Täydellinen ajoittaminen on sattumasta kiinni. Ja totta kai tuollainen harmittaa.