Toivottavasti Masha Aminista tulee onnistuneen vallankumouksen uusi symboli. Vieläpä sellaisen vallankumouksen ikoni jota voi lämmöllä muistella, toisin kuin Che Guevara.
Käytän tätä nordnetin listaa kontra indikaattorina Qt:n pohjista, vielä tässä kuussa ei ole siis aika avata Qt positiota vaan odotellaan vielä, katsotaan jäädäänkö junasta kokonaan ja Nordnetin asiakkaat ovat oikeassa että kohta se raketoi
Tällä “kriittisellä äänellä” ei ole yhtään osakemyyntiä tälle vuodelle mutta kymmenkunta ostoa.
Ja olen iloisella mielellä ollut mukana laskumarkkinassa koko ajan korkealla osakepainolla.
Varovaisuus ilmenee niin että olen ostanut nirsosti, harvoin ja vähän.
Mutta pitkällä tähtäimellä optimisti voittaa. Ja niinpä negailun ei mielestäni pitäisi siirtyä toiminnaksi niin että se alkaa näyttää rommarin touhulta.
Oliko Indereksellä jo joku ruotsinkielinen foorumi, mistä mahdollisesti voisi löytää enemmän keskustelua ruotsalaisiin pienyhtiöihin liittyen? Olen ehkä nähnyt unta… Jos en, niin voisiko joku antaa linkin, niin katson saako sieltä Google Translatella (tai ruosteisella ruotsillani) mitään irti
Vaikka korkojen nousu näkyykin piiiitkänä miinuksena salkussa, niin siitäkin huolimatta pidän edelleen työllisyystilanteen helpottumisena työttömyyden laskua.
Jaa no eipä siellä näyttänyt olevan ihan hirveästi vielä trafiikkia tai ketjuja paikallisista yhtiöistä. Pitääpä kuitenkin jäädä “lurkkailemaan” josko sinne trafiikkia pian syntyisi. Tietääkseni aiemmin aktiivinen Avanzan foorumi on ollut suljettuna jonkin aikaa, nyt voisi siinä mielessä olla “keskustelutyhjiö” piensijoittajilla ja loistava paikka Inderekselle löytää käyttäjäpohjaa, mistähän nuo piensijoittajat vaan tavoitettaisiin…?
Alle 10% kosteudessa hiukkaspäästöt kasvavat, sitä tarkoitin kosteuden osuudella prosessissa. Uuni tai piippu ei sitä niinkään kaipaa, paitsi että liekki voi olla pehmeämpi.
Alle 10% kosteus polttopuussa on huono asia.
Uunin tai piipun saa halki, jos lämpötila nousee liian nopeasti, oli poltettavaa mitä tahansa. Mitä kuivempi puu, sitä nopeammin lämpötila nousee jne. Tästä tulee halkeilun riski. Hidas lämmitys aluksi oli uunissa mitä tahansa.
Käräjäoikeiden kautta kun omiaan joutuu takaisin hakemaan( jotka takaaja maksoi)niin loppuu lainailu. Mielummin Annan perintöprinsessoilleni kun joillekkin ydinperheen ulkopuolelta ” lainaksi”.
Olen lainannut aikanaan muutaman satasen hätätarpeeseen kaverille jolla oli sillä hetkellä monenlaisia haasteita. Laskin rahat enemmänkin tueksi kuin lainaksi. Kaverini sai kuitenkin lopulta, vuosien päästä, asiat kuntoon ja pääsi taas kunnon töihin. Hän maksoi ne sataset takaisin ensimmäisestä tilistään.
Ihan vakavasti. Olisi hienoa, jos tuonne saisi keskustelua viriämään. Kiinnostaisi kovasti ruotsalaissijoittajien mielipiteet erityisesti kotikenttänsä yhtiöistä. Se oli syy, miksi itsekin tuonne tilin avasin ensimmäisten joukossa. Vähän on nihkeää ollut toistaiseksi.