Näitä tulee joka päivä ja useamman kerran, enkä kaikkea välttis edes aina huomaa, jos ei oo tägätty. En mä tiedä, mikä mussa on vikana, mutta naurattaa joka kerta (+ itken sisälläni). 
Olen aiemminkin puhunut hieman sijoittamisen aiheuttamasta stressistä, mutta sijoittamisessa(kin) olen pitkäjänteinen ja mietin tosi pitkälle. Aiemmin maksoin asuntolainaa kiivaasti pois ja nyt vuodesta 2018 olen vasta sijoittanut.
Olen tappiolla koko sijoitushistorian aikana, mutta tykkään ajatella ja pohdiskella, mitä mulla on viisikymppisenä tai kuusikymppisenä. Toki elämä on tässä ja nyt sekä mietin tätä päivää tai mitenköhän sijoitukset ensi vuonna menee.
Puskuria on pankkitilillä ja jos sijoitukseni tippuisivat vielä tästä 90 pinnaa, niin en olisi hädässä. Sijoittaminen on itselleni vain harrastus, en tavallaan tarvitse ylimääräistä rahaa mihinkään, mutta on tietysti kiva ajatella, miten vakaalla pohjalla oma talous on. Etten siinä mielessä ole surkeiden sijoitustaitojeni ja -tietojeni takia vaarassa.
Uskon, että tulen tekemään pitkään ja paljon töitä, mutta on kiva ajatella, että on mahdollisuuksia ja turvaa. On kiva myös ajatella ja leikkiä ajatuksella, että sitä voisi jäädä hyvinkin aikaisin pois työelämästä, mitä en varmasti tule tekemään, ellei elämä ja ajatukset totaalisesti muutu.
Sijoittaminen tuntuu tosi kivalle harrastukselle, kun siinä ei ole “liikaa” kiinni sillä tavalla, että oma tulevaisuus olisi vaarassa, no ajallisesti olen tässä ehkä liikaa kiinni.
Kusetus_markkinoita ja kriisejä saatana tulee sekä menee, mutta en nyt kauheasti hätäilisi, jos on tässä oikeasti pitkällä tähtäimellä mukana eikä tarkoituksellisesti sekoile. Ajan myötä tulee tietoa ja kokemusta, niin suorituksetkin rupeavat siitä sitten paranemaan, vaikka virheitä tulee vielä paljon pieniä sekä isoja… ne kuuluvat asiaan.
Pörssi vihertää ja Alokas ei nyt ennustele mitään, että kenenkään viikonloppu ei mene pilalle.