Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Morjesta vaan sumppitupaan!

Sijoittajataustaa takana muutama kuukausi. Nappikauppaa, mutta kauppaa kuitenkin. Ekat kuukaudet pelkkää punaista. Tänään eka päivä, kun salkun sisältö on vihreä 0,97% voimin. Nautin tästä ohikiitävästä hetkestä :smile: Oon mä jotain tehnyt oikein, ehkä. Kuvittelen ainakin, että olen.

Ja toinen asia. Linkatkaa mulle joku hyvä ketju, jossa voin kysellä erilaisia aloittelijan kysymyksiä laidasta laitaan, niitä nimittäin riittää! Jonkun ketjun jo joku päivä sitten löysinkin, mutta hukkasin.

12 tykkäystä

Tonne vaan kyselemään☺️

4 tykkäystä

Jos Qt:n tavoitehintaa lasketaan niin jotkut (minä mukaan lukien) pahoittaa mielensä. Jos sitä taas ei lasketa niin silloinkin jotkut pahoittaa mielensä.

Ei ole analyytikon homma helppoa.

5 tykkäystä

HS:n tiedot: Ministeriön korkea virkamies pidätettiin ihmiskauppa­jutussa

On mielestäni hienoa, että heikossa asemassa olevia ihmisiä hyväksikäyttäviä rottamaisia yrittäjiä ja virkamiehiä aletaan saamaan kiinni. Metsässä ja mansikkafarmeilla töissä kulkevien ihmisten tilanteiden tutkimiseen pitäisi käyttää vielä enemmän resursseja. Välillä näyttää siltä, ettei noihin orjatyöpuuhiin edes haluta puuttua, joten siinä mielessä tämä kiinnijääminen tuli puun takaa. Jospa tämä tapaus hiukan herättäisi noidenkin alojen todellisuuteen.

27 tykkäystä

Mulla on ollut tässä parina viime iltana jotenkin unen tulon kanssa haasteita. Ei oo ressiä tms. kun lomalla oon ja rahaa on, mutta uni vaan ollut hankala saada ja katkonaista.

Eilen kokeilin jotain uutta. Laitoin illalla uusimman traders clubin korvanappeihin ja nukahdin melkein heti. Lisäksi nukuin kuin tukki ja heräsin virkeänä. Kiitos tekninen analyysi.

71 tykkäystä

Suomen lainsäädännön kun ottaa huomioon niin ei kannata pettyä tuomioon. Suomessa Pitkä vankeusrangaistus tarkoitaa yleensä 4-5v todellista istumista ja sekin aika vietetään suhteellisen mukavissa olosuhteissa. Rikosten selvittämiseen käytetään valtavia resursseja ja tehdään kuukausien tai pahimmillaan vuosien työ että saadaan juttu kasaan ja tuomiot on sitten mitä on. Motivaatio täytyy poliisillakin olla kohdillaan että jaksaa tehdä työtä millä ei välilä ole oikein mitään tarkoitusta.

2 tykkäystä

Elon Musk on nyt ostanut Twitterin. Amerikkalaismedioiden mukaan Musk on jo irtisanonut toimarin, joka saateltiin heti ulos. Muitakin isoja muutoksia odotetaan.

Kauppa on mielestäsi…

  • Positiivinen asia
  • Neutraali asia
  • Negatiivinen asia

0 äänestäjää

9 tykkäystä

Vähän huolestuttaa ja ei huolestuttaa tuo Muskin twitterdiili. Nykyään ääririkkailla tuntuu olevan mahdollisuus tehdä mitä vain ja en tiedä onko se hyvä asia. Ehkä näin on ollut aina historiassakin, mutta osuupa nyt omaan elinaikaan tämmöinen ja pistää mietityttämään.

9 tykkäystä

Tavallaan tämä asia ei askarruttaisi, jos Bill Gates tai Jeff Bezos olisi tehnyt kaupat. Elon taas on esiintynyt julkisuudessa melko värikkäästi ja ottaa kanttaa vahvasti politiikkaan ja vaikka nyt ukrainan kriisiin. Aika näyttää millainen leikkikenttä twitteristä tulee. Polttava kysymys palaako Trump alustalle?

6 tykkäystä

https://keskustelut.inderes.fi/t/potentiaaliset-listautujat-helsinkiin/9672/547?u=geologiopiskelija

Ja listautumisosakkeiden hintahan luonnollisesti laitetaan vastaamaan edellisvuoden tulostasoa :wink:

Tuosta kuvasta ei toki nää kuin lähivuodet, mutta niihin pohjaten vaikuttaa aika tarinoimiselta tämä kommentti tiedotteessa:

No, miten kukin haluaa määritellä “kannattavan kasvun” :smiley:.

Toki tarkoitus ei ole vielä lytätä kyseistä yhtiötä, mutta lähivuosien Ipoissa on ollut useampi sellaisen case, joka laittanut varmaan monet varovaiseksi. Vaikka voisi ehkä olettaa, ettei mikä tahansa kura-firma, mielessään vain omistajien pikavoitot, lähtisi tässä markkinaympäristössä listautumaan.

Asiasta viidenteen, tämäkin uutinen saattaa koskettaa monia, vaikka ei sijoittamiseen liitykään:

10 tykkäystä

Nyt ei toimi livelähetys kyllä olleenkaan niin kuin pitäisi. Puolet sanoista jää kuulematta kun pätkii. Kiva, että Kempoweristakin saadaan tuloslive, mutta ensi kerralla paikan päälle toimistolle? :wink:
Kempower Q3’22 -tuloslive 28.10. noin klo 9:25 | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

@Verneri_Pulkkinen @Pauli_Lohi

1 tykkäys

Hmhm haiskahtaa heikolta nettiyhteydeltä todnäk. tuolla toisessa päässä, välitän terveisiä tuon parissa puuhaaville!

1 tykkäys

ELECTROLUX

21 tykkäystä

Ei tarvitse tehdä mitään Trump-spesifistä vaan muuttaa vaan periaatetta että bannit eivät ole ikuisia, ja tällaista suunnitelmaa väläytetään.

6 tykkäystä

Pahoittelut heikosta yhteydestä - en tuota itse liven aikana huomannut ollenkaan, mutta kuulostaa että lähetys ei onnistunut lainkaan kuten piti. Turvauduimme etäyhteyteen poikkeuksellisesti, koska allekirjoittanut on ollut kuumetaudin kourissa ja vielä vahvasti toipilaana, joten ei ollut mahdollisuutta tulla toimistolle tekemään normaalia lähetystä. Otamme tästä opiksi!

39 tykkäystä

Venäjällä riemuitaan…

image

2 tykkäystä

Ja siellä menee sammakkofirma viemäristä alas :smiley:

En olisi ikinä arvannut tätäkään

3 tykkäystä

On tää kyllä aikamoine viikko ollu. Tämä viikko on ensimmäinen itellä, kun oon oikeesti seurannut kvartaalituloksia heti kun tulevat. Ja on tää kyllä ollut työmaa. Viikko alko mukavasti ku tuli mukavaa posaria ovista ja ikkunoista, mutta tää loppuviikko on kyllä saanu sydämen pysähtymään ehkä noin kerran tuntiin. Onnekseni pitkälle tulevaisuuteen kattelen sijoittajan, nii ei tässä mitään. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Pakko antaa respektit teille jotka tätä työksenne teette, ja kaikista noista tuloskommenteista, ja siitä miten nopeasti ne tulee. :handshake:

Ja myös pakko sanoa, että tää foorumi on ollut ihan älyttömän hyvä ja tärkeä apulähde, kun tälleen aika noviisi sijoittajana olen. Kiitos, ja toivotan kaikille mahdollisimman suotuisia viimeisiä osareita🤞🏻.

20 tykkäystä