Vastaa osaketutkimuksen isosta kuvasta yhdessä pääanalyytikkojen kanssa. Pitää sisäisiä ja ulkoisia markkinakatsauksia, pyrkii havannoimaan kriittisiä makrotekijöitä ja tukee analyytikoita niiden huomioimisessa, kommunikoi ekonomistin kanssa, sparrailee analyytikoita heidän halutessa (ja joskus muutenkin) ja höpöttelee välillä markkinasta myös ulospäin, kun siitä kysellään (olen ollut tällä saralla kyllä laiska). Ei nämä ole ihan “normaalin” strategin tehtäviä, kun ollaan keskitytty vain osakkeisiin ja suppealle markkina-alueelle, niin ei kauheasti tarvitse allokaatioita eri omaisuusluokkiin pohtia. Mutta tarkoituksena on tuoda tietoa ja ymmärrystä siihen, mitä isossa kuvassa tapahtuu.
Jospa se tuosta avautuisi Tämä on kuitenkin aika pieni osa omaa työtä, paljon enemmän minä olen omaan seuraantaani keskittynyt, jos työajan jakautumista miettii. Yleensäkin rooli on vähän murroksessa, kun olen itse paljon täällä landella ja siten poissa erilaisien esiintymisien parrasvaloista, mikä sopii minulle mainiosti. Onneksi on noita pääanalyytikoita ja erityisesti Sauli levittämässä ilosanomaa
Haastattelen teitä indeläisiäkin enemmän jossain vaiheessa , niin ehkä mulle (ja muillekin) tulee työnne entistä tutummaksi.
Tässä yhteydessä pitää kehua sun työtäsi erityisesti Optomedin osalta, loistavat raportit + kommentit ja hienosti vastailet meidän foorumilaisten kysymyksiin. Hiton hankala yhtiö varmasti analysoida, mutta hienosti olet selvinnyt siitä.
Lisäpisteet tulevat sun haastattelutaidoista; saat erinomaisesti asiaa irti haastateltavista.
Kaisa Kurittu punnitsee sijoituskohteita valitessaan yhtiöiden vastuullisuutta yksinkertaisella menetelmällä. ”Öljy-yhtiöt porskuttakoot, minä en halua niitä tuottoja itselleni.”
Jokainen tekee omat valinnat, mutta niin kauan kuin öljyä tarvitaan ja itsekin käyttää niin miksei siihen voisi sijoittaa? Eikö ole parempi sijoittaa tälläkin alalla vastuullisin toimijoihin kuin ei-vastuullisiin?
Jos kategorisesti emme sijoita tähän toimialaan, niin arvostustaso jää alhaiseksi ja joku toinen saa ylituoton.
Haluan maailman olevan öljyriippumaton mahdollisimman pian, jolloin saadaan valtaa erilaisilta diktatuureilta pois ja samalla ympäsristö kiittää, mutta tämä ei ole realismia vielä-eikä sijoittaminen öljyalaan kuitenkaan sinänsä hidasta kehitystä.
Vaikka sijoitan öljyyn, voin sijoittaa myös uusiutuviin. Uusiutuvat saavat rahoitusta helpommin mitä kalliimpaa öljy on.
Justiinsa kun mieli alkoi valua apatiaan ja miettiä kuoppaisko osakesäästötilin kokonaan, alkoi viikko vihreällä ja muistutti että se arvonnousukin on mahdollista.
No, olen ollut huomaavinani että teot eivät useinkaan vastaa puheita eivätkä periaatteita.
Hyvänä esimerkkinä turska-maa Norjan valtio. J**sustelevat vastuullisella sijoittamisellaan, mutta fyrkka tulee likaisella öljyllä ja maakaasulla. Myös lohi on mukava vientituote.
Jon Snow ajaa laadukkailla kitkoilla, koska hän on lukenut tutkimuksen, jonka mukaan Westerosin asukkaiden kollektiivinen eliniänodote ja hyvinvointi paranisi, jos kaikki toimisivat näin. Liikenneonnettomuuksien määrä kasvaisi jonkin verran, mutta ne hyödyt, jotka pienhiukkasten vähenemisestä tulisivat, kääntäisivät nettovaikutuksen positiiviseksi. Tuossa kuvassa hän vie kitkoja Night Kingille, joka kuulemma vetelee muurin takana nastoilla ympäri vuoden, vaikka useat zombit ovat reklamoineet asiasta.
Tämän Oy Suomi Ab osaa. Paljon muuta ei osatakkaan.
Jospa kokeiltaisiin joskus jotain muuta. Ajetaan pöhöttynyt julkinen sektori alas. Kevennetään verotusta siten että työn tekeminen on motivaattori. Se että on aina järkevää ottaa työtä vastaan. Ehkäpä ihmiset tekisivät vaikka toistakin duunia jos siitä ei maksettaisi 50% veroa…
Onkin tosi hyvä lääke tähän inflaation kurittamaan kansaan… Tätä odotellessa.
ADHD-juttuja takia olen saanut ammattilaiskäyntejä ja tänään mua palvellut ammattilainen kehui useaan otteeseen, että olen pärjännyt olosuhteisiin nähden tosi hyvin elämässäni ja käski lähettää vanhemmille terveisiä. Kova juttu mulle, jopa kovempi kuin Optomedin raketointi.
Onhan tuo ollut aina vaikea ongelma lähes kaikilla elämän osa-alueilla, mutta ammattilaisapu ja ammattilaisen hämmästyneet kehut toivat todella hyvän mielen. Uskon, että nykyisen ja tulevan ammattilaisavun kanssa pääsen vielä pidemmälle.