Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Palvelukassa vetää porukkaa varmaan myös siksi, että vain niiltä saa tupakatat ostettua kaupassa.

4 tykkäystä

Oli niin intensiivinen reissu (paljon istumista, vähän unta :smiley: ) että minulla nousi eilen kuume. Tänään vähän parempi mutta en kyllä Varttia valitettavasti saa ulos.

Omahassa erään Gabelli-rahaston seminaarissa salkunhoitajat toistivat käytännössä viimeisen kolmen Vartin sisällöt, joten ne ovat vielä ajankohtaisia. :smiley:

Jahka vähän toivun katson onko reissulla kuvattu videomateriaali mitenkään järkevää ja yritän tehdä pienen reissukatsauksen myös. :stuck_out_tongue:

121 tykkäystä

Tai sitten sinne menee tämmöinen boomeri joka ei halua periaatteen vuoksi tehdä kassan hommia jotta kaupanalalla säilyy edes joku työpaikka senkin takia että muutamat meikäläiset eivät käytä itsepalvelukassoja👍

18 tykkäystä

Oliko nämä vartit dubattuja vai tekstitettyjä englanniksi heille, ja tulihan provikat saatua? :wink:

Pikaista paranemista! Mietit sisältöjä sittenkun kunto sen sallii.

11 tykkäystä

Syy-seuraussuhde. P/E:ssä E on ikäänkuin menneisyyttä ja P johdetaan sen E:n tulevan käyttäytymisen arvailusta. Matalan P/E:n osakkeiden joukosta pitäisi osata löytää ne, joissa markkinan arvailu on syystä tai toisesta liian pessimististä.

7 tykkäystä

Onko KL jotain Inderesiä vastaan vai onko klikkiotsikkojen tekeminen niin normaalia, etteivät edes huomaa tyhmyyttään? Näillä otsikoilla luodaan mielikuvia ja vaatinut melkoista luovuutta löytää Inden kasvuluvukuihin negatiivinen kulma.

12 tykkäystä

Jos ei työpaikan väkeä nyt lasketa, niin haluan edes sen kassaneidin kohdata vapaa-ajalla, kun tuntuu nykyisin että kaikki menee siihen että mahdollisimman vähän kun vain toisen ihmisen kanssa joutuisi tekemisiin niin aina parempi, mihin tää maailman vielä menee, no niihin robotteihin :frowning_face:

5 tykkäystä

Kyynikko voisi sanoa että ‘kassaneiti’ on uusi ‘keskustyttö’.

2 tykkäystä

Tai silleen vanhojen Hongkong-leffojen tyylillä englanniksi päälle dubattuja, kunnon dramaattisella viskibassolla :smiley:

7 tykkäystä

Onhan tämä aikamoista touhua, kun tällä viikolla Intrum @69 SEK lisäys osuu täydellisesti viikon pohjiin, jopa niin pohjiin ettei edes Nordnetti näytä tuon olevan viikon pohja.

Sama stoori toisaalla mainitsemaani Nokian 3,67€ (johon en tosin lisäystä tehnyt).

Vaimo on jo tovin toistellut, että vaikuttaa siltä että mun olisi paras luottaa vaan noihin omiin arvolaskelmiin. Siltä se tosiaan vaikuttaa.
Nöyränä tietenkin, että mitä vaan voi tietty käydä Intrum / Nokia vielä. Intrumi voi hyvinkin olla vaan pomppu noin teknisen analyysinkin kannalta tarkasteltuna, mutta ollaan nyt hetki ihan iloisia kuitenkin :100:

@Letkajenkka Aijai, kaava tarvitsee vielä hienosäätöä. Pohjat oli 68.5 kr :smile:

Mutta ei kyllä mitenkään huonosti laskettu tuon perusteella :metal:

5 tykkäystä

Kummeli ja YO-kirjoituksista tuttu metodi “Tuurilla”.
:partying_face: kyllä kelpaa olla positiossa enää vain ~ -10% …

Onko arvojen laskentakaavoille itseasiassa, jotain ihan omaa ketjua vai käydäänkö näitä yleisesti firmakohtaisissa ketjuissa? Teknistä analyysia piisaa, mutta arvolaskelmametodeista puhutaankin hiukan vähemmän :thinking:

Olen niin amatööri ja laskentakaava on niin karkea 10v discounted freecashflow -malli, että saa nähdä kehtaako sitä jakaa missään/kenellekään. Mutta tosiaan itselleni sen käyttäminen tuo mielenrauhaa. Avainsanana on rankat turvamarginaalit, mutta jokainen näillä puljannut tietää, että pienet muutokset sinne-tänne (kasvuarviot, pe-luku, turvamarginaali) muuttavat lopputulosta merkittävästi.

Laskin Intrumille vielä ennen viime osaria 115SEK ostohinnaksi, helppohan laskelmia on aina päivitellä, kun uutta osaria ja tietoa tulee, muovataan laskelma sellaiseksi, että nähdään juuri se ostohinta minkä itse haluaa nähdä :smile:

5 tykkäystä


Sijottaminen on taas kivaa kun sain vaihdettua Nordnetin punaisen teeman tilalle vihreän.

65 tykkäystä

söikö negatiiviset tuotot aikoinaan miestä? itse olen sijoitellut 20v ja huomannut, että yli -50% salkussa jättää arvet. ruvennu pelkäämään kurssilaskuja. pakko pitää taukoa.

15 tykkäystä

Luulen, että tässä puhutaan Suomalaisesta Juhannuksesta. Vaikea sanoa… :thinking:

8 tykkäystä

Täällä ollaan vielä ja seuraan melko aktiivisesti keskusteluja. Hieman sekava tunnelma tulevasta 6-12kk monella ja samoin minullakin. Ennustettavuus heikko mutta enköhän jossain vaiheessa saa raapaistua kasaan sisältöä.

22 tykkäystä

:flushed:

20 tykkäystä

Hyvä trolli on oivaltava ja terävä älykkö, joka osuu kommenteillaan jonkin mielenkiintoisen aiheen herkkään nivelkohtaan.

Tuollainen toisen avioerolla trollailu sen sijaan on täysin mautonta Parik Patelilta :-1:

39 tykkäystä
31 tykkäystä

@Minna_Avellan ja @Rauli_Juva juttelivat listayhtiöiden tiedottamisesta.

Oli tosi kiinnostava podi, kannattaa kuunnella - itse sain ainakin paljon kaikenlaista uutta kiinnostavaa tietoa.

Aiheet:

00:00 Aloitus
00:19 Minna Avellan
03:47 Tiedottaminen
05:55 Sääntely
16:24 Tiedottaminen käytännössä
27:05 Ohjeistaminen
42:40 Tulosvaroitus

3 tykkäystä

Onko tämä huijaus vai ei? :thinking:

  • Kyllä
  • Ei
  • Harmaata aluetta

0 äänestäjää

8 tykkäystä