Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Siellähän oli kerrassaan aikas hyvä Trumppi-deepfeikki:

kuva

:wink:

4 tykkäystä

10 miljardia että heilahti…

Parempi edes joku kuva kuin ei lainkaan kuvaa, kuten allekirjoittaneelle kävi. En omista autoa ja veturinkuljettajat päättivät puolestani, että Mäntsälään ei junalla pääse, joten yhtiökokous jää osaltani väliin. Olikohan nyt viides vuosi putkeen, kun olisin halunnut Tokmannin yhtiökokoukseen osallistua, mutta vuonna 2019 unohdin ajoissa ilmoittautua yhtiön järjestämään bussikuljetukseen Helsingistä, sitten tulikin jo pandemia ja vuoden 2020 yhtiökokous, joka oli tarkoitus järjestää Katajanokalla, peruutettiin viikon varoitusajalla. Tänä vuonnahan bussikuljetusta ei sitten jostain syystä järjestetty tai sitten jäi minulta huomaamatta.No, @Vanerihands varmaan raportoi yhtiöketjuun kokouksesta ja laittaa kuvan punaisesta ämpäristä, joka osallistujille juhlallisesti luovutetaan🙂 Oletan siis, että tuo otos liittyy yhtiökokoukseen osallistumiseen!? Toivottavasti muuten minulla on tunnukset, joilla seurata yhtiökokousta etänä, olinhan ilmoittautunut paikan päälle yhtiökokoukseen.

Lisäys: No, tänään on yhtiiökokousaddikteille sentään luvassa korvaushoitoa esimerkiksi Stockmannin yhtiökokouksen muodossa, sehän järjestetään Pikku-Finlandiassa alkaen klo 14.00

13 tykkäystä

10 miljardia nopealla vilkaisulla, mutta minun ei tarvitsekaan pitää mitään eturyhmää tyytyväisenä. Myös amk-tutkintoja voisi lyhentää vuodella ja siirtyä hyväksymään kandin paperit soveltuvin osin työmarkkinalla (julkinen sektori voisi näyttää mallia). Teknologian nopean muutoksen vuoksi uudelleenkouluttautumista tarvitaan paljon ja sitä ei oikein palvele että koulutettavat ovat aina 3-6 vuotta kerrallaan pois työelämästä.

19 tykkäystä

Tuli kokeiltua. Varmaan aika haastavaa tehdä järkevä mutta silti käytettävä ”leikkurityökalu”. Itse esim. ottaisin Yleltä pois paljon enemmän kuin 20%…

Oikeasti ei ihan hirveän kauan pitäisi mennä että saa budjetista yli 6 miljardia pois ilman että suurin osa huomaa oleellisissa palveluissa mitään muutosta, varsinkin jos mukaan lasketaan indeksikorotusten jäädyttämisen vaikutus useammalta vuodelta.

14 tykkäystä

Tästä omasta otsikostani tulee väkisinkin mieleen Ukrainan Verka Serduchkan Euroviisu-klassikko vuodelta 2007: Lasha Tumbai, joka näköjään on hiljattain esitetty alkuperäisnimellään Russia Goodbye.

Ei muuta :smiley:

33 tykkäystä

Tuskin saan mitään järkevää raporttia aikaiseksi. Mutta pääsin tarjoilun pariin vihdoin

Tosiaan 2020 pyrein ensimmäistä kertaa kokoukseen. Tulin Helsinkiin asti seuraamaan Suomen hallituksen koronatiedotuksia puhelimesta, koska olin matkat jo hankkinut.

15 tykkäystä

Ylelle pitäis jonkun riippumattoman tahon tehdä kauttaaltaan selvitys että mihin sitä rahaa menee ja vaikuttaako avaintekijöiden poliittinen näkemys myös liikaa valintoihin mitä tehdään ja mitä näytetään ja millä hinnalla. Tuntuu että on vähän ryvettynyt maine, niin ois hyvä tehdä tsekki.

En ole ihan perillä tosin joko tätä tehdäänkin “luotettavasti”, mutta ei sielläkään sais jäädä missään nimessä oman seurailun varaan tsekkaamiset. Rahaa tarvitaan jatkuvasti lisää ja budjetit vaan jatkaa kasvuaan mikä on tälläisenä aikana kyllä väärin.

13 tykkäystä
8 tykkäystä

Nordnetin luotto taitaa olla salkkukohtainen, voi rähmä. Tulee vähän sillisalaatti kun joutuukin osakepoimintoja ostamaan indeksisalkkuun, jos luottoa käyttää niihin. Ajattelin että Nordnet kohtelisi kaikkia salkkuja kokonaisuutena.

5 tykkäystä

Rahaa voi siirtää salkusta toiseen, näinoon ite hyödyntänyt indeksisalkun vipua osakepoiminnoissa.

5 tykkäystä

Ihmettelinkin miksi mun myyntitoimeksianto 14,50 oli mennyt kaupaksi.

3 tykkäystä

Lainoitusarvo tipahti minulla kun siirsin salkusta toiseen rahaa. Ilmeisesti käyttää lainoitusarvon laskemiseen ja pantiksi vain yhtä salkkua ja jos siitä siirtää rahaa pois, luonnollisesti lainoitusarvo laskee.

5 tykkäystä

Aivan totta, pienentää toki hyödynnettävissä olevaa vipua ja hankaloittaa toimintaa

2 tykkäystä

Islanti nosti ohjauskorkoa 6,5% → 7,50% ja isommat perässä sama meininki.

2 tykkäystä

Jahas, mun Twitter-tili on kaapattu :upside_down_face: katsotaan osaako support palauttaa sen vai poistuneita palvelusta. Vahva suositus yhteisölle laittaa tupla-autentikointi päälle, oma moka etten tässä serviisissä sitä ollut aktivoinut. En ite oo ollu kovin aktiivinen tviittailija, joten menetys ei ole suuri, yksi some vähemmän viemässä aikaa.

Mutta hyvä muistutus kaikille! Tupla-autentikointi vaan käyttöön kaikkialle, vahvat salasanat ja eri salasanat eri palveluihin :facepunch:t3:

34 tykkäystä

Jaa. Kun minä, vaimo ja 3-vuotias lapsi käydään ravintolassa, 50 euroa harvemmin menee rikki ja usein pysytään alle 40 eurossa. Viimeksi kun maksettiin lähemmäs 100 euroa, oli kyse hääpäivästä. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.

3 tykkäystä

Itse lähden siitä, että ravintolaan ei mennä säästämään, kuten ei myös ulkomaan reissuille.

Jos haluaa säästää, niin paras säästö on jättää koko juttu väliin :heart: :metal:

Oma ateriani tuppaa olemaan pippuripihvi (max. pihvin koko) sekä pari tuopposta. Vaimon ateria yleensä halvempi, kanakori tai jotakin sen suuntaista. Lapsia ei kovin usein nykyisin enää mukaan oteta, kun tulisi jo liian tyyriiksi.

27 tykkäystä

Tai sitten syötte väärissä paikoissa :wink: . Asuinpaikkakunnallani on yksi Suomen parhaista thai rafloista, ja sieltä saa keitot ja soossit molemmille aikuisille ja lapselle pitkälle alle 40e kerta. Ja mukaan mahtuu myös muutama olutkin!

7 tykkäystä

Ei tarvitse säästää kun on vähään tyytyväinen. Esim. kun ei tarvitse juoda alkoholia, laskukin on pieni. Ja kuten @Ituhippinen sanoi, ravintolan valinnalla on väliä. Hyviä ja halpoja on.

8 tykkäystä