Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Smartini vastaa takaisin tomerana. :slight_smile:

https://twitter.com/MartinPaasi/status/1612437816893472769

14 tykkäystä

Kun laskelmiasi katsoo, niin heitän sinulle kysymyksen. Ottaisitko nyt sijoituslainaa 6% korolla?

1 tykkäys

Heitetääs nyt sit tämmöinen kyssäri:
Ikäsi :point_down:

  • Alle 18v
  • 18-25v
  • 25-30v
  • 30-35v
  • 35-40v
  • 40-50v
  • 50-60v
  • 60-70v
  • 70-80v
  • yli 80v
0 äänestäjää

Sukupuolesi :point_down:

  • Mies
  • Nainen
0 äänestäjää
16 tykkäystä

Tuo Martin Paasi on ehkä masentavin henkilö talousmediassa :smiley:.

Joka vuosi takertuu vain kaikkeen paskaan, mitä voi EHKÄ tapahtua. Toki kirjoittaen niin, että lukijat tulkitsee asian tapahtuvan “lähes varmasti”.

Ylipäänsä jos haluaa säilyttää jonkinlaisen positiivisen elämänasenteen, kannattaa jättää koko suomalainen talousmedia seuraamatta. Eikä sen puoleen, ei ehkä kannata seurata mediaa ollenkaan. Puoli yhdeksän uutiset riittää siihen, että pysyy ns. kartalla :grin:

25 tykkäystä

Minusta on todella erikoista samaan aikaan toitottaa maailmanloppua joka vuosi ja samalla kannustaa matalakuluiseen indeksisäästämiseen. Jälkimmäinen neuvo on erittäin arvokas mutta jos samaan aikaan peloittelee potentiaaliset sijoittaja-alokaat pois niin eihän siitä ole mitään hyötyä kenellekkään.

30 tykkäystä

Naiset aktivoitukaa :fire::fire::joy:

10 tykkäystä

Sieltä tupsahti :+1:

9 tykkäystä

Tuli aavistuksen paha mieli, vaikka tiesin naisten olevan selvässä vähemmistössä täällä. Toki olisi kiva saada joukkoon lisää myös eri ikäluokkaa olevia ihmisiä, erityisesti kypsempää jengiä on aika vähän. :slight_smile:

Olisi kiva saada palautetta naisilta, että onko jotain, mitä Inderes tai minä voisin tehdä toisin, jotta viihtyisivät täällä Foorumilla ehkä paremmin. En usko, että Inderes pahastuu, jos laitatte palautetta, mitä voisimme tehdä toisin. Palautetta voi antaa privana tai sähköpostilla. Toki kaikilla meillä on oma käsityksemme asiasta, mutta naisten ihan itse kirjoittama palaute kiinnostaisi itseäni.

14 tykkäystä

…tai posin kautta, eli reilu kolmikymppinen? (Sori, oli pakko.)

5 tykkäystä

Jos maksat inderes premiumista, milloin sinusta olisi aiheellista että päivitys tulisi?
Osa verrokeista (siis analyysipankeista) on päivityksen jo antanut.

1 tykkäys

Viimeistään tulosvaroituksen jälkeisenä arkiaamuna ennen pörssin aukeamista.

3 tykkäystä

Mukava kuulla, olen samaa mieltä. Itse olen aavistuksen närkästynyt tästä viipeestä, mutta toki ymmärrän, että Inderes ei ole enää yrittäjävetoinen toimija - ja että pääosa analyytikoista on vain töissä. Toisaalta verrokit ovat saaneet analyysinsä ulos, joten pelkästään siitä ei ole kyse.

Korkojen nousua aktiivisesti seuranneena olen pohtinut miksi käyttötilin/säästötilitalletuksille ei saa kunnon korkoa. Inflaatio samalla nakertaa tilillä makaavan rahan arvoa. Pankit kuitenkin saavat tälle asiakkaan rahalle 2% yön yli talletuskoron. Tästä omissa pohdinnoissa olen tullut siihen johtopäätökseen, että toistaiseksi edes jotakin positiivista kassavirtaa tuottavat sijoitukset ovat parempi vaihtoehto toistaiseksi.

Marianne kirjoittaa aiheesta:

1 tykkäys

Löytyykö jostain pitkän aikavälin chart maailman osakemarkkinoista, jossa ei ole mukana USA?

Pisimmät mitä löysin alkoi vuodesta 2007, mutta vaadin enemmän!

Se on suomalainen kansanluonne. Tuleeko mieleen yhtään suomalaista yleisesti tunnettua talousihmistä, jolta tulisi yleensä optimistisia lausuntoja? En tiedä onko se syy vai seuraus, mutta jo tuossa länsinaapurissa vaikuttaisivat talousalan vaikuttajat näkevän enemmän mahdollisuuksia kuin uhkia.

4 tykkäystä

Linkkaan erikoisjakson poikkeuksellisesti tänne enkä Pörssien suunta -ketjuun, koska tällä kertaa en käsitellyt ajankohtaisia pörssiaiheita vaan mistä löytää +1000 % tuottavia osakkeita. :stuck_out_tongue:

Erikoisjakso: Mistä +1000 % tuottoja?

55 tykkäystä

@Verneri_Pulkkinen Oletko harkinnut näihin vartteihin jotakin tunnaria alkuun? Tämän aamun varttia katsoessa lähti vahingossa Spotifyn kautta taustalle soimaan :musical_note:S.O.S. - ES WIRD VIEL PASSIER’N (marienhof theme) :musical_note: joka toi kummasti boostia ja toimi pelottavan hyvin. :joy:

10 tykkäystä

Miksei introvideotakin Marienhoffin tunnarin lisäksi. :exploding_head:

(olipas Love boatissa kova rosteri aikanaan ollu, jösses)

8 tykkäystä

Asiasta toiseen, ihmetyttää kun Kiinassa entiset teslan ostajat osoitti mieltään kaupoissa kun julkaisivat alennuksia uusiin tesloihin.

Onko noissa mielenosoituksissa koskaan mitään perää ostajan kannalta, jos tuote on kerta jo ostettu ja hinta hyväksytty?

Eikai sillä ole väliä sen jälkeen vaikka hinta tippuis -90% seuraaville ostajille - vaikka harmituksen toki ymmärtääkin.

2 tykkäystä

image

:face_with_monocle:

Tämä kuulostaa hieman yllättävältä.

@Kaptah5 puhe on tänään klo 16:00 alkaen.

19 tykkäystä