Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Noista on iso osa väärennettyjä, jopa varastettuja. Korostuu juurikin kyseisillä alueilla.

Micmacit ja Hilfigerit on tainnut olla aina tietyn iän suosiossa.

3 tykkäystä

Lähellä oli, etten tyhjennellyt salkkua ronskisti vuodenvaihteessa, kun arvelin, että pitkä alamäki alkaa. Vähänpä ymmärsin, onneksi en seurannut intuitiota. Tänään meni osakesalkkujen yhteisarvo ekaa kertaa ikinä yli puolen miljoonan.

Oliko niin, että seuraava puolikas on sitten paljon helpompi ja kosahtaa melkein väkisin rikki muutamassa vuodessa? Ekaa puolikasta joutui nimittäin odottamaan aika kauan.

93 tykkäystä

En tiedä juotko, mutta hakisin itse alkosta jotain kivaa. Onnittelut :tophat:

8 tykkäystä

Kiitos, Kalakukko1! Olenkin just Lentävän Kalakukon kyydissä, eli Kuopio-Helsinki-junassa, täytyypäs kipaista ravintolavaunuun ja pyytää jotain kuplivaa!

29 tykkäystä

Kierros koko vaunulle😄

7 tykkäystä

Saa sitä seuraavaa puolikasta sitten kanssa odotella jos aletaan koko vaunulliselle juomat ostamaan… Varsinkin VR:n hinnoilla :grin:

Mutta onnea tuosta, perästä tullaan… kaukana, kaukana perästä :face_with_diagonal_mouth:

18 tykkäystä

Tässä vähän mitä odotettavissa… Pahaa pelkään että liitoilla on tällä kertaa kovat piipussa…

5 tykkäystä

On kyllä mielenkiintoinen Harvian Q4:n tulosjulkistus tulossa. joo kauppa ei ole varmaankaan käynyt ihan odotetusti, mutta todella monen materiaalin hinta on laskenut reippaasti.
Tästä tulee tukea katteiden säilymiselle hyvinä.
Nyt kun rakentaminen hiipuu, niin tietty ei se tue Harvian bisneksiä, mutta sisustuspanelien hinnat tippuvat puoleen.
Sama asia näkyy myös mahdollisuutena Teslan tiputtaa hintoja.

8 tykkäystä

Negatiivinen skenaario. On ostettu varastot pullolleen kallilla ja nyt kauheita varaston alaskirjauksia.

Salkussa 20% Harviaa.

17 tykkäystä

Tiedä sitten kumpaa yleisö odottaa enemmän, q4 mennyttä tulosta vai tulevaisuuden näkymiä jossa raaka-aineiden hinta on alhaalla ja tulevaisuuden katteet näyttää hyviltä. Itse veikkaan omien kokemuksien pohjalta tulevaisuuden näkymien painavan enemmän.

5 tykkäystä

Sitä haluaisi ostaa yhtä ja toista, mutta kun pyynnit on jo vetämässä ei pysty ku kahtomaan sivusta. :smiling_face_with_tear:

28 tykkäystä

Täytyy tämän päivän yhtä aihetta sen verran kommentoida, että kun tässä nyt itse jonkinlaisena yrittäjänä toiminut ja uran aloittanut ns. ruohonjuuritasolta, niin ihmettelen kyllä kovasti näitä tietyn ideologian jauhajia…

Mikä estää Suomessa perustamasta yritystä? Ei mikään.

Eli, jos nyt sitten ainoana fiksuna osaa ja tietää maksaa niin paljon palkkaa, että firma kukoistaa, niin eikö kannata marssia huomenna pankkiin ja perustaa yritys. Sittenhän voi itse pantata vaikka talonsa ja kaiken muun omaisuutensa ja jakaa voitot hyvänä vuonna työntekijöilleen - ennen kaikkea voi lopettaa sen ruikuttamisen “riistäjistä”.

Eli, huomenna vaan marssit pankkiin ja luot sen unelmien työpaikan suomalaisille ja kun tällä mahtavalla ideologisella päättäväisyydellä ei voi seurauksena olla kuin super hyvin menestyvä yritys, niin senhän voi sitten skaalata ihan hyvin globaaliksi unelmien työpaikaksi ja yritykseksi. Jos kuitenkin voidaan sopia, että tästä menestystarinasta vaikka omistajille jaettaisiin esim. viisi pinnaa, niin minä voin lähteä näillä puheilla rahoittamaan pientä osuutta vastaan yritystäsi, niin sinun ei ihan koko omaisuutta tarvitse pantata. Onhan tässä nyt niin hyvä idea taustalla, että menestys on taattu! :handshake: :facepunch: :+1:

28 tykkäystä

Sitä haluaisi itse uida vastavirtaan yleisen markkinanäkemyksen kanssa, mutta ottaa tästä sitten selvää että mikä se yleinen näkemys on. Vaikea väistellä täysin kaikkia mahdollisia biaksia, mutta ainakin minulla on nyt vaikutelma, että jengi on kyllä keskimäärin aika härkäinen tulevan vuoden suhteen. Ollaan taas muka karhuja mutta todellisuudessa kaikilla rahat kiinni osakkeissa ja investointipankit ovat tällaisessa konsensuksessa :smiley: Mikä voisikaan mennä vikaan…

25 tykkäystä

Mulla taitaa olla enemmän käteistä kuin koskaan sijoitusurani aikana. :wink:


Harmitti, kun en aikanaan saanut kuvakaappausta siitä, kun 6-7 tyyppiä halusi käydä kiittämässä Kamuxia heidän tiedottamispolitiikastaan tulosvaroituksen yhteydessä.

image

30 tykkäystä

Olikos Munger vai Buffet joka sanoi jotenkin ”Excess cash is an advantage, not a disadvantage” :thinking:

Tietty riskinä nykyhintojen katoaminen ja nousun alku, mutta vaihdossa on enemmän turvaa ja valmius alepaikkoihin. Eipä tarvitse ainakaan odottaa seuraavaa palkkaa juuri silloin actionin hetkellä. Tämäkin käteishamstraaminen tietty kohtuudella.

3 tykkäystä

Markkinoilla on ainakin omasta mielestä semmoinen “first you give them siima, then you pull the matto alta”-tunnelma.

Jenkeissä inflaatio yhä edelleen korkealla ja jos energian hinta lähtee pikkaisenkin nousuun, voidaan inflaatiossa nähdä helposti uudet huiput, vaikkakin tilanne näennäisesti rauhoittunut. Korot vaikuttavat väkisin sekä yrityksiin että kuluttajiin, mutta viiveellä. Pari vuotta on tungettu ilmaista rahaa postiluukusta, kaikki opetettu kuluttamaan ja samaan aikaan kun inflaatio nostanut hintoja, mitäs tapahtunut säästämiselle ?

Yksityisten säästäminen romahtanut, mutta velan määrä puolestaan ennätystasolla ja korot nousussa. Kun tähän yhdistetään taantuma ja mahdollinen korkea työttömyys, niin yhtälö ei lupaa hyvää.

Joka päivä joku oraakkeli kertoo kuitenkin, että ennusti lokakuun pohjat oikein ja pivottikin nyt jo nurkan takana. :thinking:

Historiallisesti pohja on nähty lähes aina vasta kun VIX yli 40 ja FEDin käännöksetkin tapahtuneet aina vasta kun markkinalla jokin iso romahdus/kriisi. Kyllä tämäkin karhumarkkina vielä joskus päättyy, mutta uskon yhä edelleen, että se vaatii ison dropin indekseissä ja vasta sen jälkeen FED kääntää takkinsa.

Itse pelaan varman päälle ja osakkeet myyty kokonaan.

25 tykkäystä

Tämähän on juuri toisinpäin. Oletusarvoisesti aika osakemarkkinoilla tuottaa rahaa. Markkinoilta pois oleminen on sitä uhkapelaamista.

61 tykkäystä

Eikös ne vii… kokeneem… kauemmin markkinoilla olleet sijoittajat sano, että jokainen uusi sykli ala ”Väärin noustu” teeseillä? Niitä kuuluu myös aika paljon…

29 tykkäystä

K-ryhmällä on Ses Imagotagin hienot digitaaliset systeemit ja S-Ryhmällä ei ole. Mulla on Ses Imago tag salkussa since joulukuu 2020 :slight_smile: Keskoa ei ole.

1 tykkäys

Laitetaas arvuuttelutuokio käyntiin.


  • Mikä maa
  • Suomi
  • Kanada
  • Japani
  • Intia
  • Vietnam
  • Italia
  • Uruguay
  • Etelä-Afrikka

0 äänestäjää

Oikea vastaus luvassa myöhemmin.

1 tykkäys