Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Katsojan silmään logo, jossa olisi enemmän syvyyttä ja vivahdetta, olisi vaikuttavampi. Logon tehtävä taitaa olla toistettava ja tunnistettava.

Kaipa nuo siksi haluaisivat yksinkertaistaa logoa mahdollisimman paljon.

Mitähän käy Coca-Colan logolle, kun lapsille ei enää opeteta kaunokirjoitusta. Alkuperäinen näyttäisi olleen konekirjoitusta.

kuva

11 tykkäystä

Ohessa uusi trendikäs logo kokikselle:

image

Mihin saan lähettää mun 1 miljoonan dollarin laskun tästä vaativasta logosuunnittelutyöstä? :smiley:

15 tykkäystä

Aktiivisena metron käyttäjänä en voi kun ihmetellä ihmisten käytöstapojen, maalaisjärjen tai molempien totaalista puuttumista. Aivan kaikki ikäryhmät teineistä eläkeläisiin odottavat metroon pääsyä siinä oven edessä noin 10cm päässä. Heti kun ovi aukeaa aletaan rynnimään sisään vaikka ihmisiä on tulossa samaan aikaan ulos. Fiksuimmat yksilöt tekevät siihen keskellä puolen ihmisen mentävän aukon mitä tyhmemmät kanssa yksilöt alkavat takaapäin sitten tukkimaan. Sama letkajenkka tapahtuu ruuhka-aikoina ja niiden ulkopuolella. Onneksi en joudu usein matkustamaan ruuhka-aikoina.

Toista se on Japanissa. Kymmenen kertaa enemmän matkustajia ja kaikki sujuu siistissä järjetyksessä ilman yhtäkään rynnijää.

33 tykkäystä

Tässä kohtaa ajattelin että kylläpäs sijoitusfoorumilla mennään syvään päätyyn kun ruvetaan puhumaan GNUsta.

En tiedä olenko helpottunut vai pettynyt kun huomasin olevani väärässä.

4 tykkäystä

Mä voin konsultoida sun puolesta ja toimia välittäjänä, jos paljastat erinomaisen fonttisi.
Otan toki 30% komissiopalkkiot ja 2% rojaltit jokaisesta myydystä Coca-Cola litrasta. Sulle kertakorvaus taiteilijan työstä.

3 tykkäystä

”Varsin mielenkiintoinen” on aika kohtelias ilmaus tästä :sweat_smile:

51 tykkäystä

Kelasin sitten 1500+ viestiä ohi, kun ei näitä ehdi lukea edes päätyönään. Ei siellä varmaan mitään kiinnostavaa ollut, toivon mukaan.

Vähän hankala konsepti, kun yhdessä ketjussa on kaikki maan ja taivaan väliltä ja uutta viestiä pukkaa vajaa sata päivässä. Menee kaikki hienot osinkoja vai omien ostoja -kinastelut ohi suun.

10 tykkäystä

Aina miettinyt onko joka toinen näsäviisastellut joko:

“Pannaanko pussiin?”

  • “Kiitos, mutta olen jo naimisissa, heko heko”

Tai:

“Oisko kakskytsenttistä?”

  • “Joo, muttei nyt viitti vilauttaa, heko heko”
11 tykkäystä

Joo kyllä töitä on mukava tehdä 9.70euron harjottelijapalkalla. Itse jos sanoisi asiakkaalle edes vähän takaisin, niin saisi monoa persuksille aika nopeasti.

Kyllä tässä vakavasti harkitsen lopareita, ja nuoruuden nauttimiseen keskittymistä. Töitä ehtii tehdä muulloinkin.

E: koulussa tulee oltua kuukaudessa n. 125h ja töitä siihen päälle 90h. Burnoutin partaalla mennään. Myymälöpäällikön juttusille alkuviikosta, koska liika on liikaa.

28 tykkäystä

Sano ihmeessä vain. Sano vain huumorilla, rakastettavalla äänenpainolla, kauniilla sanoilla ja lainkaan itse suuttumatta. Ei siitä kehtaa kukaan suuttua. Yksi hyvä oppi kassatyöstä on, miten käsitellä vaikeita ihmisiä. Sitä oppia tarvitsee työelämässä vielä monta kertaa.

Kaikki työkokemus kohtuullisesti harjoitettuna on todella hyvää oppia elämälle. Itse tuli tehtyä comeback huvin vuoksi Blockfesteille 14 vuoden tauon jälkeen. Kaikki oli muuttunut, mutta mikään ei ollut muuttunut.

Jos kassatyö harmittaa, kannattaa kokeilla noita ravintoloita. Niissä käsittääkseni on valloillaan työvoimapula. Eipä siellä palkat ole juuri nousseet. Kun aikoinaan lopetin finanssikriisin aikoihin, palkka oli 11€/h nurkilla. Nyt se oli 13€/h.

Itsellä oli todella kiva työilta, mutta osa syy siihen oli varmaan, että tiesin palaavani maanantaina näihin tavallisiin toimistohommiin.

6 tykkäystä

Geneerisistä NPC Suomalaisista huomaa hyvin miten olemme vielä ”metsäläis” kansaa. Kaupunkeja on ollut olemassa hyvin lyhyen aikaa, eikä sivistys ole vielä ihan niin syvään juurtunut kuin haluaisi.

Tätä samaa ilmiötä näkee myös palvelu puolella, varsinkin ravintoloissa. Ihan kuin kaikki olisi töissä jossain S-ryhmän ravintolassa jossa töykeä asiakaspalvelu on puettu muotoon ”Nordic charm” :face_with_spiral_eyes:

11 tykkäystä

Voi olla tuo ravintolahomma vähän kinkkinen. Tietty joo pula ja sitä kautta voi nuori saada hetkeksi tai pidemmäksi hommia, mutta se on sitten vähän että mihin oikein pääset.

Pääset jo vaikka jossain varastohommissa tekemään sen nuoren miehen palkan paljon helpommin podcasti korvanapeissa ja ihmiskontakti todennäköisesti aika pieni.

Jos on ollut ruuhkaiseen aikaan jossain ihan ok tason mestassa, niin on aika stressaantuneen / masentuneen näköinen ilme ollut tarjoilijalla juostessaan tuhatta ja sataa koko sen ajan.
Ainoa tauko tuntuu heillä olevan, kun näppäilevät siellä jossain sivussa laskua.

En halua nyt ravintolatyöskentelijöitä mitenkään painaa alas, mutta ulkopuolisena vain tämmönen fiilis jäänyt.

1 tykkäys

Töykeä palvelu on kyllä suomalaisuutta puhtaimmillaan. Sillä tavoin asia hoituu yleensä nopeiten eikä tarvitse turhaan jappaista. Sitten jos löydät itsesi juttusilla työntekijän kanssa tai hän vaikka nauraa kanssasi, tiedät että se on aitoa ja tulee sydämestä. Tekohymyt joutavat amerikkaan.

1 tykkäys

Mitä veikkaatte, että milloin alkaa satelemaan tulosvaroituksia suomalaisilta firmoilta, kun tavaraa ei saada ulkomaille?

Käyppä Virossa joku päivä, niin sen jälkeen suomalainen asiakaspalvelu on kuin mummolassa kävisi :smiley:

28 tykkäystä

Suomalaisessa asiakaspalvelussakin on eri tasoja. Tämän huomasi, kun muutti nuorena opiskelijana Helsinkiin. Kyllä tylyjä myyjiä/kassoja on kaikkialla, mutta kaikkein tylyimmät olen kohdannut täällä :smiley:

  1. Asetin ostoksiani Alepan kassalle, kun myyjä selasi puhelintaan. Hän lopulta huomasi minut, huokaisi kovaan ääneen, pyöritteli silmiään, laittoi puhelimen pois ja alkoi piipata ostoksiani.

  2. Olin ostamassa Rautatieasemalta hodaria ennen junamatkaa. Olin kassalla ja odotin, että myyjä tervehtii tai kysyy, että mitäs sulle tai mitä tahansa. Hän ei sanonut mitään. Jostain syystä olin hankalalla tuulella ja päätin, että tällä kertaa vaadin jonkinlaista ystävällisyyttä ja asiakaspalvelua, joten hän saa puhua ensin. Seistiin jonkin aikaa tuppisuina, kunnes hän kysyi olkapääni yli seuraavalta asiakkaalta, että mitä saisi olla.

Aika nopeasti tähän tottui. Nykyään ei moiseen kiinnitä mitään huomiota, mutta jos käy jonkun ulkopaikkakuntalaisen kanssa kaupassa, saa kuulla ihmettelyä, että olipas tyly myyjä. Siihen minä vastaan, että aijaa, minun mielestäni hän on kaupan positiivisin ja kivoin tyyppi :smiley:

Ja lopuksi: kyllä, Helsinki on täynnä myös erittäin ystävällisiä myyjiä ja kassoja.

20 tykkäystä

Liittyen Nato-keskusteluun, miten tulkitset lauseen “Suomen Nato-optio”. Ja siis ottamatta huomioon nyt käynnissä olevaa prosessia.

  • Suomi voi halutessaan liittyä Natoon heti, ilman ratifiointeja
  • Suomi tarvittaessa käynnistää normaalin Nato-hakuprosessin heti
  • Suomi aloittaa Nato-hakemuksen pakon edessä
  • Suomi tekee kansanäänestyksen liitytäänkö Natoon heti (ilman ratifiointikierroksia)
  • Suomi tekee kansanäänestyksen aloitetaanko Nato-hakemusprosessi
  • Jos Nato kutsuu Suomen jäseneksi (ilman ratifiointiprosessia), niin siihen liitytään heti

0 äänestäjää

2 tykkäystä

Muutamalta baarimikolta kuullut että töitä olisi niin paljon kun jaksaa tehdä ja tuntipalkka on jo 25e. Kokonaisen lähiöbaarin pyörittäminen on kuitenkin haastavampaa mutta ei myöskään kauhean hektistä.

7 tykkäystä

Tänään tulee kaspi kz q4, se on minun salkussa suurin positio. We cast olisi klo 15 suomen aikaa.

Blokkarin tai tiskaajan hommasta, kun aloittaa, ei tarvitse aluksi tietotaitoa. Olen aikoinaan itsekin työssäoppinut.

Tämä pitää paikkansa. Blockfesteilläkin esimerkiksi kaikki sai ruokakupongin, mutta eipä sitä ehtinyt kukaan käyttämään. Mikä lounastauko? Eikö syönnin jälkeen ala väsyttämään?

Näin on ollut lähes joka paikassa.

Yhden juomatauon siinä piti ja itseä hymyilytti, kun siinä meni tytöillä taisteluhaavoja vertaillessa. Mielenkiintoisin hahmo oli daami, joka pärräsi kuin merimies.

Kipu kummasti yhdistää.

25€ on varmaan sovittu, ettei ihan kaikkia lisiä makseta. La-su yönä tulee sunnuntai ja yölisät niin 13€ tuntipalkalla palkka on tietty parempi kuin tuo 25€. #paikallinensopiminen

Lähiöbaarin pyörittämiseen vaaditaan anniskelupassi, jonka saamiseksi pitää olla 2v työkokemusta. Tarkoittaa, että todistetusti on osoittanut tuntevansa alkoholilainsäädännön tarpeeksi hyvin. Periaatteessa joka tiskilläkin pitäisi olla aina yksi sellainen, mutta voidaan myös tulkita siten, että yksi vuorossa riittää.

Otan joka kerta mieluummin hektisen yökerhon kuin lähiöpubin. Yökerhossa on portsareita. Itseä jotenkin nuorena likkana jännitti lähiöpubien ongelmatilanteet. Niihin ei aina välttämättä pelkkä huumori riitä. Onneksi itselle ei osunut kertaakaan niitä kohdalle vaan kaikki tsemppasi aina kun olin yksin vuorossa.

Sitäpaitsi…
Hektisyyteen tottuu ja siitä alkaa nauttinaan. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.

7 tykkäystä