Inderesin kahvihuone (Osa 6)

ZomboMeme 09032023213521

32 tykkäystä

Paljon pitää maksaa että kerrot miten valuuttatili toimii? :smiley:

23 tykkäystä

Melkoisia aloittelijoita täällä… Itse palkkasin jo viikko sitten apinan hakkaamaan näppäimistöä ja nyt on oikeus vivuttaa itsensä sillan alle. Ei maksa kuin 5 banaania päivässä.

kuva

64 tykkäystä

@saku

:angry:

image
Tyhmä testi, minä olin oikeassa ja testi väärässä.

24 tykkäystä

Ihan viisas ratkaisu kartellilta. Jenkkien kanssa ei kannata olla huonoissa väleissä.

Pitihän tuokin nyt kokeilla :sweat_smile:

Ajattele sitä valuuttatiliä erillisenä pankkitilinä, johon tarvitset luottoa ja jota ei kuitenkaan ole pakko olla olemassa, kun ostat muissa valuutoissa noteerattuja tuotteita :wink:

2 tykkäystä

Joo on mulla valuuttatili ollut Nordnetissä jo varmaan vuosikymmenen ja jatkuvassa käytössä. En vaan tiennyt, että sitä varten pitää tehdä luottosopimus, niin ei testikään mennyt läpi :dizzy_face:

5 tykkäystä

Tämän päivän SEK-ostosta ei Juurikin sitten varmaan tarvitse maksaa, kun on jäänyt testit tekemättä. Ei ollut vaikeaa muuttaa juurot kurnuiksi Nordnetillä. Luottosopimus? Mikä se on?

image

5 tykkäystä

Heti oston jälkeen oli jo aiemmin perustettu SEK-tili miinuksella, mutta näyttää nyt yöllä jo vajaa satasen plussalta eli maksu meni heti. Oston ja valuutanvaihdon aikaero oli 10 min, kun Juurikki pelaa aina varman päälle. Itse vaihtaen tuli halvemmaksi, kuin automaattivaihto 2 pankkipäivän jälkeen. Ainoa ongelma nyt on, että halvempien vaihtokulujen takia Tuhlaa tonni -ohjelma jäi 5€ vajaaksi.

Niin ja se vähän ihmetyttää, että 1,5 vuotta sitten SEK-myynti tuli tilille euroina, vaikka olisi jo silloin ollut SEK-tili ja sillä enemmän kuin hyvin tilaa. Tuli siihen suhtauduttua kuin säähän: ihan sama, sitten vaan ostaa euroilla Helsingin pörssistä. Niinku jos aurinko paistaa, voi tehdä etätöitä auringossa. Jos sataa, on kiva tehdä töitä kuivassa ja lämpimässä villasukat jalassa unohtaen kokonaan, miten kivaa on meloa tai purjehtia sateessa, tai hiihtää räntäsateessa ja.

Luotto on paras ominaisuus valuuttatilissä. Joskus kun erehtyy treidaamaan päivänsisäisesti niin ei tarvitse olla positiivista valuuttasaldoa valmiiksi eikä maksaa vaihtokuluja kun tappioiden osuudesta.

9 tykkäystä

Jumalavita ei valuuttatililtä ole koskaan tarkoitus tehdä kauppaa.

Terveisin Nordean tuki

2 tykkäystä

2-3 tuntia.

Useampaan otteeseen olin vastaamassa pidemmin, mutta tulin nopeasti siihen johtopäätökseen, ettei minulla ole rahkeita alkaa muille saarnaamaan. Päädyinkin omiin taitoihini sopivaan lyhyeen vastaukseen.

Olen myös ehkä liian tietoinen siitä, kuinka pitkää tekstiä ihmiset jaksavat netissä lukea, enkä muista, että foorumilla on ihan erilaista porukkaa. Tämä näkyy myös, jos kirjoitan pidempiä viestejä yhtiöketjuihin. Siksi tungen ne täyteen väliotsikoita ja GIFejä :smiley:

Lukijana itse tykkään pidemmistä haastatteluista, joten olisi varmaan kannattanut antaa sellaiset vastaukset, joista itse pitää :thinking:

12 tykkäystä

Rahallahan näistä selviää :face_with_peeking_eye:

1 tykkäys

Olipahan hyvä podi @Verneri_Pulkkinen ja voit välittää kehut myös eteenpäin IR-puolelle. Harvoin tulee vastaan podeja, joissa kuuntelijana jopa vähän ärsyyntyy, kun haluaisi osallistua mukaan hyvään keskusteluun, muttei ruudulle lörpöttely auta :smiley:

Lisäys: olen tehnyt myös jonkin verran jäsenhankintaa eri somekanaviin. Ei kuitenkaan ole sparrattavaa, koska olen Verneri kanssasi ihan samaa mieltä.

14 tykkäystä

Halli saaga jatkuu… :popcorn: :popcorn: :coffee:

Musk

Internet

Mistä tämä kaikki alkoi?

18 tykkäystä

Ihan sama miten kauan käytitkin aikaa vastaamiseen, kun hyvin upposi lukijoihin. Lisäksi kirjoitustaitosi ja toimittajan työsi saattoivat auttaa siinä, että tekstiä syntyi vaivattomasti.

Toivon aina, että haastateltavat eivät ottaisi liikoja paineita haastattelusta. On erilaisia hyviä kirjoittaja ja toivon, että haastateltava kirjoittaa omalla tavallaan, jos jollakin on tapana kirjoittaa esimerkiksi lyhyesti ja nopeasti, niin aitoa omaa tyyliä kannattaa haastatelussa käyttää. Toiset lukijat tykkäävät ytimekkäistä tiivistyksistä ja toiset perusteellisemmasta tekstistä.

Pitää ottaa sun kanssas parin vuoden päästä haastattelu uudestaan, niin pääset antamaan oikein kunnon maratoonivastauksia. :sunglasses:

7 tykkäystä

@Aili:lta taas hyvä tviittiketju ja aiheena oli T-bill eli treasure bill. Lue ja sivisty nopeasti. :slight_smile:

2 tykkäystä

Pieni pankkikriisi olisi kyllä poikaa. 2020s keeps on giving.

20 tykkäystä

Haha jep. :smiley: Tämä on vielä “hauskaa” kun pankit on niin supertarkkailtuja ettei sektorin pitäisi päästää yllättämään, mutta oli ne kuinka vahvoja tahansa on korkokäyrän käänteisyys myrkkyä.

16 tykkäystä