Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Kyl kelpais Hilton Pattaya!

3 tykkäystä

Meillä on muutens mökillä Ylläksellä Electro-Helios jääkaappipakastin vuosimallia 1977 ja pelaa kuin junan vessa.

3 tykkäystä

Tuohon oli osuva tuotekin…

4 tykkäystä

Vanhassa vara parempi.

Vaikka kuinka söisi sähköä paljon, niin tulee silti uusia halvemmaksi kun säästyy 5-10vuoden välein uuden masiinan hankinnalta.

“Tulkinnanvaraisesti tulinen”

1 tykkäys


Näin erittäin kummallista unta viime yönä. Varmaan tuli katseltua vähän liikaa pörssiä eilen.

Olin Nalle Wahlroosin ja Roope Ankan kanssa jossain erittäin hienossa vessassa (Varmaan Inderes Loungen wc) Roope kaivoi kaapista nenäkannun ja alkoi lorotella sillä sieraimesta vettä sisään. Hämmästykseni toisesta sieraimesta lensi ulos erittäin suuria kultadubloneita ja mitä korkeampi suihku oli, niin Nalle selosti siinä vieressä “Highest low, Lowest high” ja sitä rataa. Viimeiseksi totesi, että “Sinähän olet aina halunnut olla pankkiiri”

Onko tämä alitajunnan viesti BTFB ? :smiley:

28 tykkäystä

Tuo mikron käyttö lämmitykseen nopeuttaa toimitusta ja vähentää tiskiä.Itse en viitsi kyllä sotkea kattilaa tai paistinpannua kun esim.lämmitän vanhaa ruokaa tai laitan motillisen kaakaota,molemmissa noissa voi laittaa kohteen lämpenemään suoraan lautaselle tai mottiin eikä tule muuta sotkittua,kaksi minuuttia täydellä teholla ja kurkusta alas,mausta ei kyllä eroa huomaa,mutta energiaa ja aikaa säästyy ps.meilläkin on induktioliesi.

11 tykkäystä

Tätä samaa asiaa oon aina miettiny, miks suomalaiset kaveriporukat on nii tiiviitä, ulkopuolisia katotaan ku halpaa makkaraa, ehkä myö ollaa vaa nii sulkeutuneita ulkopuolisille ja turvaudutaan tuttuun ja toimivaan kaverisuhteeseen :man_shrugging:

4 tykkäystä

Suomessa ei kantaväestökään pysty enää varhaisaikuisuuden jälkeen tekemään kavereita kovin helposti, niin se on vielä monin kerroin hankalampaa ulkomaalaiselle.

Tämä tulee osittain iän myötä, kun siirrytään huolettomasta opiskelijaelämästä eteenpäin ja perheiden perustamisen jälkeen se aikuisen ihmisen vapaa-aika häviää vuosiksi prioriteettilistan häntään. Vaikka illanvietto työpaikan Alberton kanssa olisikin hauskaa ja mukavaa, niin velvollisuudentuntoisina puolisoina ja vanhempina, kotiolot vie voiton lähes aina. Olen nähnyt parasta kaveriani viimeksi marraskuussa vaikka samassa kaupungissa asutaan. Kaverisuhteet lähes täysin whatsappin varassa ja varsinaisesti kunnolla näkemään ja ajan kanssa elämää pohtimaan ehtii vain pari kertaa vuodessa.

23 tykkäystä

Edelleenkin olisi hienoa, jos kaikki nämä unet laitettqisiin omaan ketjuunsa, josta ne löytäisi myöhemmin keskitetysti. Minusta ne ovat Inderesin foorumin parasta sisältöä. Kiitos kun jaatte alitajuntaanne!

5 tykkäystä

Mitkäs tämän hyppelyn ajurit oikein ovat?

1 tykkäys

Pohojoolan_Ekalassa lie munkkikahvit tuloillaan, ellei ehi romahtaa vielä. :grin:

image

27 tykkäystä

Marin on kuvalehtien kansissa, sefiessä Zelensnkyin kanssa, bilettää, ja muutenkin maireena. Se saa kutsun sotasankarin muistojuhlaan.

”Tämähän on magee duuni”.

Vihreä sisko istuu vierellä. Ollaan lehdistötilaisuudessa. Koko maailma katsoo.

”Suomessakaan ei tiedetty, että ollaan täällä. Näytänpä Hutisalollle, miten maailmaa halataan. Pannaan mukaan vielä muutama Hornetti. Noin. Tolleen. Pari vuosikymmentä tällasta, niin musta tulis yksinvaltias. Onneksi on demokratia, enkä ruvennut presidenttikisaan, enkä muutenkaan. Vaaran tuntu on silti sellasta, etten kassalla tullu ajatelleeksi mihin tästä vielä ponkastaan. Oon niin, et mitään en myönnä, kun buumerit taas hyökkää.”

Niinhän ne hyökkäs.

9 tykkäystä

Taas pari päivää myöhässä bileisiin, mutta tulipa tästä ajatus, että jos osakekanta ei olisi kahdeksankertaistunut, olisi osakekohtainen tappio 8x suureempi, eli joskus diluutio toimii tähänkin suuntaan :joy:

10 tykkäystä

Nyt sekin on selvinnyt mitä ja ketä saamme syyttää miesten elämää piinaavasta rumistuksesta, jolle kukaan ei ole keksinyt drinkkilasissa uittamista parempaa käyttöä. Valitettavasti syyllisiä ei voi enää rankaista. :angry:

6 tykkäystä

Cathie Woodin ARK ETF:ään virtasi 400 miljoonaa dollaria perjantaina. :joy: Spekulaatio ja ahneus eivät ole vielä hävinneet mihinkään.

40 tykkäystä

Statement rejected




Kyllä se kirjaimellisesti ”solmii” asun yhteen, kun se tehdään oikein. Solmimisen tavalla, leveydellä, kuvioinnilla ja värillä saa kikkailtua asukokonaisuuteen aivan älyttömän paljon ”syvyyttä”. Hyvin sulautettuna luo sen kirsikan kakun päälle ja luo sellaisen terävyyden.

Bowtie / tie voi jäädä myös kaapin pohjalle, mutta asu pitää vain sitten luoda oikein ja niin, että se ei jää tilanteessa nakuksi.

Jos ”kraka” lilluu GT:ssa, niin ns. krakaklipsuun on hyvä aika sijoittaa :wink:

11 tykkäystä

Veikkaan, että aika moni foorumilainen elää hengessä mukana tuon @Pohjolan_Eka veivauksen kanssa :laughing: Itse kävin jo Ostin/myin-ketjussa vilkaisemassa, onko jo tehnyt myyntejä. Toivottavasti menee hyvin maaliin, itselläni ei vatsahapot kestäisi :grin: :see_no_evil:

20 tykkäystä

Eilen olin merellä jäätymässä. No 3,5 tuntia sitten lähdin lenkkareissa kävelemään lumeen ja loskaan, sitten kävelyreissun jälkeen käytiin katsomassa kaverin kylmää teollisuushallia ja nyt vihdoin pääsin takaisin lämpimään. Ehkä huomenna olisi vuorossa avanto?

Olin päälle kolme tuntia pois ja 40 eri ketjuun tullut viestejä. Foorumi on ollut hyvinkin aktiivinen. :sunglasses:

8 tykkäystä

Ei kai tässä nyt mikään kiire pankinjohtajalla ole pankkeja myydä :grin:

Nyt vaikuttaa olevan erinomainen hetki holdata pidempään halvalla ostettuja pankkiosakkeita, kun inflaatio ei meinaa taittua ja korkoja joudutaan nostelemaan ainakin vielä tämä vuosi ja mahdollisesti pitämään ylhäällä odotettua kauemmin. Kattellaan syssymmällä uusiksi josko nuo teknobumtsibumit olisivat tajunneet tehdä uudet pohjat korkokurimuksesta johtuen ja pankeista saisi reilun hinnan kun sitä äkillistä korkopivottia ei olekaan näköpiirissä. Silloin varmaan olisi muutenkin hyvä hetki tehdä seuraava sektorirotaatio :wink:

49 tykkäystä