Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Aloin tätä itsekin pohtimaan ja yksi syy mahdollisesti universaaliin, iättömään kirjoitustyyliini voi olla se, että olen ollut koko ikäni tekemisissä shakkiyhteisön kanssa, siellä pelaajien ikähaitari on kaikkea 5-100 vuoden väliltä. Käytännössä sieltä siis muodostuu tapa puhua samaa kieltä sekä pikkulapsen että 80-vuotiaan emeritusprofessorin kanssa. Shakkiterminologia on kuitenkin kaikille yhteistä. En tiedä, selvensikö tämä nyt yhtään mitään kenellekään😃

27 tykkäystä

Ja vesikulkuneuvot, voihan sitä joutua turvautumaan mahonkiveneeseenkin jos lento tai purjehdus sää estää miellyttävän ja laadukkaan matkustamisen saarelta palveluiden pariin.

Jaahas, Seppo tänään → 4,283.74 gap fill in play.

2 tykkäystä

beta.inderes.fi ! Tuosta tulee joka viikko parempi kun uutta ominaisuutta tulee.

Laittakaa vaan palautetta tulemaan.

12 tykkäystä

Toisaalla

Vetäkää johtopäätöksenne. :astonished: :astonished:

kuva

16 tykkäystä

@Sijoittaja-alokas taas mainio haastattelu @NukkeNukuttaja :sta. Sellainen pieni toive olisi kyllä esittää, että nimimerkin/henkilön voisi paljastaa vasta lopussa tai piilottaa alusta, niin kutkuttava jännitys säilyisi lukiessa, kun koittaa arvata, kuka voi olla kyseessä.

8 tykkäystä

Kiitos ja kiitos ideasta! :pray:

Jos sopii kaikille niin voin, vaikka blurrata nimen tai teen, miten porukka haluaa. Siten ne voivat heti katsoa haastateltavan nimen, ketkä haluavat klikkaamalla vain blurrausta.

Esim.

12345NukkeNukuttaja543543

Voisin, vaikka ottaa blurrauksen pois viikonlopun jälkeen.

Tämä oli nyt tällainen nopeasti keksitty idea, mutta ihan, miten vain porukka haluaa. :slight_smile:

18 tykkäystä

:smile:

Minusta Vanerikädet onnistuu kiteyttämään tässä erinomaisesti koko viime vuosien sijoitusharrastuksen ihanuuden

Jotenkin resonoi sialussa asti

:smile:

E: “joka myöskin miinuksella” on tämän ajan sijoittajille samankaltainen välimerkki tahi täytesana lauseessa kuin “v*ttu” nuorisolle :smile:

27 tykkäystä

Sain n 20 vuotta sitten ainoan sakkoni ylinopeuden vuoksi. Ajoin pientä paikallistietä 15 km matkan, yhtään ajoneuvoa ei tullut vastaan, en ohittanut ketään, kukaan ei ohittanut minua, ei pyöräilijöitä,kävelijöitä. Sitten tuli poliisiauto ja sittenpäs rouva saikin istua poliisiauton penkillä kuunellen kuinka olin vaarantanut liikenteen. Yritin ihmetellä mitä liikennettä vaaransin. Ei auttanut ,päiväsakkoja tuli ja paljon, onneksi ajo-oikeus säilyi. Kyllä v…tti enkä unohda sitä koskaan. Onneksi nykyautoissa on vakionopeudensäätimet.Ei voi raha turhempaan mennä.

7 tykkäystä

Ainoa ylinopeussakkoni on vuodelta 1992. Kerrasta opin. Ja vahingossahan se tietenkin… Harmittaa vieläkin.

Asumaalueellani on 30 km/h aluerajoitus perustelluista syistä. Sitä hakovalla tiellä kuitenkin usein ajetaan ylinopeutta ja pari ojaanajoakin on sattunut. Tänä keväänä asennettin nopeusmittari johon ilmaantuu vihreä hymynaama jos ajaa sallittua nopeutta. Sen jälkeen nopeudet ovat kyllä selvästi laskeneet ja itsekin aina ihmettelen, kuinka vaistovaraisesti sitä hiljentää nopeutta, jottei näkisi murjottavaa punaista hymiötä.

3 tykkäystä

We have this thing called summer:

22 tykkäystä

Itse kun pyöräilen ja takana tuleva auto tööttäisi tulisi tunne että olen tehnyt jotakin väärin tai sitten autoilijaa vituttaa kun pyöräilen ajotiellä.

Ylinopeudesta ei sakoteta sen takia että se olisi jotenkin vaarallista vaan sen takia että siitä saa helposti kerättyä rahaa. Liikenteessä on monia paljon vaarallisempia asioita kun ylinopeus. Yksi vaarallisimmista asioista on väärälle henkilölle annettu ajo-oikeus joka vaarantaa muiden liikenteen ajoi sitten ylinopeutta tai ei.

Olisi mukava joskus nähdä tutkimus kumpi vaarantaa enemmän liikennettä alinopeus vai ylinopeus. Alinopeutta ajavan joutuu ohittamaan kaikki muut jotka sitten ohittamalla vaarantavat vastaan tulevan liikenteen.

8 tykkäystä

Alinopeudesta mulla on jotenkin samanlainen ajatus. Itsekin ajelen yleensä sakkorajoilla. Pyöräilystä vielä sen verran, että tilanne on kovin erilainen riippuen siitä kuinka vilkkaasti tie on liikennöity. Itse mietin takatutkan ostamista fillariin. Toistaiseksi on jäänyt verkkokauppaan hinnan takia.

2 tykkäystä

Kasakka vie kaiken minkä irti saa
Kotikylän lehdestä :joy:

14 tykkäystä

Tarttee lisää sivunsisäisiä scrollauskapuloita, muotoaan muutavia bannereita, pop-up ikkunoita sekä palkkeja jotka liikkuvat villisti mukana kun sivua vieritetään. Hyväksi havaitulla kuivalla palvelumuotoilulla kannattaa heittää vesilintua ja ottaa designing esikuvaksi 90-luvun teinityttöjen MySpace-kanavat. “Designer knows he has achieved perfection when there’s nothing more to add…” tai jotain sinnepäin.

1 tykkäys

Samaa kyllä sanoisin myös jalankulkijoiden takaa tulevien pyöräilijöiden kellon rinkutukseta juuri kävelijän takana, luulevat ilmeisesti, että edessä kävelijällä on joku väistämisvelvollisuus?

1 tykkäys

Mutta NukkeNukuttajan profiilin esittelytekstissähän on lukenut ties kuinka kauan kyseessä olevan +50v treidaavan sijoittajan.

3 tykkäystä

Hyvä huomio, pitääkin nopeasti vaihtaa +30v, jos vaikka joku ei ole lukenut vielä haastattelua :slight_smile:

17 tykkäystä

Hyvää ylennyspäivää lippujuhlapäivän kunniaksi teille jotka ylennyitte.

t. Ensimmäisen ylennykseni saanut sitten alokkaasta → viestimieheksi kauan aikaa sitten.

13 tykkäystä